Wist je dit al over MarketingKarwei?

Hieronder lees je het antwoord op vragen die wij als MarketingKarwei vaak krijgen. Kijk meteen of jouw vraag hiertussen staat. Nog steeds vragen of liever persoonlijk antwoord op je vragen? Geen probleem! Wij beantwoorden al je vragen graag via de mail of de telefoon.

Ja dit doen we zeker. We kijken samen welke offline-kanalen we kunnen inzetten. Eén van onze motto’s is dat we meetbaar meer omzet voor onze klanten willen genereren. Dit geldt ook voor offline marketing. Het meetbaar maken van de omzetstijging is uitdagender bij offline marketing dan bij online marketing. Tóch doen we er samen alles aan om in kaart te brengen wat de resultaten zijn. Ik wil het resultaat van mijn offline marketing meetbaar maken. 

Heb je interesse in een samenwerking? Bel ons of neem contact op via het contactformulier op de website. Daarna nemen we contact met je op en plannen we een afspraak in. Tijdens deze afspraak vragen we jou ‘het hemd van het lijf’ omdat we alles willen weten over jou en de organisatie. Daarna plannen we een vervolgafspraak in: de MarketingMiddag (of MarketingAvond als dat beter uitkomt). Tijdens deze brainstorm maken we samen met jou direct de ‘marketing roadmap’ voor het komende jaar. Zo maken we jouw super concrete marketing jaarplan binnen 3 uur! Vervolgens bepaal jij zelf hoeveel uur per week we mogen

besteden aan het uitvoeren van dit plan. Deze MarketingMiddag of MarketingAvond is 100% vrijblijvend: ‘no strings attached’ dus.

Plan een kennismaking in of vraag direct een MarketingMiddag of MarketingAvond aan. 

Een marketing QuickScan is een scan die elke potentiële klant bij ons op de website kan invullen. Waarom je dit zou doen? Omdat je op 2 A4’tjes te zien krijgt hoe jouw website nu presteert én hoe je deze prestatie kan verbeteren. Er wordt hierbij gekeken naar de website en de vindbaarheid. Door deze 2 A4’tjes met tips haal jij gegarandeerd meer omzet uit je website. Doe hier de marketing QuickScan.

Om te weten wat onze klanten vinden van de samenwerking kan je het beste een kijkje nemen bij de referenties van onze klanten. Daar staat precies beschreven wat ze van ons vinden. Een korte samenvatting:

  • Ze zijn veelal verslaafd aan ons. (In de positieve zin van het woord).
  • Ze beleven veel plezier aan de marketing.
  • Ze merken dat de omzet significant stijgt.
  • Ze zijn positief verrast over hoe efficiënt we werken.

Meer weten over de specifieke projecten? Neem dan contact met ons op of klik hier voor de referenties.

Onze werkwijze is uniek vanwege een drietal punten:

  • Onze marketingactiviteiten zijn meetbaar omzet verhogend. Een betere naamsbekendheid en het trekken van meer website bezoekers is natuurlijk hartstikke goed. Maar wij gaan nog een stapje verder. We kijken namelijk altijd naar de extra omzet die de marketing voor jou heeft opgeleverd. Wij geven je een volledig overzicht van de kosten, opbrengsten en de uitgevoerde activiteiten.
  • We werken bij klanten op kantoor waardoor we de klant, het team en de doelgroep perfect kennen. We krijgen hierdoor een veel effectiever samenspel en hechtere samenwerking. De communicatielijnen zijn veel korter.
  • We werken niet met contracten of vaste pakketten. Jij bepaalt als klant hoeveel je ons nodig hebt. Wil je even iets rustiger aan doen? Of wil je de samenwerking even pauzeren? Geen enkel probleem!

Past deze unieke werkwijze bij jou? Laten we dan een afspraak inplannen. 

