Een webshop beginnen in bloemdecoratie. Dat was de gedachte van de dames achter Fleurrier. Maar op het moment dat ze bij ons aanklopten, hadden ze enkel een naam en een hoop ideeën. En die ideeën klonken ons goed in de oren. We stonden te popelen om met hen aan de slag te gaan.
Voordat we écht begonnen aan de marketing, zijn we gestart met een strategische sessie. Tijdens deze sessie hebben we de why, how en what geformuleerd. Dat is de basis voor het merk. En inmiddels, een paar maanden later, staat er compleet nieuwe branding en is de webshop al live!
Webshops in bloemdecoratie zijn er genoeg. Hoge concurrentie dus! Des te belangrijker is het om een ijzersterke strategie neer te zetten die echt bij je past. Alleen dan maak je echt iets unieks! We lieten hen nadenken over de vraag: “Waarom doe je wat je doet?”. Dat is geen vraag die je even beantwoordt… Na een aantal sessies hebben we onderstaande strategie geformuleerd:
WHY
Wij geloven in het delen van positieve vibes om elkaar te verbinden en betekenisvol te zijn in elkaars leven.
HOW
Met elk verstuurd doosje geef je jezelf en de ander een goed gevoel.
WHAT
Fleurrier bezorgt positieve emoties in een doosje. Ons assortiment bestaat uit handgemaakte producten die zorgen voor een groene toevoeging aan je interieur.
Uit de strategische sessies van Fleurrier stelden wij een huisstijl samen waarin de woorden: ‘minimalistisch’, ‘organisch’, ‘speels’ en ‘enthousiasme’ centraal staan. Dat moest natuurlijk ook terugkomen in het logo. Het logo bevat ronde, natuurlijke vormen en is tegelijkertijd minimalistisch.
De groene kleur benadrukt het frisse en natuurlijke karakter van Fleurrier. En ‘happy orange’ zorgt voor de positieve en speelse associatie. Om het vriendelijke karakter van het merk terug te laten komen, zijn de natuurlijke vormen een toevoeging aan de stijl. Die zorgen voor een speelse en kleurrijke uitstraling.
En je raadt het al. Ook de webshop is geheel ontworpen in de nieuwe huisstijl van Fleurrier. We hebben er voor gekozen om zoveel mogelijk de afbeeldingen te laten spreken om het natuurlijke over te dragen. Uiteindelijk draait het daar ook om in deze webshop. Daarna zijn we samen met de fotograaf aan de slag gegaan met productfotografie en schreven onze marketeers de teksten voor een optimale vindbaarheid.
Om Fleurrier onder de aandacht te brengen bij de doelgroep hebben we een Facebook en Instagram profiel aangemaakt. Al voor de livegang werden bezoekers getriggerd met sneak previews van de producten. De social media van Fleurrier bestaat uit een mix van het delen van positieve vibes (door middel van quotes) en productfoto’s in natuurlijke setting.
Daarnaast liepen er vanaf de livegang advertenties met een kortingscode om mensen kennis te laten maken met Fleurrier. Wekelijks houden we hun social media bij en werken we met influencers samen om het bereik steeds verder te vergroten.