Voor onze klant Hako, één van de bekendste fabrikanten van geavanceerde reiniging systemen, gingen we aan de slag met Google Ads. Het bedrijf richt zich op zowel binnen- als buitenreiniging en hun machines zijn multifunctioneel inzetbaar. Ze fabriceren machines voor gemeentelijke inzet tot in de landbouw, bouwplaatsen en afvalverwerking.
Met zo’n brede en diverse doelgroep wil je natuurlijk goed gevonden worden in Google. Dat kan op twee manieren: organische vindbaarheid en betaalde vindbaarheid. Bij Hako richtten we ons op de betaalde vindbaarheid, ook wel Google Ads. Met de juiste zoektermen zorg je er zo voor dat een potentiële klant direct op jouw website terecht komt!
In november 2020 zijn we gestart met Google Ads en we zien binnen korte tijd al positieve verschillen. Maar welke stappen hebben we dan gezet om te zorgen voor een goede vindbaarheid? Als eerste is het natuurlijk belangrijk om te bespreken wat het doel is en waar we op dat moment staan. Met een duidelijk startpunt kunnen resultaten goed worden gemeten. Deze resultaten hebben we maandelijks gemeten en besproken. Op deze manier krijgen we inzichtelijk wat we moeten aanscherpen om het nóg een stapje beter te doen.
Verder kijken we tijdens een maandelijks overleg naar verbeterpunten en bespreken we welke zoekwoorden goed werken en welke niet of passen we advertentieteksten aan om ervoor te zorgen dat de advertenties vaker aangeklikt worden. De zoekwoorden zijn erg belangrijk, omdat je natuurlijk zo goed mogelijk gevonden wilt worden door potentiele klanten. Met die zoekwoorden ontwikkelen we pakkende advertentieteksten die een lezer direct uitnodigen om de website te bekijken. Of dit goed werkt? Zeker, want per maand hebben we nu gemiddeld 21 contactaanvragen!
Naast een flinke toename in het aantal contactaanvragen, zijn er nog veel meer goede resultaten behaald. Zo is het aantal bezoekers gestegen met maar liefst 676% in een jaar tijd! Ook zijn deze bezoekers langer blijven hangen op de website, want het doorklikpercentage kent een stijging van 367%.
Naast deze geweldige resultaten uit Google Ads, zijn we vanuit MarketingKarwei ook aan de slag gegaan met een compleet nieuwe website voor Hako. Benieuwd naar meer? Bekijk dan de case.