Famostar referentie

Famostar

Noodverlichting specialist

“Famostar is een Nederlandse fabrikant van noodverlichting. Wij ontwerpen en assembleren onze noodverlichtingsarmaturen in eigen huis. En dat al meer dan 60 jaar!

 

Onze marketingafdeling heeft als doel om de toegevoegde waarde voor Famostar en het Kenniscentrum Noodverlichting te creëren en te communiceren, om daarmee de naamsbekendheid, het imago en het marktaandeel te vergroten. In ons marketingplan staan allerlei handvaten om deze doelen te bereiken, en wij hebben een marketeer van MarketingKarwei erbij betrokken om ons ondersteuning te bieden bij het uitvoeren van die marketingplannen.

We zijn enthousiast over het gemak waarin Nannick in staats om activiteiten op te pakken en aan een paar woorden genoeg heeft. Zij werkt effectief en snel waarbij de uitkomst een hoge kwaliteit heeft door de inzet van haar kennis en kunde. Ook is Nannick alert en betrokken, eigenschappen samenwerking sterk maken. 

Naast al het marketingwerk dat MarketingKarwei voor ons doet hebben we ook verschillende trainingen bij hen gevolgd.

Why-How-What sessie

De reden van het bestaan van je organisatie omschrijven in één zin? Het klinkt bijna onmogelijk, maar het is ons gelukt! Samen met Rick en Nannick van Marketing Karwei zijn we met onze commerciële afdelingen terug gegaan naar de kern. Waarom doen we wat we doen? Hoe doen we dat? En wat is het resultaat? Ontzettend knap om aan het eind van de sessie de why van onze organisatie op papier te hebben staan waar iedereen aan heeft bijgedragen. Het is niet iets wat alleen verzonnen is door de afdeling marketing, Rick en Nannick hebben ervoor gezorgd dat iedereen heeft bijdragen aan het formuleren van de why van Famostar- wij geloven dat veiligheid een bewuste keuze is-. Echt een aanrader om op deze manier de why van je organisatie scherp te stellen en te (her)formuleren. Het zorgt voor teamgevoel en eenheid in het uitdragen van de boodschap van onze organisatie richting onze doelgroepen.

Adwords training

Sinds het begin van dit jaar zijn wij gestart met het uitrollen van online marketingcampagnes om de naamsbekendheid van Famostar te verhogen. De marketingcampagnes moeten ook zorgen voor meer cursisten van het Kenniscentrum Noodverlichting. Social media campagnes hebben we in eigen beheer, erg leuk om campagnes te bedenken, uit te rollen en bij te sturen. Deze behoefte hebben wij ook voor Google Ads. Dit wordt bij ons nu nog uitbesteed, maar wij willen zelf goed snappen hoe het werkt om het in de toekomst ook zelf te kunnen. Kim Braspenning heeft speciaal voor ons een training op maat gemaakt, omdat ons niveau hoger was dan een beginner, maar lager dan een gevorderde.  Het was een hele interactieve training met een perfecte balans tussen theorie en praktijk. Echt een aanrader om het kennisniveau binnen de marketing afdeling te verhogen.”

Richard Stroo, Commercieel directeur Famostar