E-mail marketing industrie 6,5 miljard dollar waard in 2018: het toenemende belang van een goede database met e-mailadressen

Voor iedereen die uitkeek naar het tweede deel van deze blog: hier is ie dan! Vol met cruciale tips om jouw database met e-mailadressen zorgvuldig op te bouwen. Want een goede database is de basis voor een succesvolle nieuwsbrief. Om nog maar even het groeiende belang te benadrukken in miljarden: in 2010 was de digitale e-mailmarketingindustrie 1,5 miljard dollar waard. In 2018 zal deze industrie een aantal miljarden meer waard zijn, namelijk 6,5 miljard dollar. Dat maakt een goede database met e-mailadressen dus zeer waardevol voor jouw succes!

Bouw jouw database met e-mailadressen zorgvuldig op

Veel organisaties hebben in de afgelopen jaren honderden willekeurige e-mailadressen verzameld van o.a. oude klantenrelaties en direct mailing acties. Erg aanlokkelijk om deze e-mailadressen toe te voegen aan jouw database, maar niet heel effectief. Het is namelijk onzeker of de ontvangers geïnteresseerd zijn of niet. Daarom is een database met adressen het meest waardevol wanneer men zelf de keuze heeft gemaakt om de nieuwsbrief te willen ontvangen. Maar hoe bouw je zo’n waardevolle database met e-mailadressen op?

  1. Plaats op jouw website een actieknop met een ‘Schrijf je in voor de nieuwsbrief’ link.
  2. Plaats een link van de nieuwsbrief in jouw e-mailhandtekening.
  3. Geef men een preview van de nieuwsbrief op jouw Social Media kanalen. Als ze meer willen lezen, stuur ze door naar de nieuwspagina en geef men daar de mogelijkheid om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief
  4. Nodig jouw doelgroep actief uit om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. Dit kan o.a. tijdens klantenafspraken, beurzen of netwerkborrels.

Ook aan de slag met MailChimp en deze tips? Heel de maand mei, maken wij gratis een account voor jou aan. En natuurlijk vertellen wij je ook alle ins en outs van een succesvolle digitale nieuwsbrief. Het enige wat jij moet doen is het contactformulier invullen!

Geen reactie's

Geef een reactie