linkedin-adverteren

4 VOORDELEN VAN CARROUSEL ADVERTENTIES OP LINKEDIN EN HOE JE DIT INZET

4 min
6-12-2018
Lisa

Je denkt misschien, carrousel advertenties die bestaan toch al lang? Ja dat klopt! Op Facebook en Instagram is het al lange tijd mogelijk om gebruik te maken van deze vorm van adverteren. Maar op LinkedIn bestaat deze mogelijkheid pas sinds deze zomer. Het is zeker de moeite waard om je te verdiepen in carrousel advertenties op LinkedIn. Waarom? Het is een nieuwe mogelijkheid om je bedrijf onder de aandacht te brengen bij (potentiële) klanten. Daarnaast is het ook nog eens een zeer effectieve vorm van adverteren. Lees snel meer over de voordelen van deze vorm van adverteren en hoe je dit het beste in kan zetten.

Maar eerst: wat zijn carrousel advertenties?

Hoe kunnen we dit beter uitleggen dan met een voorbeeld? Hierboven zie je een carrousel advertentie die wij zelf inzetten op LinkedIn. Met deze vorm van adverteren is het mogelijk om maximaal 10 verschillende advertenties naast elkaar te tonen. Hoe je dit opbouwt mag je helemaal zelf weten. Als je maar minimaal 3 en maximaal 10 verschillende advertenties maakt. Al deze advertenties bevatten een eigen afbeelding en een eigen tekst. Je kunt er zelfs voor kiezen om elke advertentie een eigen websitepagina toe te kennen. Op die manier kan je in Google Analytics precies zien op welke deel van je advertentie is geklikt. Dat is ideaal toch?

Wat zijn de voordelen van LinkedIn carrousel advertenties?

Het inzetten van carrousel advertenties brengt een aantal voordelen met zich mee vergeleken met andere vormen van LinkedIn advertenties. Lees hier wat deze voordelen zijn:

1. Het doorklikpercentage is hoger

Er is gebleken dat deze vorm van adverteren leidt tot een hoger doorklikpercentage. Het is visueel aantrekkelijker voor de lezer om erop te klikken. Dit betekent meer websitebezoekers.

2. Je hebt meer ruimte

In plaats van één afbeelding heb je nu de mogelijkheid om tot wel tien afbeeldingen te gebruiken in één advertentie. Dit biedt veel meer mogelijkheden en ruimte om je bedrijf onder de aandacht te brengen bij je (potentiële) klanten. Dit brengt ons meteen bij het volgende voordeel:

3. Je kunt een verhaal vertellen

Doordat de ruimte niet meer beperkt is tot één advertentie heb je de mogelijkheid een verhaal te vertellen. In deze tijd is het vertellen van een verhaal steeds belangrijker geworden. Dit wordt ook wel storytelling genoemd. Hiermee kun je de concurrentie voorblijven. Een bedrijfsverhaal maakt een bedrijf persoonlijker én het zorgt voor meer interactie, waardoor we aankomen bij het volgende punt:

4. Het levert meer én sterkere interactie op

Bedrijven vechten om interactie met de consument of gebruiker. Interactie zorgt namelijk voor een diepere en sterkere band met de (potentiële) klant. Een duurzame relatie opbouwen met de klant is in deze tijd heel waardevol. De betrokkenheid van de klant is hoger bij het gebruik van carrousel advertenties dankzij meer interactie. De interactie is hoger omdat mensen aangezet worden tot het ondernemen van actie. Om de hele advertentie of het hele beeld te kunnen zien moeten ze namelijk zelf doorklikken. Hierdoor zijn ze bewuster bezig met de advertentie.

Hoe kan je LinkedIn carrousel advertenties inzetten?

Heel leuk natuurlijk, de mogelijkheid om meerdere afbeeldingen in één advertentie te tonen, maar hoe ga je dit vormgeven? Daar hebben wij leuke ideeën voor.  Wij geven je hieronder een aantal invalshoeken hoe een carrousel advertentie effectief in te zetten.

  • Meerdere producten uitlichten

Één van de mogelijkheden is om meerdere producten of diensten uit te lichten. Elk product of elke dienst krijgt een eigen advertentie met eigen afbeelding en tekst. Wanneer mensen klikken op een bepaalde advertentie komen ze direct op de juiste productpagina op je website.

  • Een stappenplan, proces of tijdlijn visueel weergeven

Een andere effectieve manier voor het inzetten van een carrousel advertentie op LinkedIn is het visualiseren van een stappenplan, proces of tijdlijn. Met verschillende afbeeldingen laat je zien welke stappen mensen moeten doorlopen voor bijvoorbeeld het kopen van het product of het aanvragen van de dienst.

  • Een afbeelding opsplitsen

Tot slot is het ook mogelijk om een gaaf visueel effect te creëren door een afbeelding op te splitsen in meerdere delen. Dit nodigt uit om door te klikken aangezien je dan pas het volgende deel van de afbeelding kan zien.

Onze carrousel advertentie op LinkedIn, welke te zien is eerder in deze blog, is een combinatie van twee bovengenoemde punten. Het is namelijk een opgesplitste afbeelding, maar het laat ook een proces zien wat wij met onze klanten doorlopen.

MarketingKarwei helpt je!  

Kan je wel wat hulp gebruiken bij het maken van een effectieve carrousel advertentie voor LinkedIn, Facebook of Instagram? Dat begrijpen wij heel goed! Onze social media experts staan te popelen om je te mogen helpen met het maken van een social media aanvalsplan. En we voeren dit plan natuurlijk ook voor je uit. Misschien staat er dan over een tijdje ook wel zo’n gave carrousel advertentie op LinkedIn voor jouw bedrijf.