Ja zeker. We zijn gespecialiseerd in groothandel marketing, maar we werken ook graag samen met andere bedrijven. De marketingregels zijn namelijk veelal universeel en daardoor ook effectief in andere branches.

Waarom we voor groothandel marketing hebben gekozen? Uit universitair onderzoek bleek dat er bij handels- en productiebedrijven nog veel te winnen valt op het gebied van marketing.

Op dit moment wordt er door dit soort bedrijven vooral proactief contact gezocht met de klanten. Bijvoorbeeld door telefonische acquisitie of cold canvassing. Beiden zijn nog steeds ontzettend belangrijk. Maar het is heerlijk als de telefoon bij jullie roodgloeiend staat, in plaats van dat jij constant op hen aan het “jagen” bent.

Door de uitgebreide studie en de ervaring die wij hebben opgebouwd, weten we veel van het ‘reilen en zeilen’ binnen een groothandel. Zo richten we ons op het verbeteren van de omloopsnelheid, het verminderen van incourante voorraad en zorgen we voor een gezonde marge.

We zijn overigens géén vervanger voor sales medewerkers die de (telefonische) acquisitie doen. Zie ons eerder als de club die warme leads serveert voor de salesmedewerkers, zodat zij zich alleen hoeven te richten op de potentiële klanten waar écht potentie in zit. We zijn dus veel eerder de ondersteuning voor de salesafdeling. Mogen we ook warme leads voor

jou serveren? Bel ons dan om je ‘bestelling’ door te geven! 

Wij als MarketingKarwei pakken alle “marketingklusjes” op die vaak blijven liggen. Echter, al deze losstaande klusjes zijn vaak een flink “marketingkarwei” om allemaal goed uit te voeren. Heb jij ook een berg aan marketing klusjes liggen die samen een flink “marketingkarwei” vormen? Laten we dan maar rap starten! 

Nee dat doen we niet. Wat we wel doen? We werken met een flexibel aantal uur per week en zonder contracten of opzegtermijnen. Mocht het onverhoopt zo zijn dat je niet tevreden bent met de resultaten, dan kan je de samenwerking altijd per direct opzeggen. Zo ver komt het overigens zelden hoor. We zoeken namelijk voortdurend samen met de klant naar verbeterpunten om zo het maximale resultaat voor de klant te bereiken. Weten hoe we dit maximale resultaat halen? Plan dan een kennismaking in.

Zeker weten! We vinden het fantastisch om klanten op te leiden op het gebied van marketing. Op deze manier kan de klant uiteindelijk zélf zijn eigen marketing doen. We geven trainingen op het gebied van social media, website optimalisatie, sales en vindbaarheid. In veel gevallen zien we dat de samenwerking met een klant alleen maar gaver wordt na een training. Dit komt doordat er meer marketingkennis bij de klant zit. Dit alles resulteert in een snellere stijging van de omzet en vaak een daling in de marketingkosten voor de klant. Wat wil je nog meer? Ben jij klaar om een echte marketingheld te worden? Start je opleiding dan hier!

Nee zeker niet. Sterker nog: dat doen we juist het liefste! Op deze manier leren we je bedrijf, het team en jouw klanten goed kennen. Hierdoor zijn we veel beter in staat om marketing toe te passen die 100% bij je bedrijf past. We merken dat wanneer we bij een klant op kantoor werken, we veel sneller kunnen schakelen, we bergen met werk in korte tijd verzetten en dat we dus sneller meer omzet kunnen genereren. Hiermee maken we écht een groot verschil ten opzichte van andere marketeers. Het is overigens niet verplicht om ons bij jou op kantoor te laten werken, maar dat adviseren we je wel.

Eerst maar eens een kennismaking bij jou op kantoor plannen. Dat doe je hier!

