Privacywetgeving aangescherpt voor de B2B?

Nieuwe Privacywetgeving 2018

Bedrijven mogen in 2018 niet meer ongevraagd e-mailadressen van bedrijven gebruiken voor hun sales activiteiten. De privacywetgeving
voor de bescherming van persoonsgegevens in de consumentenmarkt is al enige jaren geleden aangescherpt. Nu wordt dit ook aangescherpt
voor B2B sales activiteiten. Bij het overtreden van deze regels kunnen boetes oplopen tot in de miljoenen euro’s, met een maximum van 4%
van de wereldwijde jaaromzet.

Nieuwe regelgeving E-mail marketing 2018.

Vanaf 2018 gelden er nieuwe regels voor het versturen van commerciële, acquisitie e-mails richting bedrijven. Wat verandert er precies
voor de B2B markt?

  • Er dient voor elk type content aparte opt-in aanvinkhokjes te komen. Dit zijn hokjes waarin je aangeeft welke informatie je als
    bedrijf wel of niet wilt ontvangen;
  • Het verzamelen van gegevens over profilering dient ook medegedeeld te worden. Dit is te vergelijken met cookie-mededelingen
    op websites;
  • Gegevens van (potentiële) klanten mogen alleen opgeslagen worden bij uitvoering van een overeenkomst;
  • Je mag jouw klanten alleen aanbiedingen doen van producten die gerelateerd zijn aan producten die zij nu al afnemen;
  • Er moet onderscheid gemaakt worden tussen korte- en langdurige relaties;
  • Er mogen geen externe partijen meer ingeschakeld worden om persoonsgegevens te verwerken zonder toestemming;
  • Binnen elke organisatie moet een ‘privacy officer’ aangesteld worden die toezicht houdt op de persoonsgegevens binnen de
    organisatie;
  • Wanneer er een data-lek ontstaat, dan dient dit binnen 72 uur aan de toezichthouder gemeld te worden.

 

Hoe genereer je in 2018 dan nog leads?

De echte koude acquisitie “tijgers” zullen niet blij zijn met de verandering van de privacywetgeving. Gelukkig zijn er op dit moment
andere manieren om leads te generen. Door gevonden te worden als potentiële klanten jou zoeken, in plaats van hen lukraak te zoeken.
De klanten van MarketingKarwei doen dit door goed vindbaar te zijn in Google en de sociale kanalen slim in te zetten.

We draaien de rollen dus om door goed zichtbaar en vindbaar te zijn op het internet. Door gebruik te maken van de juiste zoektermen
en content te delen waar jouw doelgroep écht interesse in heeft. Zo komen (potentiële) klanten vanzelf naar jou toe, bijvoorbeeld voor
het aanvragen van een offerte. En als ze jou dan online vinden, dan triggeren we hen door pakkende teksten, goede actieknoppen en
betrouwbare referenties.

De derde stap is de inzet van social media marketing. Hiermee spreek je jouw doelgroep direct aandoor actuele, interessante en relevante
informatie te delen. Wederom om er voor te zorgen dat potentiële klanten jou gaan bellen, in plaats van andersom.

MarketingKarwei ziet de aangescherpte privacywetgeving niet als een bedreiging, maar als een kans. Wil je meer uitleg over de aangescherpte
privacy wetgeving voor B2B Marketing? Of over het online werven van nieuwe klanten? Bel ons dan nu. Echt doen hè? Vinden we gaaf!

sales activiteiten

Geen reactie's

Geef een reactie