Branding Fleurrier

Een webshop beginnen in bloemdecoratie. Dat was de gedachte van de dames achter Fleurrier. Maar op het moment dat ze bij ons aanklopten, hadden ze enkel een naam en een hoop ideeën. En die ideeën klonken ons goed in de oren. We stonden te popelen om met hen aan de slag te gaan.

Voordat we écht begonnen aan de marketing, zijn we gestart met een strategische sessie. Tijdens deze sessie hebben we de why, how en what geformuleerd. Dat is de basis voor het merk. En inmiddels, een paar maanden later, staat er compleet nieuwe branding en is de webshop al live!

Een onderscheidende strategie

Webshops in bloemdecoratie zijn er genoeg. Hoge concurrentie dus! Des te belangrijker is het om een ijzersterke strategie neer te zetten die echt bij je past. Alleen dan maak je echt iets unieks! We lieten hen nadenken over de vraag: “Waarom doe je wat je doet?”. Dat is geen vraag die je even beantwoordt… Na een aantal sessies hebben we onderstaande strategie geformuleerd:

WHY
Wij geloven in het delen van positieve vibes om elkaar te verbinden en betekenisvol te zijn in elkaars leven.

HOW
Met elk verstuurd doosje geef je jezelf en de ander een goed gevoel.

  • Onze producten zijn handgemaakt en nooit 100% hetzelfde. Je krijgt dus altijd iets speciaals in handen en beleef je het ultieme atelier gevoel.
  • De luxe van een speciaal, handgemaakt product, voor iedereen toegankelijk.
  • Samen denken we niet alleen aan een ander, maar ook aan de natuur. Zoveel mogelijk verantwoorde en natuurlijke producten, een dubbel zo goed gevoel.

WHAT
Fleurrier bezorgt positieve emoties in een doosje. Ons assortiment bestaat uit handgemaakte producten die zorgen voor een groene toevoeging aan je interieur.

Aanwezig op social media

Om Fleurrier onder de aandacht te brengen bij de doelgroep hebben we een Facebook en Instagram profiel aangemaakt. Al voor de livegang werden bezoekers getriggerd met sneak previews van de producten. De social media van Fleurrier bestaat uit een mix van het delen van positieve vibes (door middel van quotes) en productfoto’s in natuurlijke setting.

Daarnaast liepen er vanaf de livegang advertenties met een kortingscode om mensen kennis te laten maken met Fleurrier. Wekelijks houden we hun social media bij en werken we met influencers samen om het bereik steeds verder te vergroten.

Heb jij een onderscheidend merk?