merkidentiteit branding

Sterke merken presteren beter

Sterke merken bouwen en scherpe keuzes maken: laat dat maar aan onze merkstrategen over. Samen met jou komen we tot de kern van jouw merk en bouwen we een passende merkidentiteit. Zo eentje waar alles tot in het detail van klopt. Het is onderzocht: merken met een strategisch verhaal zijn succesvoller. Maar hoe komt dat? Een duidelijke merkstrategie onderscheidt succesvolle bedrijven en creëert een plek in het onderbewuste van een mens. De plek waar we keuzes maken op basis van gevoel en vertrouwen. En die plek krijg je niet zomaar ;).

Of je nu voor het eerst een merkstrategie ontwikkelt of je huidige op de schop wilt nemen: onze strategen doen het voor je. Met een frisse blik en drive om jou écht goed te leren kennen, helpen wij je scherpe keuzes te maken. We nemen je stap voor stap mee: van merkidentiteit naar een sprekend design en de uitrol van je branding campagne. Let’s make impact!

  • Een goede merkidentiteit laat je merk spreken als jij er niet bent;
  • Met een kick-off branding sessie leren we je écht goed kennen;
  • Een sterke merkidentiteit is essentieel omdat het helpt om een emotionele band tussen het merk en de consument te creëren;
  • Zorgt voor meer klanten die met liefde iets meer betalen omdat ze fan zijn van je merk;
  • Je onderscheidt je van je concurrenten en valt op in de markt;

Alles is op elkaar afgestemd wat zorgt voor uniformiteit.

Voordelen van een sterke merkidentiteit

1. Binding met klanten

Zorgt ervoor dat je met klanten kan binden op basis van emotie

2. Richting geven

Geeft richting aan je marketing. Het is de basis van een succesvolle website en marketingcampagnes

3. Loyaliteit en groei

Verhoogt klantloyaliteit en laat jouw organisatie groeien

Onze merkidentiteit experts

Nannick van Koningsbruggen

Nannick van Koningsbruggen

Levi van Stiphout

Levi van Stiphout

grafisch ontwerp strategie sessie

Kick-off branding sessie

Een goede branding begint bij de basis en komt van binnenuit. Het laat zien waar jij als bedrijf voor staat en waarom klanten bij jou moeten kopen. Daarvoor moeten we terug naar het begin. We starten met het stellen van een hoop moeilijke vragen. Wie ben jij? Wat vind je belangrijk? Wanneer ben je het meest trots? Waarom doe je wat je doet? Onze strategen willen alles van je weten en zijn stuk voor stuk kritisch. Maar geloof ons, zo’n kritische vriend heb je wel ook wel nodig bij deze sessie. Een potentiële klant is namelijk ook kritisch! Tijdens de branding sessie doorlopen we het strategie raamwerk en pakken we naast de why how what ook de ideale klant, tone of voice en look & feel aan. Het doel: alles moet één passend geheel zijn, kloppend tot in het kleinste detail.

Onze werkwijze

Stap 1

Kick-off branding sessie: In deze sessie gaan we terug naar je roots. Waarom doe je wat je doet? Wat vind jij belangrijk? Wie is jouw ideale klant? De output van deze sessie is de basis van je merkidentiteit.

Stap 2

Definiëren merkidentiteit: Met een bak aan informatie over jullie DNA gaan onze strategen aan de slag. We vertalen jullie input naar een passende identiteit.

Stap 3

Visuele identiteit: De designers creëren een logo en huisstijl die bij je merkidentiteit past. Denk aan kleuren, vormen en lettertypen.

Stap 4

Brand book: Als alles akkoord is gaan we door met de verdere uitwerking van de huisstijl en huisstijldragers. Ook leggen we alle huisstijlregels vast in een brand book.

Een goede merkidentiteit: waar strategie en creativiteit samenkomen

Hoe kan het dat je sommige merken in een milliseconde herkent of blindelings vertrouwt? Merken spelen in op onze emoties. We kopen niet alleen producten of diensten, we kopen ook het merk en waar het merk voor staat. Een sterke merkidentiteit zorgt dat klanten zich verbonden voelen met een merk waardoor ze eerder terugkomen of het een goeie vriend aanbevelen. Dat is precies de reden waarom we zonder twijfel een laptop, smartwatch én telefoon van Apple kopen. Of waarom mensen koffie halen bij de Starbucks in plaats van een goedkoper tentje verderop.

Samen op zoek naar jouw DNA

Elk merk heeft een verhaal en een uniek karakter. Heb jij het gevoel dat jouw merk er nog niet genoeg uitspringt? Jij bepaalt zelf hoeveel uur je ons inzet én waar we jou mee mogen helpen. Dat doen we door zoveel mogelijk bij jou op kantoor te werken. Dat betekent: één vast contactpersoon met vaste afspraken én een nieuwe collega erbij. Hierdoor worden we onderdeel van het team en leren we je bedrijf écht goed kennen. Dit helpt ons om zichtbare vooruitgang te boeken.

“We werken het liefst bij jou op kantoor.
Zo leren we jou en je team echt kennen.”

Waarom MarketingKarwei?

Samen
ondernemen

Jouw succes is ons
succes, en andersom.

Denken
& doen

We denken goed na
en maken verschil door
daadkrachtig te werken.

Focus op
groei

We stimuleren elkaar
om het beste uit
onszelf en uit onze
klanten te halen.

We houden zaken verrassend simpel, omdat we weten dat dat ‘gewoon’ het beste werkt. We werken regelmatig bij jou op kantoor zodat het voor jou voelt als je ‘eigen’ marketingmedewerker. Als jouw nieuwe marketing collega zorgen we ervoor dat we toekomstige klanten vinden, boeien en binden aan jouw bedrijf.

Klanten omschrijven ons als gezond commercieel, doeners en ontzettend resultaatgericht. We bepalen sámen met de klant wat voor hen belangrijk is. Daar passen wij onze werkwijze op aan. Door goede doelen en bijpassende doelstellingen te stellen, houden wij samen met de klant een scherpe visie. Dit zorgt voor het beste resultaat!

Wij geloven in mensen die het lef hebben hun dromen na te jagen

Klanten die wij hebben geholpen met hun merkidentiteit

Kennis maken?

Voor jou is uiteindelijk maar één ding interessant: groeien als een speer. Met meer dan 20 marketeers hebben we alles in huis om dat voor elkaar te krijgen. Of het nu gaat om het genereren van meer leads, betere posities in Google, een ijzersterke strategie of grafische designs.

Interesse? We denken het liefst nu al met je mee. Maar laten we beginnen bij het begin: het maken van een afspraak. Liever geen fysieke afspraak, maar toch alvast met ons kennismaken? Dan ontmoeten we elkaar online!