blog groothandel liquide voorraad

Zo maak je als groothandel snel je voorraad liquide

Als je als groothandel snel je voorraad liquide wilt maken, dan heb je een paar opties:

  • Inzetten op koude telefonische acquisitie in de hoop dat je bij toeval raak schiet.
  • Ervoor zorgen dat je zélf benaderd wordt door potentiële- én bestaande klanten.

De tweede optie heeft een paar voordelen. De belangrijkste is dat potentiële klanten naar jou toe komen en al actief op zoek zijn naar de producten die jij verkoopt. Dat zorgt ervoor dat ze sneller van je kopen en jij je voorraad snel liquide maakt. En deze liquiditeit zorgt ervoor dat jij weer kunt investeren in de groei van je onderneming.

Hieronder hebben we 4 manieren samengevat die jou snel van je incourante voorraad af helpen:

1. Google Adwords

Google Adwords is dé methode om snel bovenaan de zoekresultaten in Google te komen. Het werkt simpel:

  • Je stelt bij Google Adwords in op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden
  • Daarna geef je aan welk bedrag je per websitebezoeker wilt betalen
  • Als laatste schrijf je wervende advertentieteksten zodat je veel websitebezoekers trekt.

De advertentieteksten zien er bijvoorbeeld zo uit:

voorraad liquide

Het voordeel van Google Adwords ten opzichte van de gratis vindbaarheid (SEO), is dat Adwords direct werkt. Het zorgt dus direct voor meer websitebezoekers, meer leads en minder incourante voorraad.

2. Google Banners

De ‘kracht van de herhaling’: wellicht wel de meest bekende marketingkreet. En dat is niet voor niks, want de kracht van marketing zit écht in het herhalen van jouw marketing boodschap.

Eén van de meest geschikte manieren daarvoor is het adverteren met banners via Google. Dit adverteren gaat via het Google Display netwerk. Hiermee laat je je banner advertenties in beeld komen op websites die jij kiest. Je kunt er zelfs voor kiezen dat je dan ook nog eens precies in beeld komt bij de potentiële klanten die al eerder op je website geweest zijn.

Je kan het zelfs zo specifiek maken, dat je in de banner advertenties precies de producten laat zien die deze potentiële klanten op jouw website bezocht hebben. Door jouw marketing boodschap te herhalen zetten we jouw incourante voorraad snel om in concrete sales!

Lees hier meer over display marketing

3. Social Media

“Social media: dat is toch meer voor sociale zaken en voor de fun?” Nou: niet altijd. Niet als je je voorraad liquide wilt maken. Want in dat geval bieden de meeste sociale media de kans om te adverteren. En daarbij richt jij je advertenties exact op de potentiële klanten die jouw (incourante) voorraad bekeken hebben op je website. ‘Remarketing’ heet dat. Zo kan je als B2B groothandel veel leads en omzet halen uit een ‘particulier medium’ zoals Facebook en Instagram.

LinkedIn biedt daarnaast de kans om je advertenties gericht in beeld te laten komen bij mensen met een bepaalde functietitel op LinkedIn. Zo kan je je advertenties precies in beeld laten komen bij mensen die als functie ‘facilitair manager’ of ‘inkoopmanager’ hebben. Super gericht!

In beide gevallen betaal je per websitebezoeker en weet je precies hoeveel omzet eruit komt. Perfect meetbaar dus!Voorraad liquide maken

 

 

 

 

 

 

 

4. E-mail Marketing

E-mail marketing is een perfecte manier om snel en prominent in beeld te komen bij je bestaande klanten. Het is met name geschikt om bestaande klanten uit te bouwen en jouw incourante voorraad snel te verkopen. Zeker wanneer je je mails kort houdt en je producten aanbiedt met een mooie korting of een ‘bulkactie’. Zo creëer je een mooie kans om je voorraad snel om te zetten cash!

Ik wil meer weten over e-mail marketing

Wil jij je incourante voorraad snel liquide maken en kan je daar wel wat hulp bij gebruiken? Neem dan contact met ons op. Dan gaat ons team rap aan de slag om op korte termijn resultaten voor je te boeken.

Neem contact met ons op