Marketing automation

THINK LIKE A CUSTOMER

Marketing automation, als je het op Google intypt komen er meer dan 30 miljoen resultaten naar boven. De meeste van deze zoekresultaten bestaan uit bedrijven en onderzoeken die vertellen dat je er mee moet beginnen. De resultaten uit verschillende onderzoeken zijn hoopgevend en laten zien dat je je klant écht kunt gaan begrijpen. Het doel is het verhogen van conversie, het genereren van leads en het bewerken van prospects. In de afgelopen 5 jaar is deze ontwikkeling een onmisbaar onderdeel in B2B marketing geworden, waarbij die trend zich doorzet in 2020. MarketingKarwei zet marketing automation zo in, dat het mogelijk is om campagnes automatisch te laten lopen en verschillende kanalen te koppelen. Wij helpen je door middel van slimme dataverzameling. E-mailmarketing is een onmisbaar onderdeel voor marketing automation. Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Waar moet ik beginnen met marketing automation?

Met behulp van marketing automation worden marketingtaken en werkzaamheden geautomatiseerd. Het doel hiervan is het bewerken van (potentiële) klanten. Het is de bedoeling om de juiste informatie, op het juiste moment, bij de juiste (potentiële) klant te krijgen, via het juiste kanaal. Dat is handmatig bijna niet te doen, zeker niet aangezien je veel (potentiële) klanten nodig hebt. Het verzamelen van veel data is hiervoor het logische startpunt.

Steeds meer klanten en bedrijven kopen hun producten en diensten via het internet, daarom is het belangrijk om als eerste jouw website te optimaliseren. Daarna gaan we ervoor zorgen dat jouw geoptimaliseerde website makkelijk vindbaar is. We gaan jouw bedrijf vindbaar maken met betaalde (SEA) en onbetaalde (SEO) vindbaarheid. Op deze manier komen er meer mensen op jouwe website. Marketing automation werkt volgens het zogenaamde sneeuwbaleffect. Hoe meer mensen, hoe meer data en hoe beter het werkt.

"MarketingKarwei werkt 1 dag per week bij ons op kantoor. Dat werkt perfect!"

Projecten

Wie gaan mij helpen met marketing automation?

Om marketing automation goed in te kunnen zetten zijn de bovenstaande eerste stappen erg belangrijk. Bij MarketingKarwei helpen we je hier graag bij. Jij bepaalt zelf hoeveel uur je ons inzet. Daarnaast werken we het liefst bij jou op kantoor! Hierdoor worden we écht onderdeel van het team en leren we je bedrijf goed kennen. Dit gaat ons helpen om jouw marketing naar een hoger niveau te tillen. Maak hieronder kennis met het team van MarketingKarwei! We helpen je graag.

Marketing automation team

Bij +70 klanten werken we wekelijks aan groei

Wij kunnen zelf wel vertellen hoe wij werken… maar je vindt het waarschijnlijk veel waardevoller om dit van onze klanten te horen. Samen met hen maakten wij het verschil tussen ‘denken’ en ‘doen’. Nieuwsgierig hoe? 

Alles over marketing

omnichannel strategie
3 min | 
23 jun 2022

Waarom een omnichannel strategie steeds belangrijker wordt voor groothandels

Een omnichannel strategie is voor groothandels tegenwoordig onmisbaar. Waarom en waar je op moet letten leggen wij je graag uit in deze blog.

Google Core Web Vitals
10 min | 
15 jun 2022

Google Core web vitals: wat zijn het en hoe verbeter ik ze?

Wat zijn Google Core Web Vitals en hoe verbeter je ze? In deze blog leggen wij je uit wat het nut van Google Core Web Vitals is en hoe je het toepast.

LSI keywords
5 min | 
8 jun 2022

LSI Keywords: Wat zijn het en waarvoor dient het?

Wat zijn LSI keywords en welke invloed hebben ze op je vindbaarheid? Moet je ze gebruiken of negeren? Je lees het in deze blog.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?