Het 24uurszorgloket en MarketingKarwei, we go way back!

De uitdaging

24uurszorgloket is het alternatief voor een verzorgingshuis. Voor deze zorginstelling is het van belang om middels de website mensen zo goed mogelijk te informeren en contact te laten opnemen. Persoonlijk contact is voor hen namelijk erg belangrijk.

Om dit doel te realiseren werd MarketingKarwei ingeschakeld. Er is een strategie uitgevoerd waarbij de focus gelegd werd op gratis en betaalde vindbaarheid in zoekmachines. De perfecte combinatie om meer relevante bezoekers naar je website te trekken.

Hoewel we maandelijks de resultaten bekeken, leek het ons erg tof om na 5 jaar eens te zien wat de resultaten van alle marketing-inspanningen op lange termijn zijn!

“Wij werken nu alweer enige tijd samen met MarketingKarwei. Wij geven eens per maand onze prioriteiten aan. Daarmee gaat MarketingKarwei aan de slag. Ook als er tussendoor nog wat aangepast moet worden, gebeurt dat altijd heel snel!”

– Mimi Jansen & Anja Arnts, managers 24uurszorgloket

> +555% stijging in betaalde vindbaarheid in 5 jaar tijd.

> +265% stijging in totale websitebezoekers in 5 jaar tijd

De oplossing

Om onze doelen te bereiken, moesten we verschillende acties ondernemen. We zijn meteen begonnen met het combineren van gratis (SEO) en betaalde (SEA) vindbaarheid. Ondanks dat het twee verschillende wegen zijn, versterken gratis en betaalde zoekmachine optimalisaties elkaar enorm.

Na een aantal gesprekken met de managers van 24uurszorgloket zijn we gestart met een zoekwoordenonderzoek. In dit onderzoek zoeken we uit waar mensen het meest naar zoeken in een online zoekmachine. Vervolgens maken we een lijst van alle relevante zoekwoorden gerangschikt van meest belangrijk naar minst belangrijk. Als dit gedaan is, kan het schrijven beginnen. Er worden verschillende teksten geschreven waarin het zoekwoord centraal staat. Na het schrijven worden de teksten omgezet in landingspagina’s die op hun beurt weer aangemeld worden bij Google. Nadat de pagina’s live staan moeten ze van tijd tot tijd gevolgd en gemonitord worden om de beste resultaten te behalen en te behouden!

Voor betaalde vindbaarheid, ofwel Google Ads, hebben we diverse campagnes opgezet met relevante zoekwoorden en die gericht op de doelgroep van 24uurszorgloket. Door de bestaande campagnes te optimaliseren haalden we hiermee ook betere resultaten.

bovenaan in de google resultaten voor de zorg
24 uurs zorgloket auto's

Het resultaat

Vergeleken met de eerste helft van 2017 – toen we het project startten – was er in de eerste helft van 2022 een stijging van 81% in het aantal gratis websitebezoekers via Google!

Met Google Ads zijn de kosten per klik in 5 jaar tijd met 72% gedaald. Hierdoor worden er meer conversies behaald met hetzelfde budget.De grootste stijging in betaalde vindbaarheid vond plaats tussen 2020 en 2021, met een stijging van 164%.

Ben jij al goed online vindbaar?