Meer online conversie

Meer conversies zodat klanten jou gaan bellen; Klanten die lekker blijven plakken op uw website!

Conversies of conversieratio:  een moeilijke term, voor iets dat eigenlijk heel simpel is. Het conversieratio, oftewel het aantal conversies op je website, is eigenlijk niets anders dan het percentage van de mensen die daadwerkelijk ‘actie’ onderneemt op jouw website. ‘Actie’ wil zeggen dat iemand daadwerkelijk tot aankopen overgaat, zich aanmeldt voor de wekelijkse nieuwsbrief of een offerte/informatie aanvraagt. Zijn er bijvoorbeeld 25 mensen die uw website bezoeken en gaan 5 mensen daarvan daadwerkelijk over tot actie, dan is jouw conversieratio 20%. Iedereen wil natuurlijk dat dit percentage zo hoog mogelijk ligt, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Wij geven je 5 belangrijke basis tips om het conversieratio van uw website te verhogen.

Win het vertrouwen van de klant

Tegenwoordig maken heel veel klanten hun keuze op basis van veiligheid en vertrouwen. Alle fraude en zogenaamde ‘phising’ verhalen kent inmiddels iedereen. Mensen zijn daarom op zoek naar een veilige en vertrouwde manier om hun aankoop te doen. Plaats bijvoorbeeld keurmerken met betrekking tot veilig betalen op je website om te laten zien dat je op een nette manier werkt. Ook het achter laten van reviews door andere klanten kan vertrouwen wekken bij potentiele klanten. Alles voor meer conversies!

Maak het de bezoeker makkelijk

Mensen houden van comfortabel en gemakkelijk. Zorg er daarom voor dat mensen eenvoudig kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn. Niemand heeft er zin in om 10 keer te moeten klikken voor ze eindelijk een offerte aan kunnen vragen. Elke handeling die een klant extra moet doen, kan er voor zorgen dat ze de website verlaten, wat resulteert in een lager conversieratio.

Meten is weten

Voor het meten van het conversieratio op uw website zijn er verschillende handige programma’s. De meest bekende hiervan is Google Analytics. Google Analytics meet precies waar in het proces de (potentiele) klant afhaakt of waar de knelpunten zitten.  Deze cijfers zijn maandelijks samen te vatten in een overzichtelijke rapportage. Kortom, zorg er voor dat je al deze gegevens voor handen hebt, zodat je weet waar je het conversieratio kunt verhogen.

Trek je klanten over de streep

Zorg er voor dat je klanten snel over gaan tot actie. Wanneer op de website buttons staan die het voor de klant aantrekkelijk maken om contact op te nemen, wordt het conversieratio hoger. Denk hierbij aan aanbiedingen, directe links naar informatie en een offerte aanvraag.

Laat je klant hun ervaring met jouw site delen

Kijk samen met je klanten naar hoe zij het bezoek aan jouw website ervaren. Wat missen zij op je website en wat is er positief? De informatie die je hier uit haalt kun je vervolgens gebruiken voor het optimaliseren van jouw website. Probeer het maar eens uit bij je vaste klanten door hen een paar korte vragen over jouw website te stellen. Gegarandeerd dat je hier tips uit haalt om je website gebruiksvriendelijker te maken!

Voer de tips van hierboven ook écht uit. DOEN!

Wij hopen dat we je met deze belangrijke tips helpen om het aantal conversies op jouw website zélf  te verhogen. Kom je er zelf niet aan toe of verlies je daardoor de focus? MarketingKarwei staat voor je klaar! Neem contact met ons op en wij komen graag bij je langs.