Voor iedereen die uitkeek naar het tweede deel van deze blog: hier is ie dan! Vol met cruciale tips om jouw database met e-mailadressen zorgvuldig op te bouwen. Want een goede database is de basis voor een succesvolle nieuwsbrief. Om nog maar even het groeiende belang te benadrukken in miljarden: in 2010 was de digitale e-mailmarketingindustrie 1,5 miljard dollar waard. In 2018 zal deze industrie een aantal miljarden meer waard zijn, namelijk 6,5 miljard dollar. Dat maakt een goede database met e-mailadressen dus zeer waardevol voor jouw succes!

Weten en doen liggen ver uit elkaar. Aan weten hebben we niks, totdat we actie ondernemen. Doen: daar bereiken we onze doelen mee. Zo geldt dat eigenlijk ook voor LinkedIn. We weten dat LinkedIn belangrijk is, maar onze volle aandacht krijgt het vaak niet. Een gemiste kans (of ja, vele gemiste kansen in de Social Media wereld, waar het bereik oneindig is)! LinkedIn is geen online verzamelplaats meer van werkervaringen en specialiteiten. LinkedIn is getransformeerd naar een contentplatform. Sinds de zomer van 2015, worden er ongeveer 130.000 posts per week geplaatst met interessante content ofwel informatie. Het doel van content delen op je LinkedIn: jezelf wegzetten als expert binnen jouw vakgebied. In 2016 gaan we punten scoren met actief ‘LinkedIn gebruik’, door onze kennis te delen via blogs. Deze ‘blog tips’ delen we ook met jullie:

Voor wie denkt dat digitale nieuwsbrieven ouderwets zijn: we moeten je deels gelijk geven! Tegenwoordig draait het namelijk om constante interactie en informatie-explosies. De nieuwsbrief daarentegen kenmerkt zich door eenzijdige communicatie op één vast moment. Maar daar ligt juist de kracht van een digitale nieuwsbrief! En de effecten zijn het gebruiken waard, geloof ons! Natuurlijk moet je dan wel de juiste content delen met jouw lezer, want een nieuwsbrief moet meer zijn dan een snelle mail. Het is pas effectief als de inhoud de lezer boeit, bindt, verleidt en verrast vertelt communicatieprofessional Wil Michels. Dat is de grootste uitdaging voor veel ondernemers en marketeers.

Voor het ene bedrijf is Social Media net zo vanzelfsprekend als de mail checken in de morgen, terwijl Social Media voor een ander bedrijf rocketscience blijft. Een ding is zeker: door de komst van Social Media gaan we anders om met onze klanten, potentiële klanten en medewerkers. Dit jaar wordt Social Media nog interessanter voor bedrijven, want Facebook, Instagram en Twitter komen met steeds meer technische snufjes om de impact van het zakelijke gebruik van Social Media bij te houden. Een extra reden om meer aandacht te besteden aan Social Media toch? Daarom hebben wij de drie meest opvallende Social Media trends van 2016 geselecteerd voor jullie:

Onder het genot van een kop koffie en het goede gezelschap van onze klant, spraken we met elkaar over Social Media workshops en de invulling hiervan. Veel van zijn klanten wisten namelijk het belang van Social Media te benoemen, maar er werkelijk iets mee doen: nee hoor. Hoe leuk is het dan om jouw klanten te trakteren op een lesje actief Social Media gebruik?! Zo stuitten wij in ons gesprek op de toekomst van Social Media en eindigende met de vraag: ‘Hoe kunnen wij deze toekomstige ontwikkelingen benutten in onze workshops’? We kwamen er achter dat nieuwe trends op dit gebied vooral zijn weggelegd voor de ervaren Social Media gebruikers. De nieuwe gebruikers zullen al bang worden in de eerste 5 minuten.