Ben je de eigenaar of werk je bij een handelsbedrijf of groothandel? Dan adviseren wij jou de MKB Barometer 2018 te lezen. In dit rapport lees je over de grote veranderingen die gaande zijn binnen de handelssector. Veranderingen die wij erg interessant vinden en graag met jullie delen. Het meest opvallende punt uit dit rapport is de grote toename in online verkopen. Dit geeft aan hoe belangrijk de online wereld is én blijft voor handelsbedrijven. Een grote verandering waar je van wilt profiteren, aangezien ook blijkt dat de concurrentie alleen maar blijft toenemen. Wil je de concurrentie voor blijven en de omzet uit deze online kanalen laten stijgen? Lees dan snel verder over de veranderingen binnen de handelssector én hoe je daar als handelsbedrijf op in speelt zodat de omzet blijft stijgen.
Wij hebben de MKB Barometer 2018 grondig voor je doorgenomen, en hier een aantal zaken uitgehaald die aandacht verdienen voor een succesvol voortbestaan van je handelsbedrijf. Een van de positieve punten uit dit rapport is dat de omzetgroei erg hoog is, maar daarentegen is de concurrentie keihard. En om niet ten onder te gaan in een concurrentiestrijd zijn er aanpassingen nodig. Zo is gebleken dat handelsbedrijven in Nederland maar liefst 40% van hun omzet halen uit online verkopen. Toch blijkt dat nog niet alle bedrijven in deze sector hier goed op inspelen. Waarom niet vraag je je af? 41% van de bedrijven geeft wel aan dat digitalisering een grote prioriteit heeft, maar helaas ontbreekt bij een groot deel van de bedrijven een online aanvalsplan. Dit is de reden dat verkopen via online kanalen achter blijven. Dit is zonde vinden wij, want 66% van de handelsbedrijven is hard op zoek naar nieuwe klanten. En waar vind je tegenwoordig die klanten? Juist, online.
Een sterk online aanvalsplan gaat ervoor zorgen dat je omzet stijgt én dat je de online concurrentiestrijd wint. Handelsbedrijven geven aan dat een succesvolle online strategie één van de grootste uitdagingen is voor het bedrijf. Dit kost veel tijd, en die heb je als ondernemer nou juist vaak niet. Daar komt MarketingKarwei om de hoek kijken. Wij helpen je met een concreet en begrijpelijk online aanvalsplan én voeren dit ook voor je uit. ‘Doen’: daar zit onze kracht!
Het is belangrijk dat je (potentiële) klanten je goed kunnen vinden in de online wereld. Dat is het allerbelangrijkste voor een succesvolle online aanpak.
De eerste stap is een goed werkende website met een overzichtelijk lay-out en duidelijke actieknoppen. De mening van klanten over je bedrijf wordt voor het grootste deel namelijk gevormd op basis van je website. Dat is de reden dat wij ervan overtuigd zijn dat dit je belangrijkste visitekaartje is. Lees hier meer over website optimalisatie.
Vervolgens ga je ervoor zorgen dat je (potentiële) klanten deze website ook gemakkelijk kunnen vinden wanneer ze zoeken via een zoekmachine. Dit kan op twee verschillende manieren namelijk met behulp van de gratis vindbaarheid (SEO) en de betaalde vindbaarheid (SEA).
Sociale media zijn ook een belangrijk online visitekaartje voor je bedrijf. Structureel aanwezig zijn op deze kanalen is cruciaal voor een goed werkend aanvalsplan. Lees hier meer.
Waar wij echt blij van worden? Meer omzet genereren voor handelsbedrijven door hun online kanalen zo effectief mogelijk in te zetten. Hier maken we echt een sport van. En we hopen natuurlijk dat we jou en je collega’s ook plezier laten beleven aan marketing. Zo kan jij je richten op de dingen die jij echt leuk vindt om te doen. Kom je een bakje koffie met ons drinken? Vinden we leuk! Dan kijken we samen waar we je mee kunnen helpen.