Sinds afgelopen jaar werken wij met trots voor dit leuke bedrijf. Kombi Bouwmaterialen is een leverancier van bouwmaterialen en heeft alles om jouw bouwproject te maken. Om de levering van goederen te kunnen garanderen mét snelle bezorging, was er versterking binnen het team nodig. Maar hoe zorg je ervoor dat je niet alleen genoeg maar ook goede sollicitanten krijgt? Employer branding werkt hier uitstekend voor! Het is een belangrijk maar uitdagend aspect van marketing. Deze uitdaging hebben we bij MarketingKarwei met beide handen aangegrepen! Inmiddels zijn alle vacatures gevuld, benieuwd hoe we dat hebben gedaan?
“Een van onze doelen was om online marketing op een hoger niveau te krijgen. Hierbij zijn we gestart met de focus op het online werven van nieuw personeel. Door goede, energieke uitleg en creatieve, praktische ideeën van MarketingKarwei zijn we snel te werk gegaan. Het resultaat? Nieuwe collega’s door het gebruik van social media en een goede website! Op naar de volgende online stap!”
– Sanne van den Bogaart, Marketing & Communicatie
Bij Kombi werkten we al aan de website toen deze leuke opdracht op ons pad kwam. Hierdoor gingen we direct aan de slag en namen we de ‘werken bij’ en vacature pagina’s op de website mee in het proces. Mogelijke sollicitanten naar je website halen is één, zorgen dat ze daadwerkelijk bij je solliciteren is twee! De site moet er professioneel uitzien en en de uitstraling moet mensen overtuigen om bij jouw bedrijf te gaan werken. Daarom hebben we de (Brabantse) gezelligheid van Kombi naar voren gebracht in combinatie met het hele toffe werk.
Nadat deze pagina’s er naar wens uitzagen hebben wij samen Kombi Bouwmaterialen besloten om drie gerichte Facebook en LinkedIn campagnes op te zetten. Ze waren namelijk op zoek naar drie soorten werknemers; een commerciële binnendienstmedewerker, magazijnmedewerker en een vrachtwagenchauffeur. Door de leus KOMBIJONS te gebruiken hebben we een pakkende, opvallende en grappige slogan die we in kunnen zetten om alle advertenties aan elkaar te linken. Bij employer branding wil je namelijk niet alleen goede sollicitanten aantrekken, maar ook je bedrijf profileren als een plek waar mensen willen werken. Een combinatie van betaalde advertenties en gratis vindbaarheid, zoals via de ‘werken bij’ pagina, zorgden ervoor dat de vacatures in een mum van tijd gevuld waren!