LinkedIn stories

LinkedIn stories: wat zijn het en hoe vergroot jij jouw online zichtbaarheid?

Stories op Instagram, Facebook en Snapchat zijn razend populair en bijna niet meer weg te denken op deze social media platformen. Zo blijkt uit onderzoek dat 500 miljoen mensen in 2019 iedere dag Instagram Stories gebruikte. In 2017 waren dit er ‘slechts’ 300 miljoen. In mei 2020 dit jaar kondigde LinkedIn aan dat zij ook gaan starten met stories. Hiermee zijn wij het eerste Europese land waarin deze functie wordt getest. Maar wat zijn LinkedIn stories? En is het interessant voor jouw bedrijf om deze in te zetten? MarketingKarwei vertelt je er alles over in deze blog.

Wat zijn LinkedIn stories?

LinkedIn stories zijn in wezen hetzelfde als de stories die je gewend bent op platformen als Instagram en Snapchat. Je uploadt beeldmateriaal als story, welke vervolgens 24 uur zichtbaar is bovenin je account. Het beeldmateriaal kan bestaan uit foto’s of video’s. Na 24 uur wordt het beeldmateriaal verwijderd van het platform. Je kunt, net als op Instagram en Facebook, precies zien wie je story bekeken heeft en bijhouden hoe vaak deze bekeken is. 

Hoe je een storie plaatst? Eigenlijk precies hetzelfde zoals je gewend bent op Instagram en Facebook. Wanneer je bent ingelogd op LinkedIn ga je via het rondje, met daarin een plusje, links bovenin naar de ‘Stories camera’. Je maakt dan onderaan je scherm met de ronde knop een video of foto. Ook kun je bestaande foto’s toevoegen. Voor LinkedIn geldt dat je video maximaal 20 seconden kan duren. Ook de bekende stickers kun je toevoegen. 

Voordelen van LinkedIn stories

  • Je laat je volgers in de feed op een menselijke manier je professionele kant zien. Laat bijvoorbeeld zien hoe jij het thuiswerken aanpakt als gevolg van het coronavirus; 
  • Het is mogelijk om op een informele en creatieve manier dagelijkse activiteiten op je te werk delen. Geef bijvoorbeeld handige tips over thuiswerken;
  • Je laat je community groeien door actief contact te zoeken. Ook helpen LinkedIn stories bij het onderhouden van relaties en bij het delen van content. Laat bijvoorbeeld zien wat jij geleerd hebt tijdens een cursus en vraag volgers of zij dit ook toepassen.

 

linkedin stories

 

Is het voor een bedrijf goed om gebruik te maken van LinkedIn stories? 

LinkedIn is natuurlijk een zakelijk platform. Voor bedrijven wordt het dan al meteen aantrekkelijk. Wel is het altijd goed om te kijken wie de doelgroep is die je wilt bereiken. Richt jij je met het bedrijf op de particuliere markt? Dan is het beter om berichten te delen via Facebook en Instagram stories. Wel kun je LinkedIn stories dan heel goed gebruiken voor het werven van nieuw personeel. Richt jij je met het bedrijf op de Business to Business markt? Dan is LinkedIn een heel goed platform om te gebruiken en dan ook met name de nieuwe functie LinkedIn stories.

Maar hoe zet je dit platform effectief in voor jouw bedrijf? Welke berichten je hier plaatst is afhankelijk van het bedrijf, de diensten en/of de producten die je aanbiedt. Hieronder geven wij een aantal voorbeelden van onderwerpen die jij kunt inzetten op LinkedIn stories met jouw bedrijf.

  • Werving van nieuw personeel
  • Het benadrukken van een nieuw bericht op LinkedIn
  • Biedt je een dienst aan? Laat dan een nieuwe samenwerking zien
  • Positieve klanten zowel goed voor dienst als producten
  • Behaalde resultaten, evt. in vergelijking met vorig jaar
  • Trots op de medewerkers
  • Een klantendag of ander evenement waar je trots op bent en die jullie hebben georganiseerd

En zo kunnen we nog wel eventjes doorgaan. Om antwoord te geven op de vraag of LinkedIn stories zorgt voor een betere online zichtbaarheid en of het als bedrijf goed is om in te zetten?! Ons antwoord daarop is ja! Het is daarbij wel belangrijk dat elk bedrijf naar de social media strategie blijft kijken en de uitingen aanpast op de eigen identiteit. 

Hulp nodig bij het bedenken en opzetten van goede content voor LinkedIn stories? Neem dan contact met een van onze marketeers op. We nemen het bedrijf, de strategie en de uitingen onder de loep. 

Bel met een van onze medewerkers

 

Geen reactie's

Geef een reactie