Zo snel mogelijk ons uitnodigen! 😉 Nadat je dit hebt gedaan adviseren wij altijd om te beginnen met het optimaliseren van de website. Je website is namelijk het begin- en het eindpunt van de klant. Op welke punten de website aangepast kan worden ligt helemaal aan jouw wensen en de beschikbare data vanuit Google Analytics. Nadat de website is geoptimaliseerd adviseren we om aan de slag te gaan met betaald adverteren via Google Adwords (SEA). Waarom wij dit als tweede stap adviseren? Omdat je dan direct boven aan Google komt te staan. De klant ziet jouw bedrijf bij de bovenste resultaten staan en is snel geneigd om op jouw advertentie te klikken. Ben je benieuwd hoe SEA werkt? Neem dan eens een kijkje bij onze dienst ‘zoekmachine marketing’ . Zodra de betaalde vindbaarheid ‘op stoom is’, zijn de vervolgstappen het verbeteren van de gratis vindbaarheid, social media en e-mailmarketing. “Ik wil op korte termijn meer omzet” 

In de regel kunnen we binnen een maand een geschikte marketeer laten starten aan jouw project, afhankelijk van onze bezetting op dat moment. We vinden het echter belangrijker dat we een medewerker aan kunnen bieden die echt past bij de opdrachtgever. Kwaliteit boven snelheid dus. We starten liever 2 weken later met de perfecte kandidaat, dan dat we een haastige, valse start maken. Ontdek hoe snel we met jouw project kunnen starten. 

Absoluut: dit vinden we juíst één van de belangrijkste aspecten van de samenwerking. Kies de medewerker die past bij de opdracht die je hebt liggen. Maar bovenal: kies voor een medewerker waar je een persoonlijke klik mee hebt en die past binnen je bedrijf. Doordat we kijken welke medewerker past bij de opdracht én bij de bedrijfscultuur, ontstaan de mooiste samenwerkingen. Er ontstaat echt een samenwerking voor de lange termijn. Ben jij er klaar voor om met ons te bouwen aan zo’n partnerschap? Let’s get started!

Dat is sterk afhankelijk van de klant, de branche, de hoeveelheid concurrentie en wat de huidige omzet is. Maar om een indicatie te geven: voor de meeste klanten waar we een omzetstijging van 10% genereren, werken we 4 tot 8 uur per week. Het aantal uur dat we voor een klant werken, bepaalt de klant zelf. Afhankelijk van het aantal uren per week en de bijbehorende investering bepalen we hoe hoog de omzetstijging zou moeten zijn. We zorgen er altijd voor dat de kosten en opbrengsten in een goede balans zijn.

Uiteraard kan je ons ook inzetten op piekmomenten. Bijvoorbeeld voorafgaand aan de livegang van de website of ter vervanging van een zwangerschapsverlof. Het aantal uren dat je ons inzet is dus echt 100% flexibel. Hoeveel uur per week wil jij ons inzetten? Ik laat het weten via een telefoontje.

Het mooie van adverteren op Google is dat je zelf het advertentiebudget kiest. Welk budget je kiest hangt af van verschillende aspecten. Zo kijk je natuurlijk wat je eigen budget is, maar ook wat jouw doelstelling is. Het budget kan verschillen van €1 tot €10.000 per maand. Het fijne van Google Adwords is dat het per direct opzegbaar is. Ben je onverhoopt toch niet tevreden over het behaalde resultaat? Dan kun je het per direct opzeggen. Ben daarom vooral niet bang om Google Adwords uit te proberen. Zeker als je actief aan de slag gaat met Google Adwords, dan behaal je er fraaie resultaten mee! Direct starten met adverteren? Plan direct een kennismaking in.

Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee je op een informele manier informatie kan delen met je netwerk. Dit kan zowel in bedrijfssferen als privé. Veel mensen gebruiken het om contact te houden met vrienden en familie. Voor bedrijven is het heel nuttig voor het werven en binden van (potentiële) klanten. Je deelt op een informele manier interessante en relevante informatie over je bedrijf. Wist je dat er in Nederland ruim 7 miljoen actieve Facebookgebruikers zijn? En dat sociale media steeds vaker een belangrijke rol speelt in een B2B aankoopproces?

