Sinds afgelopen jaar werken wij met trots voor dit leuke bedrijf. Kombi Bouwmaterialen is een leverancier van bouwmaterialen en heeft alles om jouw bouwproject te maken. Om de levering van goederen te kunnen garanderen mét snelle bezorging, was er versterking binnen het team nodig. Maar hoe zorg je ervoor dat je niet alleen genoeg maar ook goede sollicitanten krijgt? Employer branding werkt hier uitstekend voor! Het is een belangrijk maar uitdagend aspect van marketing. Deze uitdaging hebben we bij MarketingKarwei met beide handen aangegrepen! Inmiddels zijn alle vacatures gevuld, benieuwd hoe we dat hebben gedaan?
“Een van onze doelen was om online marketing op een hoger niveau te krijgen. Hierbij zijn we gestart met de focus op het online werven van nieuw personeel. Door goede, energieke uitleg en creatieve, praktische ideeën van MarketingKarwei zijn we snel te werk gegaan. Het resultaat? Nieuwe collega’s door het gebruik van social media en een goede website! Op naar de volgende online stap!”
– Sanne van den Bogaart, Marketing & Communicatie
We waren al aan het samenwerken met Kombi toen zij met deze opdracht kwamen. Hierdoor gingen we direct aan de slag en namen we de ‘werken bij’ en vacature pagina’s op de website mee in het proces. Mogelijke sollicitanten naar je website halen is één, zorgen dat ze daadwerkelijk bij je solliciteren is twee! De site moet er professioneel uitzien en en de uitstraling moet mensen overtuigen om bij jouw bedrijf te gaan werken. Daarom hebben we de (Brabantse) gezelligheid van Kombi naar voren gebracht in combinatie met het hele toffe werk.
Toen de ‘werken bij’ en ‘vacature’ pagina’s in een nieuw jasje waren gestoken hebben we 3 gerichte facebook campagnes opgezet. Hierbij hebben we gefocust op 3 soorten werknemers; een commerciële binnendienstmedewerker, magazijnmedewerker en een vrachtwagenchauffeur.
Door het goed gebruiken van de leus ‘KOMBIJONS’ hebben we een opvallende, pakkende en grappige slogan weten te creëren die de advertenties aan elkaar deden linken. Het resultaat? Een wervingscampagne waardoor we 5381 mogelijke kandidaten hebben bereikt. Hierdoor hebben we alle vacatures weten te vullen, en dat binnen 2 maanden! Ohja en dit deden we met een 4x lagere kosten per klik dan de gemiddeld Nederland. Een mooie samenwerking met een mooi resultaat.