Google Ads voor Projectvloeren Nederland

Al sinds 2017 werken wij met trots voor dit leuke vloerenbedrijf: Projectvloeren Nederland. Eerder hebben we met hen een nieuwe website ontwikkeld. Maar hoe zorg je voor een constante stroom aan online leads die ook nog eens converteren? Deze uitdaging zijn we aangegaan door een Google Ads campagne op te zetten. Inmiddels beheren we, samen met de klant, al 4 jaar hun Google Ads account. En met succes! We zorgden voor meer websitebezoekers en een flinke omzetstijging van 59%. Benieuwd hoe we dat hebben geflikt?

“Al sinds 2017 schakelen wij wekelijks MarketingKarwei in. Waarom? Omdat wij met onze 5 activiteiten en met 5 websites in projectstoffering, vloeren, gordijnen, zonwering en schilderwerk onze handjes vol hebben. De marketing to-do list vullen we samen, maar voor de uitvoering hebben we geen tijd.”

– Jeroen Doornbosch, Directeur Projectvloeren Nederland

Wat hebben we bereikt?

+42% meer website-bezoekers

+86% meer vertoningen in Google

+59% extra omzet uit Ads

Onze werkwijze

Om ons doel te halen, hebben we aan het begin van de samenwerking een complete Ads campagne ingericht. Die waren bedoeld om snel meer vloeren te verkopen aan de zakelijke markt. Samen met Projectvloeren Nederland hebben we de regio’s bepaald waarin we adverteren. Zo zijn we van een landelijke dekking teruggegaan naar 4 provincies. Door te focussen op een paar regio’s konden we onze advertenties veel relevanter inrichten. En hoe meer leads uit de buurt, hoe beter, toch? Samen keken we naar welke zoekwoorden interessant waren en welke totaal niet. En niet te vergeten: waar zoekt de zakelijke markt op?

Een Ads campagne oprichten en vervolgens niet meer naar omkijken, is weggegooid geld. Daarom verzamelden we maandelijks verbeterpunten om het nét een stapje beter te doen. Wij zijn altijd in voor een wedstrijdje! Op basis van goed presterende campagnes hebben we minder presterende campagnes geoptimaliseerd.

Het resultaat

We zweren bij meetbaar meer omzet, dus dan vinden wij dat we dat ook moeten waarmaken. Met een duidelijke rapportage konden we de verhouding tussen de omzet en kosten goed in kaart brengen. Hierin zagen we een positief verband tussen het Ads budget en de omzet. Door 4 jaar op rij het Ads budget te verhogen, zagen we dat er steeds meer omzet uitkwam.

Hard work paid off! In een jaar tijd realiseerden we een omzetstijging van 59%. Ook kreeg de website een stuk meer bezoekers. Binnen een jaar is het aantal websitebezoekers via Google Ads met 42% gestegen. Door het Ads budget met 44% te verhogen, haalden we 59% extra omzet. Daar worden wij, en Projectvloeren Nederland zeker, blij van!

Dit bewijst maar weer dat Ads een goed idee is om snel converterende leads binnen te krijgen. Hoe zorg jij voor een constante stroom aan waardevolle leads?

Ik wil ook meer leads door de inzet van Google Ads campagnes.