Reflect Glasfilm zet zich in voor bedrijven en particulieren door het verhogen van comfort en verlagen van kosten met raamfolie. Raamfolie voor bijvoorbeeld een betere isolatie of om de warmte van de zon te weren. Inmiddels werken we op wekelijkse basis voor Reflect Glasfilm waarbij we allerlei marketingactiviteiten voor hen oppakken. Van social media tot grafisch design en van fotografie tot conversie optimalisatie. En over dat laatste, daar gaat deze case over. Reflect Glasfilm ontvangt dagelijks veel verkeer op hun website. In vergelijking met het totale aantal websitebezoekers, bleven de converterende bezoekers achter. Het aanvragen van een offerte is voor hen de belangrijkste conversie. Aan MarketingKarwei de vraag of wij meer uit hun bestaande website kunnen halen.
“Samen met MarketingKarwei zorgen wij ervoor dat we herkend en erkend worden op het gebied van raamfolies. Na de aanpassingen op de website zien we het aantal offerteaanvragen iedere maand weer toenemen.”
– Michel Loeffen, Directeur
Een website laat je natuurlijk niet voor niets bouwen. Het doel is om mensen over te halen om een bepaalde actie uit te voeren. Dit kan zijn: het opnemen van contact, een brochure downloaden òf een offerte aanvragen. Om ervoor te zorgen dat meer mensen actie ondernemen, is het van belang dat de basis goed staat: de website zelf. Om die reden hebben wij de website door middel van onze conversiechecklist geanalyseerd. We stellen concrete verbeterpunten op die leiden tot een beter ervaring op de website. Hierbij houden we continu de doelgroep in gedachten. Uiteindelijk willen we die groep overhalen tot het doen van een aankoop. Doordat we al een tijd met Reflect Glasfilm samenwerken, is dat voor ons geen probleem. Ook voeren we wekelijks analyses uit via Google Analytics en Hotjar voor meer conversieverhogende inzichten. Dankzij de analyses krijgen we goed inzicht in het gedrag van websitebezoekers. Zo hebben we onder andere bepaalde buttons een andere kleur gegeven en de indeling website veranderd.
Om daadwerkelijk het aantal offerteaanvragen op te schroeven, is het offerteformulier geoptimaliseerd. Het is nu voor de bezoeker makkelijk om een offerte in te vullen, maar zo ingericht dat Reflect Glasfilm de informatie ontvangt die ze nodig hebben. Als de basis goed staat, is het tijd om meer verkeer naar de website te leiden. Dit doen we door continu bezig te zijn met SEO-werkzaamheden. Zo zijn er teksten geschreven waardoor Reflect Glasfilm goed scoort op de voor hun belangrijkste zoekwoorden. Google maar eens op ‘raamfolie nijmegen’, ‘glasfolie’ of ‘veiligheidsfolie’, wedden dat je Reflect Glasfilm op de eerste pagina ziet staan?
Door de conversie optimalisatie en SEO-werkzaamheden hebben we 80% meer websitebezoekers gerealiseerd ten opzicht van het jaar daarvoor. Deze websitebezoekers komen op een overzichtelijke en persoonlijke website terecht. Dankzij bedrijfs- en portretfotografie van het personeel en projecten, ziet de website er betrouwbaar en professioneel uit. Het is in één oogopslag duidelijk wat Reflect Glasfilm aanbiedt en wie ze precies zijn. Mensen blijven gemiddeld langer op de site dan voorheen, wat resulteert in 272% meer bezoeken op de contactpagina. Door het vernieuwde offerteformulier en website aanpassingen is het aantal offerte aanvragen toegenomen met 379%. Inmiddels ontvangt Reflect Glasfilm dagelijks leads vanuit de website die resulteren in een verhoogde omzet.