Het belang van goede bedrijfsfotografie wordt vaak onderschat. Een aantal jaren geleden was men tevreden met smartphone-foto’s of koos men ervoor helemaal geen beeld te gebruiken. Maar dat is nu geen optie meer. Waarom niet? We leven in een wereld waarin elke dag nieuwe bedrijven ontstaan, bedrijven schreeuwen om aandacht en consumenten veel verschillende keuzes hebben. Om een keuze te kunnen maken gaat het erom hoe mensen zich voelen bij jouw bedrijf. Of hoe ze je product of dienst beleven. Laat met zakelijke- of bedrijfsfotografie zien wie je bent als bedrijf. Goede foto’s ondersteunen je verhaal.
Bedrijfsfotografie kan het imago van een bedrijf maken of breken. Mooie en professionele beelden wekken vertrouwen op. Maar hoe zit dat precies?
Wanneer je je focust op de beleving van mensen bij jouw product krijg je te maken met emotionele waarde. Of zoals wij het graag noemen: “de why” van je bedrijf. Hierdoor is je product of dienst voor anderen ineens een stuk meer waard omdat ze zichzelf kunnen identificeren met jou. En daarom zijn mensen eerder overtuigd en bereid om voor sommige producten meer te betalen. Simpelweg omdat ze zich daar beter bij voelen. Aan jou de taak om daar op in te spelen!
Dit doe je door de emotionele waarde vast te leggen op foto’s. Mensen willen graag van tevoren al dingen zien of ervaren voordat ze iets kopen. Door dit te doen krijgen jouw foto’s het gevoel dat je wilt uitdrukken mee. Het resultaat: je overtuigt je klanten sneller en het aantal verkopen stijgt daardoor!
Ben jij er nog niet uit wat de why van je bedrijf is? Misschien helpt onze ‘why-how-what-blog’ je op weg. Zo niet, dan staan onze strategische marketeers altijd klaar voor een strategische sessie met je!
Naast het feit dat je met goede bedrijfsfotografie het vertrouwen van je (potentiële) klant wekt, zijn er ook nog meer voordelen.
Wanneer je de foto’s eenmaal hebt, zal je zien dat je ze steeds vaker wil inzetten. Een beeldbank is de perfecte tool om altijd eigen en uniek beeldmateriaal bij de hand te hebben.
Denk jij na over bedrijfsfotografie? Lees dan onze tips om tot het beste beeldmateriaal te komen. En als het toch niet uitpakt zoals jij voor ogen had, dan denken we graag met je mee.
Een goede voorbereiding is ook bij fotografie het halve werk. Dat je materiaal van tevoren opgeladen moet zijn, lijkt ons duidelijk. Maar denk van tevoren ook na over je doelgroep, welke soort fotografie je wilt en voor welke kanalen je het gaat gebruiken. Als je dit achteraf bepaalt, kan het zijn dat je foto’s hebt geschoten waar je helemaal niets aan hebt. En dat willen we niet!
Stockfoto’s staan bekend om de typisch Amerikaanse houdingen en geforceerde glimlachen. Met bedrijfsfotografie is het doel unieke en eerlijke foto’s te maken. Leg mensen op een natuurlijke manier vast. Mensen hoeven niet altijd lachend op de foto. Wanneer je een foto maakt van iemand die aan het werk is, hoeft diegene niet te lachen. Ga maar na bij jezelf. Kijk jij de hele dag glimlachend naar je scherm?
Zorg ervoor dat de ruimte waarin je bedrijfsfoto’s laat maken opgeruimd is en niet te druk is. Hierdoor houd je het beeld rustig.
Heb jij een over ons pagina, maar staan daar nog geen afbeeldingen op? Dan wordt het tijd om foto’s te laten maken van je medewerkers. Diversiteit is hierin belangrijk. Niet alles hoeft namelijk precies hetzelfde te zijn. Als de sfeer en de achtergrond maar in lijn ligt met elkaar. Dat zorgt voor de meest spontane en eerlijke foto’s. Zo houd je het lekker divers. Op zoek naar een voorbeeld? Dit is onze over ons pagina.
Ben jij enthousiast over bedrijfsfotografie? En ben je op zoek naar een fotograaf die mooie beelden kan schieten voor jouw bedrijf? Laat het dan over aan onze fotografen. Nog niet helemaal voor ogen wat je precies wilt? Neem contact met ons op om een afspraak in te plannen. Dan komen we er samen wel uit!