In onze vorige blog gaven we 5 tips om meer conversies te genereren op jouw website. Één van de tips die het aantal conversies op je website verhoogt was: ‘maak het de gebruiker gemakkelijk’. Hier wordt onder andere de gebruiksvriendelijkheid van jouw website mee bedoeld. Gebruiksvriendelijkheid is een zeer belangrijk aspect van jouw website. Vliegen de conflicterende kleuren je om de oren? Of moet je een vergrootglas pakken om de tekst te lezen? Dan zal dit niet uitnodigen om lang op de website te blijven en zullen bezoekers vroegtijdig jouw website verlaten. In deze blog geven we 3 belangrijke tips die er voor zorgen dat jouw bezoekers langer op de website blijven.
Een goed leesbare website: het klinkt zo simpel en logisch. Toch is het een punt waar veel websites de mist mee in gaan, waardoor een website snel verlaten wordt. Zo zorg je voor een goed leesbare website:
Vaak wordt er niet bij stil gestaan hoe belangrijk het is om een belangrijke navigatiestructuur te hebben op een website. Jouw doelgroep moet duidelijk zien wat zij waar kunnen vinden. Zo zorg je voor een duidelijke navigatie structuur:
Daarnaast heeft het een positief effect op de gratis vindbaarheid in Google.
De belangrijkste tip hebben we tot het laatst bewaard. Namelijk: bekijk de website eens vanuit de ogen van de doelgroep. Is de website zo opgebouwd dat in één oogopslag duidelijk is waar de website over gaat? Wordt er gebruik gemaakt van termen die de doelgroep niet snapt? Is het duidelijk wat er van de bezoeker verwacht wordt?
Schrijf de teksten écht gericht op je doelgroep. Praat niet teveel over jezelf, maar laat de doelgroep het gevoel krijgen dat zij persoonlijk benaderd worden. Kortom; bedenk niet wat jij wilt vertellen, maar bedenk wat jouw doelgroep graag wilt lezen op jouw website! Houd hierbij altijd de SEO-regels in het achterhoofd, zodat ook de vindbaarheid geoptimaliseerd wordt.
Wij hopen dat deze belangrijke tips helpen om jouw website gebruiksvriendelijker te maken. Ben je benieuwd hoe gebruiksvriendelijk jouw website is? Of ben je benieuwd hoe een (potentiële) klant jouw website bekijkt? Bel ons dan eens! MarketingKarwei heeft namelijk een websitescan ontwikkeld. Deze scan controleert jouw website juist op díe punten die cruciaal zijn om ervoor te zorgen dat bezoekers niet snel jouw website verlaten.
Wil je zelf aan de slag om jouw website gebruiksvriendelijker te maken, maar kom je handen te kort in de uitvoering? Neem dan contact met ons op: dan komen wij graag eens bij je langs.