Maar op welke manier zet je dit het beste in voor je bedrijf? De eerste stap is kijken waar je doelgroep zich bevindt op social media. Welk social mediakanaal gebruiken ze veel? Zodra je dat weet, maak je een account aan. Ga daarna verder met de invulling. Wat is het doel? Hoe zet ik het bedrijf neer bij de doelgroep? Met wat voor soort berichten ga ik dit doen? En hoe vaak zet ik een bericht online? Hulp nodig? Kijk eens bij social media marketing of neem sociaal contact met ons op. Horen wij binnenkort iets van jou?

Jazeker: dat doen we! Vooral interne linkbuilding is onze favoriet. Externe linkbuilding doen we ook, maar we zorgen er wel voor dat de pagina’s waar naartoe wordt gelinkt relevant zijn. Er zit namelijk een groot verschil tussen intern en extern linken. Bij intern linken blijf je binnen de website, maar plaats je een linkje naar een andere pagina binnen de site. Hierdoor kan Google beter bepalen hoe jouw website in elkaar steekt, wat goed is voor je gratis vindbaarheid.

Bij externe linkbuilding plaats je een linkje naar een andere website. Het mooiste is dat dit websites zijn waar de lezer nog meer informatie over het onderwerp kan halen. Er kunnen ook linkjes worden gekocht, maar dat is écht niet meer van deze tijd. Google bestraft dit waardoor je pagina niet meer vindbaar is.

Je vraagt je dan misschien af waarom bedrijven hier dan toch voor kiezen? Daar weten wij het antwoord helaas ook niet op… Wij zorgen ervoor dat de linkjes altijd op een natuurlijke manier ontstaan. Wil je meer weten over ons gebruik van linkbuilding? Gebruik dan deze link om contact met ons op te nemen.

We hebben geprobeerd het te eten, maar we raden het af… SEO staat namelijk voor ‘search engine optimization’. In begrijpelijk Nederlands betekent dit dat je er met bepaalde regels voor zorgt dat je website gratis gevonden wordt in zoekmachines als Google en Bing. Deze regels heeft de zoekmachine vastgesteld. Hoe beter je hieraan voldoet, hoe eerder potentiële klanten de website vinden. Hoe wij dit doen? We beginnen met een zoekwoorden onderzoek. Uit dit onderzoek komt een flinke lijst met zoekwoorden die potentiële klanten gebruiken als zij op zoek zijn naar een organisatie zoals die van jou. Daarna gaan we kijken welke woorden uit dit onderzoek echt belangrijk zijn. Daar schrijven we vervolgens teksten (of ‘content’) voor. Door middel van verschillende software kijken we ‘door de ogen van Google’ naar de website om exact te bepalen waar we de pagina’s nog verder kunnen verbeteren. Daarnaast zorgen we voor de juiste linkjes op jouw website en naar andere websites. Als laatste doen we eens in het kwartaal een positiecheck om de voortgang van de pagina’s te bekijken. Wil je meer weten over SEO en de inzet daarvan? Kijk eens bij zoekmachine marketing of vraag een website QuickScan aan

Begin bij het begin. Kruip in de huid van de klant en geef jezelf opdrachten zodat je een proces doorloopt die een websitebezoeker normaal ook doet. Enkele voorbeelden hiervoor kunnen zijn: neem contact op, vraag een offerte aan, bestel een spijkerbroek of vind de adresgegevens. Door het doorlopen van het proces zie je welke stappen de klant neemt om bij het gestelde doel te komen. Staan zaken onduidelijk op je website of kom je er zélf niet uit? Vereenvoudig de website dan. Daarnaast is het goed om te zien waar je klant in het bestelproces afhaakt. Dit doe je aan de hand van Google Analytics. Je ziet in welke stap van het proces je klant is afgehaakt. Wist je bijvoorbeeld dat veel mensen wel een bestelproces starten, maar vervolgens het bestelproces niet afmaken en dus geen bestelling plaatsen?! Samen zorgen we ervoor dat deze mensen wél bij jou bestellen of wél contact met je opnemen. Wil je meer informatie over website optimalisatie ontvangen? Bel ons dan! Dan gaan we er dieper op in!

