FOCUS WERKT!

E-mail marketing staat of valt met goede tekst: kort, goed leesbaar zijn en een boodschap.

Da’s een open deur !

Maar helaas wordt FOCUS op de juiste doelgroep nogal eens vergeten. Wat weet je van je klant? Waar liggen zijn interesses?

Wanneer een klant een e-mail ontvangt die voor hem/haar niet interessant is, dan heeft dit zeker een negatief effect. Klanten willen geen onnodige e-mails ontvangen. Daarmee worden ze tegenwoordig al genoeg overspoeld. Dus denk zeker goed na over welke doelgroep die je gaat benaderen. En met welke boodschap en wat je ermee wilt bereiken. Irritatie voorkomen? Bepaal je doelgroep bewust.

Het begint allemaal met FOCUS te leggen op goed verzamelen en beheren van klantgegevens. Het up-to-date hebben en houden van de klantgegevens betekent dat je zeker weet dat e-mails ook ontvangen worden door de juiste klanten. Wijzigingen in klantgegevens moeten direct verwerkt worden om te voorkomen dat onjuiste gegevens in de selectie worden.. Duidelijke afspraken over het uniform vastleggen van klantgegevens is dus een must voor e-mail marketing. Maak daarover goede afspraken intern of leg die verantwoordelijkheid bij 1 persoon neer.

Pak je FOCUS op de juiste doelgroep en FOCUS op klantgegevens samen dan kom je als snel uit bij FOCUS op CRM. Een paar jaar geleden was het boek “stoppen met roken” van Allen Carr enorm populair. Vele mensen stopten met roken door het boek. Als je de tekst van heboek afpelde, kwam dit hele stoppen maar op 1 ding neer: DISCIPLINE !

Zo is het met het verzamelen klantgegevens ook. CRM faciliteert slechts – U moet het zelf (laten) doen. Oh ja, MarketingKarwei doet dit trouwens met plezier (maar dat snapte u al…..).

Om e-mail marketing te laten slagen overspoel je de klant uiteindelijk niet met onnodig mail verkeer, maar mail je hem met een interessante boodschap naar het juiste mailadres.

Met dank aan Astrid van Berkom