Van traditionele keten naar de spin in het web   Trends waar je als groothandel online iets mee kunt!   De tijd dat de klant onderaan de keten stond is nu wel voorbij. De klant bepaalt tegenwoordig welke koers er gevaren moet worden en maakt optimaal gebruik van het internet...

Door de opkomst van digitalisering komen de groothandels onder druk te staan. Businessmodellen zijn niet meer hetzelfde als vroeger. 10 jaar geleden hield iedere schakel zich bezig met hun eigen traditionele activiteiten. Elke stap in de bedrijfskolom ging als éénrichtingsverkeer met het doel: het bedienen van...

Groothandels zijn koplopers Koplopers als het gaat om het ondernemersvertrouwen, aldus NOS. De stemming onder de ondernemers in de sector groothandels is flink gegroeid. Het vertrouwen staat op het hoogste peil sinds het begin van de meting eind 2008. Dit is een gevolg van de snel groeiende...

Voor de ondernemers onder ons een herkenbare situatie: uren besteden aan acquisitie. Veel tijd besteden achter de telefoon, nieuwsbrieven schrijven en wellicht nog wel 100 andere manieren om nieuwe klantafspraken te scoren. Noeste arbeid, met hopelijk een paar nieuwe klantafspraken erbij… Dat kan sneller, want na een aanbeveling van een tevreden klant staat een nieuwe afspraak binnen 5 minuten in de agenda. Waarom staren we ons nog blind op de acquisitie van nieuwe klanten, terwijl we nog niet het maximale rendement uit onze bestaande klanten halen?