6 voordelen van adverteren op LinkedIn

Jouw boodschap op een effectieve manier verspreiden? Adverteren op LinkedIn is dé oplossing. Vooral wanneer jouw bedrijf zicht richt op de zakelijke markt. In Nederland zijn er ruim 4 miljoen mensen die LinkedIn gebruiken, waarvan een half miljoen Nederlanders zelfs dagelijks op LinkedIn te vinden zijn. Na het lezen van deze cijfers vraag je jezelf misschien af waarom je niet meer uit LinkedIn haalt, bijvoorbeeld door te adverteren op LinkedIn. Wij van MarketingKarwei vertellen je waarom wij 100% voorstander zijn van LinkedIn advertenties. Als je hierna net zo enthousiast bent als wij dan helpen we je met een LinkedIn aanvalsplan.

adverteren linkedin

adverteren linkedin

Waarom zou ik starten met adverteren op LinkedIn?

1.       LinkedIn is doelbewust

Het aantal leden van LinkedIn zegt je waarschijnlijk niet veel. Vooral niet als je het vergelijkt met het aantal leden van bijvoorbeeld Facebook. Dit sociale medium heeft nog vele male meer leden dan LinkedIn. Tóch is LinkedIn voor bedrijven minstens zo interessant als Facebook. Het verschil zit in het doel waarmee mensen een bepaald medium gebruiken. De leden van LinkedIn gebruiken dit doelbewust, een gebruiker is namelijk volledig bezig met werk of carrière. Volgens LinkedIn zijn 4 van de 5 LinkedIngebruikers ook daadwerkelijk beslissingsbevoegd binnen een bedrijf.

2.       Gericht schieten op een doelgroep

De mogelijkheden voor adverteren op LinkedIn zijn enorm. LinkedIn maakt het mogelijk heel specifiek te richten op een bepaalde doelgroep. Zo kun je je richten op een bepaalde bedrijfstak en bedrijfsgrootte. Maar het kan nog veel specifieker. Denk hierbij aan schieten op leden met een bepaalde functie. Daarnaast kan er ook nog onderscheid gemaakt worden in functietitels waar je je op wilt richten én op ervaring binnen een vakgebied. Het is zelfs mogelijk bepaalde functies of bedrijfstakken uit te sluiten. Op deze manier komt een advertentie altijd terecht bij de juiste personen.

doelgroep linkedin

3.       Meten is weten

Bij MarketingKarwei beloven we meetbaar meer omzet. Daarom zijn wij fan van kanalen waarbij we precies weten wat de kosten en opbrengsten zijn. LinkedIn is zo’n kanaal. Je ziet precies wat de kosten zijn voor een advertentie én hoe deze presteert. Levert het websitebezoekers of conversies op? Je kunt zelf instellen in welke statistieken je inzicht wilt hebben.

4.       Vacatures plaatsen

LinkedIn is heel geschikt voor het plaatsen van vacatures. Het is een professioneel netwerk waar veel mensen gebruik van maken wanneer ze op zoek zijn naar een nieuwe baan. Het is een duurdere optie dan Facebook maar de respons via LinkedIn is vele malen hoger én waardevoller. De vacatures worden enkel en alleen getoond aan de doelgroep die jij zelf ingesteld hebt.

5.       Remarketing

Remarketing is een goede manier voor het benaderen van je doelgroep. Remarketing is het opnieuw benaderen van je websitebezoekers via bijvoorbeeld sociale media. LinkedIn is een erg geschikt medium voor remarketing. Eerder schreven wij een blog over remarketing en de voordelen hiervan. Lees hier onze eerdere blog over remarketing. Dan weet je meteen hoe je dit op LinkedIn in kan zetten.

6.       Sociale interactie

Een groot voordeel is de mogelijkheid om te reageren op een gesponsord bericht. Waar het op Facebook niet mogelijk is sociale interactie te verkrijgen vanuit je advertentie, is dit op LinkedIn wel mogelijk. Iedereen die de advertentie te zien krijgt kan deze advertentie liken, erop reageren en de advertentie delen. Dit maakt een campagne nog effectiever aangezien dit leidt tot meer bereik en contact met je doelgroep.

adverteren linkedin

hulp bij linkedin

En het resultaat dan?

Resultaat is waar je naar op zoek bent als bedrijf. De kosten per klik zijn over het algemeen duurder op LinkedIn dan op andere sociale mediakanalen, maar daarentegen levert het meer op. Dit komt doordat je jouw doelgroep gericht benadert. De websitebezoekers en conversies die je haalt uit je advertenties op LinkedIn zijn dus van hogere kwaliteit dan op andere sociale mediakanalen. En voor kwaliteit ben je wel bereid om te betalen toch?

Zo hebben we voor een klant een advertentie opgezet voor €500 en die campagne leverde 50 extra websitebezoekers op. Websitebezoekers die perfect in zijn doelgroep vallen. Van deze 50 nieuwe leads kwamen uiteindelijk 6 nieuwe klanten voort. Dat is pas een knallende ROI!

Na al deze voordelen wil je natuurlijk starten met adverteren op LinkedIn. Het is niet ingewikkeld om een campagne op te zetten via dit medium. Wel is een goede voorbereiding van belang. Bedenk wat voor advertentie je wilt maken en voor welke doelgroep deze advertentie bedoeld is.

MarketingKarwei, kunnen jullie mij helpen?

Ja natuurlijk! Wij maken graag een effectief LinkedIn aanvalsplan voor jouw bedrijf én we voeren dit plan ook voor je uit. We helpen je om meer websitebezoekers en conversies te halen uit LinkedIn. Wij maken er een sport van meer omzet te halen uit jouw sociale mediakanalen.

afspraak

2 Reactie's
  • Victor Bergman
    Geplaatst op 15:28h, 02 april Beantwoorden

    Leuk artikel! Zelf ben ik beginnend online marketeer dus dit is zeer welkome informatie! Bedankt en ga zo door!

  • Michel van Houte
    Geplaatst op 13:56h, 08 april Beantwoorden

    Leuk stukje! Zelf ben ik beginnend online marketeer dus dit is zeer handige en welkome informatie! Bedankt en ga zo door!

Geef een reactie