De website van BoltSafe bestond al een tijdje maar kon een nieuw jasje gebruiken. Daarom vroeg BoltSafe ons om een nieuwe website te maken. We zijn altijd in voor een nieuwe website, maar er moet ook een goede strategie aan hangen. Dat zijn we eerst gaan doen! Aan de hand van een aantal strategie sessies hebben we een Why How What geformuleerd. Dat is de basis van de strategie. Waarom doe je wat je doet? Op basis daarvan zijn we een rebranding traject gestart. Het logo is aangepast met nieuwe vormen en kleuren. Ook zijn er stijlelementen bedacht die de herkenbaarheid van de huisstijl versterken. Na het vaststellen van de huisstijl zijn we gestart met de bouw van de website. Natuurlijk geheel in hun stijl. Benieuwd hoe we dit gave project hebben doorlopen? Bekijk de hele case hieronder!
‘Teamwork makes the Dream work’
Onze doelstelling was om meer in ‘contact te komen’ met onze doelgroep en in duidelijke taal te vertellen waar we voor staan. Met de naamsverandering, onze nieuwe huisstijl en website zijn we hier samen met Marketingkarwei in geslaagd!
Daniëlla en Nadieh hebben ons in dit traject continue een ‘spiegel’ voorgehouden en samen zijn we tot een prachtig resultaat gekomen! Zonder hun onvoorwaardelijke inzet was dit niet gelukt!
Met de lancering van onze site hebben we al onze doelstellingen ruimschoots gehaald.
– Edwin Jonkman, mede-eigenaar EMP Brandkeepers
Samen met het BoltSafe team hebben we diverse strategie sessies georganiseerd aan de hand van ons ‘strategie raamwerk’. Met dit raamwerk formuleren we de merkidentiteit en visuele identiteit van het merk. Daar is de volgende Why How What uitgekomen:
WHY
We guarantee peace of mind with solutions that secure safe connections.
HOW
That’s why we aim to achieve utmost care and excellent production. Our in-house production and R&D department combine reliability and innovation. Our quest for innovation never stops. Our technical expertise and twenty years of experience enable us to provide trustworthy advice in every customer’s situation.
WHAT
BoltSafe offers a measuring solution to visualize bolt load for various industries using compact sensors. Our compact bolt load sensors have been developed using unique technology, are easy to use and provide accurate, universally readable measurements.
Om ervoor te zorgen dat het merk altijd op een goede manier wordt ingezet, hebben we de vernieuwde branding in een huisstijlhandboek verwerkt. In het huisstijlhandboek staat alles over het merk en krijg je handvaten om het merk op de juiste manier te gebruiken. Denk hierbij aan richtlijnen voor logo gebruik, kleurwaarden en typografie.
Na de strategie sessies hadden we genoeg input om de basis van het merk neer te zetten. We wisten het verhaal van het merk, de kernwaarden en hun drijfveren en mentaliteit. Ook stond de visuele identiteit vast in het brand book. What’s next? De bouw van de nieuwe website!
Overal in de website zie je de visuele elementen van het merk terug. Blauw en rood zijn de hoofdkleuren van de website en ook de ronde vormen zijn duidelijk aanwezig. BoltSafe verkoopt geen standaard product. Dus hoe ga je bezoekers duidelijk maken wat het product is en hoe het werkt? Met goede fotografie en simpele teksten!
Onze creatieve marketeers zijn aan de slag gegaan met aantrekkelijk beeldmateriaal. Niet alleen zijn alle producten op de foto gezet, maar ook de medewerkers zelf. Op die manier straalt de website persoonlijkheid en vertrouwen uit.
BoltSafe produceert al hun producten zelf. Hoe cool is het om dat te verwerken in een bedrijfsvideo? Een video is de perfecte manier om een ingewikkeld product makkelijk uit te leggen. Inmiddels gebruikt BoltSafe de video op de website en in hun sales gesprekken. Benieuwd naar de video? Bekijk ‘m hiernaast!
Nieuwe strategie, huisstijl, website, fotografie, video: check! Naast het online gedeelte is het ook belangrijk om de nieuwe huisstijl door te voeren in het drukwerk. In het geval van BoltSafe waren dat visitekaartjes, offertes, facturen, briefpapier en productverpakkingen. Ook die documenten zijn voorzien van een nieuw BoltSafe jasje!