De naam verklapt eigenlijk al in welke branche deze startup zit en wat ze doen: Smart Industrial Solutions ontwikkelt slimme oplossingen voor complexe, technische vraagstukken. Wat het bedrijf precies doet was al helder, maar dit vertalen naar een pakkende en passende branding nog niet. Daarom gingen we samen in een strategische sessie eerst aan de slag om de why, how en what op papier te krijgen. Voor ons ook wel de basis van het merk: nadat dit duidelijk geformuleerd was, zijn we aan de slag gegaan met een de branding. Van logo en visitekaartje tot het ontwerp van de website, want naar de klant toe wil je dat je ten alle tijden herkenbaar bent als bedrijf!
Voordat een merk helemaal uitgewerkt wordt, is het belangrijk om te weten waarom je doet wat je doet. De uitingen van je merk moeten namelijk passen bij dat waar je als bedrijf voor staat. De vragen die we tijdens deze sessie stellen zijn niet makkelijk, maar zorgen er wel voor dat je als bedrijf daarna een ijzersterke strategie hebt staan. Zo hebben we samen met Smart Industrial Solutions de volgende strategie op papier gezet:
WHY
Wij voelen ons verantwoordelijk voor een zorgeloos gevoel in een wereld waarin kwaliteit en continuïteit vooropstaan.
HOW
Dit doen wij door:
WHAT
Zo creëren wij slimme oplossingen voor complexe vraagstukken en zijn we jouw kennispartner in de industriële automatisering.
Met de input van de strategische sessie zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een pakkende huisstijl. Belangrijke kernwoorden voor de huisstijl zijn: spontaan, enthousiast, creatief en eenvoudig. Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat het een merk is dat er écht uitspringt in de technische branche. Zowel in het logo als de huisstijl zitten opvallende, frisse kleuren.
Het logo bestaat uit twee losse componenten die samengevoegd zijn tot één geheel. Dit is namelijk precies wat Smart Industrial Solutions doet: ze maken met standaard componenten slimme oplossingen. Daarnaast is de letter S in deze vorm van het logo terug te vinden, van Smart. De blauwe kleur staat voor rust en betrouwbaarheid, terwijl oranje hun enthousiasme, toegankelijkheid en creativiteit benadrukt.
Naast een logo wil je natuurlijk zorgen dat je als bedrijf ook op andere manieren herkenbaar bent. Eén van de belangrijkste manieren om je naam (letterlijk) achter te laten bij potentiële klanten is een visitekaartje. Ook deze hebben we natuurlijk uitgewerkt in de nieuwe huisstijl.
Een ander belangrijk en veelgebruikt communicatiemiddel is een PowerPoint: dit een perfect middel om te gebruiken voor een pitch bij potentiële klanten, voor trainingen en voor algemene meetings. Omdat je als merk je huisstijl natuurlijk overal wilt toepassen, kun je een goed template in PowerPoint niet missen! Met een collectie van verschillende dia’s in de huisstijl van Smart Industrial Solutions staat er nu een compleet template, die flexibel te gebruiken is voor allerlei doeleinden.
Als laatste (en misschien wel het belangrijkste) mag een goede website natuurlijk niet ontbreken. De website is tegenwoordig één van de eerste dingen die een potentiele klant van jou bekijkt. Om de website vol te gooien met technische termen is misschien niet zo’n goed idee, aangezien de meeste mensen daar weinig van snappen. Daarom is het vooral voor zo’n technisch bedrijf belangrijk om de afbeeldingen te laten spreken. Met een indeling van afbeeldingen, duidelijke titels en pakkende teksten hebben we ervoor gezorgd dat het hele websitedesign toegankelijk en creatief is ingestoken. Benieuwd naar het resultaat? Bekijk dan snel de website: