Supermarket(ing): begrijpelijke taal bij MarketingKarwei

‘Hagelslag in de aanbieding’ betekent voor ieder normaal mens natuurlijk ook ‘hagelslag in de aanbieding’. Maar in ons creatieve hol aan de Nina Simonelaan, neemt deze zin veel meer gedaantes aan. Denken wij aan ‘hagelslag in de aanbieding’, denken wij aan zoekwoorden, Google, zoekvolumedichtheid 20 en waar het allemaal om draait betaalde vindbaarheid ofwel Google Adwords. Google Adwords is het betaalde advertentieprogramma van Google. Je weet wel, die berichten die bovenaan in de zoekmachine staan met een geel icoontje genaamd ‘Adv.’. Alles over betaalde vindbaarheid leggen we je haarfijn uit aan de hand van de supermarkt-metafoor. Zo weet jij straks precies wat er voor nodig is om mensen naar jouw supermarkt te trekken, zodat ze jouw hagelslag kopen.

Het effect van zoekmachine optimalisatie voor jouw organisatie
Wij willen graag in begrijpelijke taal met onze klanten communiceren. Het is namelijk erg prettig als jij 100% op de hoogte bent van het effect van de betaalde vindbaarheid. Want alleen als jij begrijpt waar het effect vandaan komt, zijn wij tevreden. Wij vertellen je graag het hele verhaal:

  1. Je wilt meer bezoekers in jouw supermarkt hebben en je wilt daarbij gebruik maken van jouw website op internet.
  2. Samen met jou stemmen we af wat maandelijks adverteren mag gaan kosten. De reclame via internet kan als vervanger gaan dienen voor de kosten die je nu maakt met het versturen van folders. Wij adviseren je om met een klein budget te beginnen.
  3. Samen lopen we door jouw winkel en pakken we er een fors aantal producten uit waar je online reclame voor wilt maken. We zorgen dat deze producten goed zichtbaar zijn in Google wanneer men zoekt op bijv. ‘hagelslag in de aanbieding’ of ‘goedkope hagelslag’. We bepalen dus samen op welke plaatsen in de supermarkt je gevonden wilt worden.
  4. Je kunt direct na de start van de online reclame campagne zien of jouw supermarkt goed te vinden is. De potentiële klant:
    – Ziet je wel maar doet er niets mee (loopt niet naar binnen). Dan gaan wij op zoek naar een betere plek voor jouw supermarkt
    – Ziet je wel en loopt bij jouw supermarkt naar binnen. Qe-tjing!
  5. Maandelijks krijg je van ons een helder overzicht met de doelstellingen/resultaten:
    – Het aantal bezoekers wat via de campagne is binnen gekomen
    – De bezoek gegevens per product waar je reclame over hebt gemaakt
    – Concrete tips voor de verhoging en verdeling van jouw reclame budget
    – Tips voor jouw supermarkt om de omzet te verhogen
    – Eindresultaat: Een duidelijk beeld van jouw kosten en opbrengsten! Thanks to de supermarkt-metafoor.

Houd je mailbox in de gaten, want over twee weken presenteren wij jou de supermarkt-metafoor nogmaals. Dan vertellen wij jou alles over zoekmachine optimalisatie ofwel gratis vindbaarheid.

Wil jij dat jouw organisatie goed zichtbaar is in Google? Wij zetten met liefde een Adwords campagne voor je op. Vul gelijk het contactformulier in.