Maak jouw bedrijf winstgevender door deze 5 Facebook tips!

Afbeeldingsresultaat voor facebook marketing

Het optimaal inzetten van Facebook marketing is een dagelijkse bezigheid en vergt energie.
Wil jij meer likes ontvangen op je berichten om uiteindelijke meer klanten te krijgen,
maar lukt het je niet? Hieronder staan de 5 tips die jou meer duidelijkheid geven over de
inzet van jouw Facebook kanaal.

1.Bepaal je doel!

Wanneer je van plan bent om meer tijd aan Facebook marketing te besteden (of dit juist uit te besteden) dan zul je snel
merken dat 
dit tijd en energie kost. Het is belangrijk dat je bepaalt wat je met Facebook wilt bereiken en welke berichten
je wilt delen 
met je publiek. Om dit te achterhalen analyseer je eerst jouw huidige volgers. Wie zijn jouw fans en waarom
volgen zij jou? 
Wat zijn de interesses van je volgers en met welke berichten maak je hen blij? Zo creëer je een duidelijk
beeld 
van je huidige volgers én je toekomstige fans.

2.Maak het persoonlijk

Zorg dat je het schrijven en plaatsen van de berichten zelf doet of door iemand laat doen die betrokken is bij jouw ideeën
en met je meedenkt. Bij het bepalen van het doel van je bericht is het goed om te weten wat je met jouw bericht wilt bereiken.
Is het plaatsen van je bericht bedoeld om informatie te delen? Bedoeld 
om informatie te ontvangen? Of puur voor de
interactie? Probeer in het laatste geval je volgers te stimuleren door écht met 
hun in gesprek te komen. Deel ook je dagelijkse
werkzaamheden met je publiek. Je maakt het persoonlijker door informatie 
te delen over wat er bij jou op de werkvloer gaande
is. Jij wilt hun leren kennen, maar daarvoor moet je hun ook de kans 
geven om jou te leren kennen. 

3.Blijf actueel en origineel

Als je één keer per maand een bericht plaatst, dan wekt dit minder interesse op dan dat je dit wekelijks of dagelijks doet.
Zorg voor originaliteit en afwisseling in je berichten. Zo blijven je berichten interessant voor jouw volgers. Door actief
Facebook marketing in te zetten verhoog je automatisch ook de vindbaarheid van jouw bestaande kanalen.

4.Kies het juiste moment

Bepaal voor jezelf op welke tijdstippen jouw berichten het meest populair zijn. Rond de spitstijden wordt er bijvoorbeeld
minder op Facebook gekeken, maar na het avondeten gaan we juist massaal aan de Facebook! Je kunt het ook testen door
op verschillende tijdstippen soortgelijke berichten te plaatsen. Op welke berichten krijg jij het meeste respons? Dan werkt
dat tijdstip dus goed voor jouw doelgroep. En als je dit bericht dan hebt geplaatst en iemand reageert hierop, geef dan zelf
ook weer een reactie. Dit zorgt voor interactie en je volgers zien jou als een persoon. Je komt
dan letterlijk in gesprek met jouw fans.

5.Meten is wetenFacebook marketing

Met alleen het plaatsen van berichten ben je er nog niet. Het is van belang om alles netjes bij te houden en te kijken wat
werkt en wat niet werkt. Je kunt nuttige informatie vinden in de statistieken van Facebook. Als je deze gegevens rapporteert,
dan heb je een duidelijk overzicht van je het aantal volgers, likes en gedeelde berichten. Je kunt op basis van deze informatie
zien welke berichten interessant zijn voor jouw doelgroep en hier kun je in de toekomst op voortborduren.

De kracht van MarketingKarwei

Het optimaal inzetten van Facebook marketing kost tijd, energie en vaak ook geld. Daarnaast wil je niet alleen actief zijn op
Facebook, maar ook via andere kanalen en deze aan elkaar koppelen. MarketingKarwei zet de verkoopkanalen voor jouw
bedrijf zo effectief mogelijk in. Wij nemen jouw social media doe-werk uit handen en zorgen dat jij je kunt richten op het werk
waar jij gelukkig van wordt. We doen dit ook bij jou op kantoor. Wil je meer informatie over hoe jij je Facebook marketing of
andere online social media platformen effectief in kan zetten om meer omzet te genereren? Neem dan contact met ons op.
Wel doen hè? Vinden we gaaf! Wij komen dan bij jou langs om ons compleet te verplaatsen in jouw marketing doelen en te
kijken wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen.

Facebook marketing