Content optimalisatie

Altijd de beste versie met content optimalisatie

Het optimaliseren van content is een belangrijk onderdeel binnen content marketing en zoekmachine optimalisatie. Door content optimalisatie zorg je voor goede webteksten die meer  bezoekers binnenhalen op je website. Eindresultaat? Ze zorgen ook voor meer conversies. Bij MarketingKarwei hebben we contentspecialisten die goed aansluiten bij de wensen van jouw organisatie en begrijpen wat kwalitatieve content is.

Waarom kiezen voor content optimalisatie?

  • Unieke content die zorgt voor een betere positie in Google
  • Doelgericht en conversiegericht geschreven
  • Gebaseerd op een uitgebreid zoekwoordonderzoek
  • Onze contentmarketeers werken regelmatig bij jou op locatie

Voordelen van content optimalisatie

1. Verbeter je posities in de zoekresultaten

2. Verhoog je betrouwbaarheid

3. Geef je (potentiële) klanten een betere website ervaring

Onze content optimalisatie experts

Lucet Tuithof

Lucet Tuithof

Kasper klein Breteler

Kasper klein Breteler

Daniëlla Meijer

Daniëlla Meijer

Waarom is content optimalisatie belangrijk voor jouw bedrijf?

Zonder goede content optimalisatie is het lastig voor Google om te begrijpen waar jouw website over gaat. Daarnaast is het voor bezoekers waarschijnlijk ook onduidelijk hoe ze zich door je website moeten navigeren.

Het is enorm belangrijk om bezoekers een zo goed mogelijke ervaring te geven. Door de juiste teksten op de juiste plaats te zetten, begeleid je bezoekers in hun websitebezoek. Google pikt deze positieve signalen op en zal daardoor je website beter laten presteren in de zoekmachines.

Waaruit bestaat content optimalisatie?

Content optimalisatie bestaat uit veel verschillende onderdelen. Hieronder benoemen we een aantal van deze onderdelen:

  • Het optimaliseren van titels en meta-beschrijvingen
  • Het maken van deelbare content zoals blogs of whitepapers
  • Het maken en vindbaar maken van visuele content
  • Het schrijven en bedenken van websiteteksten
  • Zorgen dat websiteteksten conversiegericht zijn
  • Optimalisatie van bestaande, of verouderde pagina’s
  • Het optimaliseren van de hoofdnavigatie, footer en interne linkstructuur
  • Het juist meten van je succes met behulp van Google Analytics

Onze werkwijze

Stap 1

Nulmeting: We beginnen altijd met een nulmeting waar wij de achtergrond van het bedrijf goed achterhalen. Daarna stellen we de doelgroep en customer journey vast.

Stap 2

De tweede stap is het uitvoeren van een goed zoekwoordonderzoek. Hierbij maken we onder andere gebruik van een concurrentieanalyse. Op basis van het zoekwoordonderzoek bepalen we samen de strategie van de te maken content.

Stap 3

Hierna doen we een analyse van de website. Door deze analyse begrijpen we hoe de website in elkaar steekt en wat de mogelijkheden zijn.

Stap 4

Aan de slag! De laatste stap is het gepersonaliseerde actieplan. Samen met de klant hebben we een strijdplan gemaakt. Tijd om uit te voeren!

Wat is content optimalisatie

Meer leren over content optimalisatie?

Content optimalisatie is een doorlopend proces dat zich richt op het maken en verbeteren van content op websites. Hierbij kun je denken aan webteksten, design, video’s, fotografie en nog meer. De meeste vormen van content optimalisatie gaan over het schrijven van gerichte, pakkende teksten.

Door dit proces worden pagina’s optimaal vindbaar voor zoekmachines als Google. Hierdoor kan je jouw landingspagina’s zo goed mogelijk laten aansluiten op de informatiebehoefte van je doelgroep. Goede content is een essentieel onderdeel van zoekmachine optimalisatie (SEO).

Wij helpen klanten te vinden, boeien en te binden

Net zoals je ons hebt gevonden, kunnen we ook jouw website bovenaan in Google krijgen. Jij bepaalt zelf hoeveel uur je ons inzet én waar we jou mee mogen helpen. Dat doen we door bij jou op kantoor te werken. Dat betekent: één vast contactpersoon met vaste afspraken én een nieuwe collega erbij. Hierdoor worden we onderdeel van het team en leren we je bedrijf écht goed kennen. Dit helpt ons om zichtbare vooruitgang te boeken. We houden niet van natte vinger werk. Dus met onze simpele methode meten we twee keer per jaar hoeveel extra omzet je verdiend hebt door een sterke vindbaarheid.

“We werken het liefst bij jou op kantoor.
Zo leren we jou en je team echt kennen.”

Waarom MarketingKarwei?

Samen
ondernemen

Jouw succes is ons
succes, en andersom.

Denken
& doen

We denken goed na
en maken verschil door
daadkrachtig te werken.

Focus op
groei

We stimuleren elkaar
om het beste uit
onszelf en uit onze
klanten te halen.

We houden zaken verrassend simpel, omdat we weten dat dat ‘gewoon’ het beste werkt. We werken regelmatig bij jou op kantoor zodat het voor jou voelt als je ‘eigen’ marketingmedewerker. Als jouw nieuwe marketing collega zorgen we ervoor dat we toekomstige klanten vinden, boeien en binden aan jouw bedrijf.

Klanten omschrijven ons als gezond commercieel, doeners en ontzettend resultaatgericht. Dit geldt ook voor onze content optimalisatie aanpak. We bepalen sámen met de klant wat voor hen belangrijk is. Daar passen wij onze werkwijze op aan. Door goede doelen en bijpassende doelstellingen te stellen, houden wij samen met de klant een scherpe visie. Dit zorgt voor het beste resultaat!

Wij geloven in mensen die het lef hebben hun dromen na te jagen

Klanten die wij hebben geholpen met content optimalisatie

Kennis maken?

Voor jou is uiteindelijk maar één ding interessant: groeien als een speer. Met meer dan 20 marketeers hebben we alles in huis om dat voor elkaar te krijgen. Of het nu gaat om het genereren van meer leads, betere posities in Google, een ijzersterke strategie of grafische designs.

Interesse? We denken het liefst nu al met je mee. Maar laten we beginnen bij het begin: het maken van een afspraak. Liever geen fysieke afspraak, maar toch alvast met ons kennismaken? Dan ontmoeten we elkaar online!