Waarom staren we ons nog blind op de acquisitie van nieuwe klanten?

Voor de ondernemers onder ons een herkenbare situatie: uren besteden aan acquisitie. Veel tijd besteden achter de telefoon, nieuwsbrieven schrijven en wellicht nog wel 100 andere manieren om nieuwe klantafspraken te scoren. Noeste arbeid, met hopelijk een paar nieuwe klantafspraken erbij…

Dat kan sneller, want na een aanbeveling van een tevreden klant staat een nieuwe afspraak binnen 5 minuten in de agenda. Waarom staren we ons nog blind op de acquisitie van nieuwe klanten, terwijl we nog niet het maximale rendement uit onze bestaande klanten halen?

Onder de aandacht komen én blijven, ook bij uw bestaande klanten; daar draait het om. Grote marketingbudgetten zijn helemaal niet nodig om onder de aandacht te komen. De aandacht win je door jouw loyale achterban te benutten. Uw klánt is een kanaal geworden en deelt meningen en ervaringen in razend tempo. De ervaringen die klanten met organisaties hebben, zijn belangrijke factoren van aankoopbeslissingen! Ze gaan praten over jouw merk en trekken (bewust én onbewust) nieuwe klanten voor je aan.

De goedgelovige klant is de afgelopen jaren geëvalueerd naar een kritische klant. Een klant die zich steeds sterker laat beïnvloeden door mensen in zijn of haar directe omgeving. Dat maakt goed werk afleveren en de frequentie van de contactmomenten tussen de organisatie en de klant steeds belangrijker. Bij MarketingKarwei zoeken we zelf ook dagelijks naar de goede balans tussen werving van nieuwe klanten en het versterken van de band met bestaande klanten. Voor onszelf maar zéker ook voor onze klanten. MarketingKarwei helpt haar klanten om de band te versterken met hun klanten:

  • Klanttevredenheidsonderzoeken om te peilen hoe tevreden men is over een service of producten.
  • Vaste klanten verrassen met écht ludieke nieuwsbrieven.
  • Het organiseren van klantdagen voor de klanten van onze klanten..

Dit zijn concrete en praktische oplossingen om de band met uw bestaande klanten te versterken. Door de klant écht te snappen en te zorgen dat zij niks te kort komen, zal de klanttevredenheid verhogen. Dan zullen ze hun tevredenheid uitspreken binnen hun netwerk.