5 redenen voor Facebook remarketing

Je zit op Facebook en je krijgt een bericht te zien van het bedrijf waar je net hebt gekeken voor een nieuwe broek. Hé dat is toevallig! Maar is dat wel zo toevallig? Nee dat is geen toeval. Wanneer je dit ziet maken bedrijven gebruik van Facebook remarketing. We leggen het hieronder uit.

Wat is Facebook remarketing?

Via Facebook remarketing (ook wel Facebook retargetting) bereik je opnieuw de mensen die je website hebben bezocht met behulp van gerichte Facebook-advertenties. Een klant heeft de website van jouw bedrijf bezocht en verlaat om een of andere reden de website. Wanneer je als bedrijf remarketing inzet én de klant actief is op Facebook, dan is er grote kans dat hij of zij deze week een advertentie voorbij ziet komen van het bedrijf. Het is een opening om aan een bedrijf herinnerd te worden en de website nogmaals te bezoeken. Je vraagt je misschien af hoe werkt dit dan? Lees dan vooral verder.

Facebook remarketing

Facebook remarketing

5 redenen voor Facebook remarketing?

Kijk jij op een dag regelmatig op Facebook? Is het zelfs zo erg dat je niet eens weet waarom je weer op Facebook kijkt? Dan ben je zeker niet de enige. Het is dan ook zeker zonde als bedrijven, Facebook niet opnemen in hun marketingstrategie. Naast dat je er veel mensen op kan bereiken, is Facebook ook een superslim medium om in te zetten voor gerichte campagnes. Hier komt remarketing om de hoek kijken. Hieronder geven we vijf redenen waarom Facebook remarketing niet meer mag ontbreken in de marketingstrategie van jouw bedrijf.

  1. Je bereikt de juiste doelgroep

De mensen die de website van jouw bedrijf bezoeken behoren tot de doelgroep. Daar komt bij kijken dat ze niet zonder reden je website bezoeken. De bezoeker is al enigszins geïnteresseerd. Deze websitebezoeker kan worden ingedeeld in twee groepen, namelijk bestaande- en potentiële klanten. De boodschap van je Facebookadvertentie hangt dan ook af van het type klant.

  1. Facebook maakt bedrijfsprofielen aan

Een website geeft informatie aan de hand van cookies. Dit is een tekstbestand die naar voren komt als je een website bezoekt, en waar je vaak op ‘accepteren’ drukt. Op dat moment slaat de cookie informatie van jou op. Op het moment dat je een website bezoekt krijgt Facebook, informatie over jou. Denk aan je surfgeschiedenis en je interesses op internet. Hieruit kan Facebook een profiel herleiden. Op deze manier breid je de advertentiegroep uit met mensen die de website van jouw bedrijf nog nooit hebben bezocht. Deze mensen hebben dezelfde eigenschappen als de personen die de website wel hebben bezocht. Je bereikt een veel breder publiek van geïnteresseerden.

  1. Een goedkope manier van adverteren

De kosten voor een klik op een advertentie binnen Facebook zijn lager dan de kosten van een klik wanneer je adverteert in een zoekmachine. Je vraagt je misschien af hoe dat kan? Wanneer je adverteert in een zoekmachine dan tref je klanten die specifiek op zoek zijn naar jouw product of dienst. Het is om deze reden logisch dat je meer voor deze kliks betaalt. Zit iemand op Facebook dan is diegene ‘gewoon’ aan het scrollen over zijn tijdlijn en is deze persoon niet specifiek op zoek. De kans is dan ook kleiner dat ze overgaan op een aankoop dan bij een advertentie in een zoekmachine. Waardoor de kosten voor een klik lager liggen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat Facebook remarketing geen zin heeft. De mensen die al op je website zijn geweest behoren namelijk 100% tot je doelgroep. Het is de herhaling waardoor je als bedrijf bij een klant blijft hangen.

  1. Het stimuleert klantbinding

Doordat je advertenties maakt gericht op specifieke groepen zoals op je bestaande klanten, leidt dit tot een langdurige relatie. Een tevreden klant is namelijk je beste vriend en goud waard. Deze klanten laten snel een positieve reactie achter op social media, geven goede recensies en zijn eerder geneigd om ambassadeur te worden van jouw bedrijf. Mond-tot-mond reclame van een tevreden klant betekent uitbreiding van het klantenbestand.

  1. Analysemogelijkheid

Facebook biedt analytische tools aan waarmee je duidelijke inzichten krijgt in je campagne. Je komt erachter wat je bereik is, hoeveel mensen een reactie hebben achtergelaten en welke campagnes het beste zijn. Je kunt op deze manier heel snel schakelen in de berichten die je online zet.

Facebook remarketing

Ik heb geen tijd om Facebook remarketing op te zetten. Wie kan mij helpen?

Wij! MarketingKarwei staat klaar om jou te helpen met het opzetten van een Facebook remarketing strategie en wij voeren hem ook voor je uit. De marketeers van MarketingKarwei maken er een sport van om meer omzet te halen uit remarketing. Schroom niet en neem contact met ons op.

 

Facebook remarketing