Website optimalisatie is het heel gericht aanpassen van je website. Het doel: meer aanvragen en omzet uit je website halen. Maar hoe optimaliseer je een website? De eerste stap is bepalen wat jij wilt dat bezoekers in de eerste 30 secondes denken. Staat de ‘elavator pitch’ bijvoorbeeld prominent op de website? Daarna kijk je of een bezoeker gemakkelijk door de navigatie heen kan klikken en tot actie kan overgaan. Denk daarbij aan actieknoppen en krachtige contactformulieren. En werken al deze functionaliteiten ook goed op mobiele apparaten? Maar check bijvoorbeeld ook of de referenties op de website up-to-date zijn en aansluiten bij de belangrijkste doelgroep.

Wil je meer informatie over het optimaliseren van je website? Kijk dan eens hier. Ben je benieuwd hoe wij jouw website zouden optimaliseren? Schroom niet en neem contact met ons op. We laten dan bij jou op kantoor zien welke aanpassingen jij kan doen om meer omzet te genereren. Plan hier zo’n kennismaking in.

Je kunt absoluut kiezen voor één van de vijf diensten! Zie de diensten die wij aanbieden als een menukaart. Je mag zelf kiezen welke dienst je wilt afnemen. Dit kunnen ze alle vijf zijn, maar ook één of twee diensten. Kies vooral de diensten waar jíj op dit moment behoefte aan hebt.

Wij adviseren daarbij wel om te starten met het optimaliseren van de website. Een website is in heel veel gevallen het beginpunt van het genereren van meer omzet. Het is heel belangrijk dat de klant hier geprikkeld wordt om bij je te bestellen of contact op te nemen. Wil je toch liever beginnen met bijvoorbeeld alleen social media marketing? No problem! Samen met

ons bepalen wat het slimste startpunt is voor jouw onderneming? Plan dan een kennismaking met ons in!

Ja! Voor het bouwen van een nieuwe website ben je bij MarketingKarwei aan het juiste adres. Vaak zien we overigens dat een hagelnieuwe website niet eens nodig is om meer omzet uit de website te halen. Slimme aanpassingen aan de bestaande website kunnen al een wereld van verschil opleveren.

Wil je bijvoorbeeld een andere pagina opbouw, andere contactformulieren of andere teksten op je website? Dan passen wij dit direct voor je aan. Op deze manier haal je op korte termijn meer omzet uit je bestaande website.

Mocht je dus interesse hebben in het laten bouwen van een website dan kunnen we jou perfect verder helpen. Of meer omzet halen uit een bestaande of nieuwe website? Bel ons dan!

Nee, dit doen we bewust niet. De voornaamste reden is dat we klanten garanderen altijd vol gas te geven. Bij een contract zie je vaak dat de eerste maanden heel veel moeite wordt gestoken in de samenwerking, maar dat deze in de loop van de tijd afzwakt. Doordat we zonder contract werken, zijn onze klanten ervan verzekerd dat we elke minuut goed besteden en voor het maximale resultaat voor de klant gaan.

De andere reden is dat wij contracten een beetje ouderwets vinden. Wij zijn van mening dat een goede samenwerking van beide kanten komt. In een gezonde samenwerking hebben beide partijen ook écht zin om met elkaar samen te werken. Als een klant geen geloof meer heeft in een samenwerking met ons, dan heeft een klant altijd de vrijheid om op zoek te gaan naar een andere marketingclub. Oh ja: en opzegtermijnen hebben we dus ook niet! Word jij helemaal gelukkig van deze werkwijze? Laten we dan kennis maken!

Load More