gratis vindbaarheid verbeteren

7 STAPPEN VOOR VERBETERING VAN JE GRATIS VINDBAARHEID MET CORNERSTONE ARTIKELEN

5 min
7-3-2018
Lisa

Verbeter je gratis vindbaarheid met dit stappenplan 

Als bedrijf wil je makkelijk en snel gevonden worden op Google. Organisaties besteden steeds meer aandacht aan het verbeteren van de gratis vindbaarheid. Simpelweg beter, makkelijker en sneller gevonden worden in Google. Wij van MarketingKarwei hebben wel een idee hoe je beter gevonden kunt worden. Lees snel verder voor ons stappenplan!

Focus op de teksten waar je het meest trots op bent! Dit worden de belangrijkste teksten, ook wel cornerstone teksten genoemd. Maar wat zijn nu jouw cornerstone teksten? Dat zijn de teksten die communiceren wat je als bedrijf uit wilt stralen. Je missie, je doelen: teksten die jouw bedrijf perfect beschrijven. Bedenk wat de bezoeker van je website sowieso te lezen moet krijgen wanneer ze je website bezoeken.

Deze teksten zijn informatief, bevatten je belangrijkste zoekwoorden en moeten voldoende tekst bevatten. Het aanbevolen minimaal aantal woorden voor een cornerstone pagina is 900 woorden.

Wat doe ik met deze cornerstone pagina’s? 

Een goede linkstructuur opbouwen naar die cornerstone pagina’s! Met een goed opgebouwde linkstructuur naar de hoofdteksten laat je aan Google zien wat voor jou de belangrijkste informatie is. Dan gaat Google die teksten op jouw website zien als het belangrijkste en ze ook zo behandelen. Dit leidt tot hogere posities! Dit doe je met behulp van de Yoast plug-in, wij gaan nu aan de hand van een stappenplan precies uitleggen hoe dit moet.

7 stappen voor het toepassen van de cornerstone strategie 

Volg onderstaande stappen om bovenstaande strategie op een effectieve manier toe te passen.

Stap 1: Installeer de Yoast plug-in op je website 

De Yoast plug-in is een handige tool om de teksten op een website te verbeteren zodat ze voldoen aan de eisen van Google. Wij noemen dit ook wel het stoplichtenmodel. De plug-in geeft namelijk per pagina met rode bolletjes aan wat niet goed is, met oranje bolletjes wat beter kan en met groene bolletjes wat goed is. Wij zijn groot fan van dit model! We controleren voor onszelf en voor onze klanten alle teksten met dit stoplichtmodel. Zo ziet dat eruit:

Stap 2: Richt je op je belangrijkste zoekwoorden 

Wat zijn je belangrijkste zoekwoorden? Waar wil je op gevonden worden? Op welke woorden wil je beter gevonden worden dan je concurrent? Onze belangrijkste zoekwoorden zijn bijvoorbeeld Marketingbureau Nijmegen, Zoekmachine Marketing bureau en Marketingspecialist.

Stap 3: Kies de beste teksten 

Wat vind je jouw beste teksten over de belangrijkste zoekwoorden? Dit worden vanaf nu je belangrijkste pagina’s! Kies 4 of 5 belangrijkste pagina’s uit waar je je op gaat richten. Onze belangrijkste pagina’s zijn bijvoorbeeld onze diensten pagina’s, waarin beschreven wordt wat voor werkzaamheden wij uitvoeren.

Stap 4: Geef aan dat dit je belangrijkste teksten zijn 

Vink deze teksten aan als cornerstone teksten in het stoplichtmodel. Het stoplichtmodel stelt strengere eisen aan deze pagina’s waardoor dit écht de beste pagina’s worden. Vink het blokje dit artikel is cornerstone content aan, zie hieronder waar je dit kunt doen:

Stap 5: Herschrijf deze tekst 

Dit is een continu proces. Herschrijf de tekst zodat Google deze pagina ziet als een goede pagina. Het is belangrijk dat dit elk kwartaal wordt gedaan om de tekst up-to-date te houden. Controleer deze pagina’s met de groene, oranje en rode bolletjes van het stoplichtmodel.

Stap 6: Optimaliseer de andere teksten over hetzelfde onderwerp 

Verbeter de teksten die zich richten op hetzelfde onderwerp als jouw belangrijkste tekst. Zorg dat deze teksten ook goed gevonden worden via Google, wederom met behulp van de plug-in.

Stap 7: Link vanuit deze artikelen naar je belangrijkste tekst 

Tot slot is het doel dat alle teksten gericht op hetzelfde onderwerp linken naar je belangrijkste tekst over dit onderwerp. Op deze manier gaat Google dit ook zien als een belangrijke tekst en worden deze teksten beter gevonden! Hiervoor schakelen we wederom het geliefde stoplichtmodel in. Dit model helpt namelijk om voor je belangrijkste pagina’s een sterke interne linkstructuur op te bouwen.

Dat wil ik! Kunnen jullie ons helpen? 

Jazeker! MarketingKarwei maakt er een sport van om wedstrijdjes te winnen en dan vooral wedstrijdjes op Google. Dit is intensief werk waar veel van onze klanten vaak zelf geen tijd voor hebben. Wij helpen je om de teksten op je website te optimaliseren, voeren een  zoekwoordenonderzoek voor je uit en gaan voortdurend “het wedstrijdje” met Google aan. We schrijven continu nieuwe teksten en herschrijven verouderde teksten. Zo zorgen wij ervoor dat je gratis vindbaarheid, en daarmee je omzet, stijgt. Deze tijdrovende klus nemen wij graag van jou over!

Ik wil kennismaken met MarketingKarwei 

Maak een afspraak met één van onze marketeers. We laten je zien hoe we jouw gratis vindbaarheid gaan verbeteren!