Met meer dan 8.000.000 producten direct uit voorraad leverbaar is Twenty4Bearings de specialist op het gebied van lagers, kogellagers en toebehoren. Via de webshop kan je elke lager bestellen die je je kan bedenken. Naast Twenty4Bearings zijn er natuurlijk veel meer webshops die lagers verkopen, dus de concurrentie is hoog. Om die reden was de website niet goed vindbaar in zoekmachines zoals Google. Om de webshop een boost te geven, vroegen zij ons om de site online beter vindbaar te maken. Onze SEO-specialisten pakten deze case natuurlijk met beiden handen aan. Klaar voor het succes bij Twenty4Bearings? Lees de case dan verder.
“Sinds onze samenwerking nemen de bestellingen voor onze website structureel toe! Het is prettig om dit werk uit handen te kunnen geven..”
– Mark & Rob Blom, Eigenaren
Na een grondige analyse in Google Analytics zijn we gestart met een zoekwoordenonderzoek. Met dit onderzoek achterhalen we waar mensen het meest op zoeken. Daaruit volgt een grote lijst met relevante zoekwoorden. We prioriteren de woorden en gaan aan de slag met de top 40 belangrijkste zoekwoorden. Voor Twenty4Bearings zijn dat onder andere ‘lagers online’ en ‘lagers bestellen’. We hebben de medewerkers van Twenty4Bearings geïnterviewd zodat we alle ins en outs over het bedrijf weten. Vanaf dan schrijven we wekelijks teksten aan de hand van relevante zoekwoorden. Deze teksten toveren we om tot een relevante landingspagina die we volgens de vindbaarheid regels van Google opstellen. Zo houden we bijvoorbeeld rekening met de inhoud van de tekst, schrijven we over dat waar mensen écht op zoek naar zijn en voegen we beeldmateriaal en links toe. Allemaal om ervoor te zorgen dat we de nummer één positie in Google veroveren.
De zoekresultaten in zoekmachines bestaan niet alleen uit gratis, maar ook betaalde resultaten. Deze twee elementen (SEO & SEA) versterken elkaar. Om die reden zijn er ook Google Ads advertenties aangemaakt. Dit zetten we op met de zoekwoorden die het best scoorden volgens ons zoekwoordenonderzoek. Daarnaast zetten we ook Google Display banners in voor een specifieke doelgroep. We bereiken hierdoor mensen die al eerder een bezoek aan de website hebben gebracht. Dit leidt tot terugkerende bezoekers die een grotere intentie hebben om een aankoop te doen. Simpelweg omdat ze je bedrijf en product al kennen.
Na het schrijven van tientallen pagina’s en optimalisaties, is het tijd om de statistieken erbij te pakken!
Zoekmachineoptimalisatie is een langzaam proces waarbij je niet gelijk de eerste maanden resultaten boekt. Om die reden hebben we de statistieken over een heel jaar vergeleken. Door het schrijven van de vele SEO-teksten ontvangt Twenty4Bearings 180% meer gratis websitebezoekers dan vorig jaar. Dit resulteert ook in 165% meer klanten via de gratis zoekresultaten. Dit zijn dus niet alle websitebezoekers, maar enkel de bezoekers via de gratis zoekresultaten in zoekmachines.
De Google advertenties slaan ook goed aan bij de doelgroep. Deze zijn geoptimaliseerd en leveren in een jaar tijd 377% meer websitebezoekers op dan het jaar daarvoor. Al met al kunnen we stellen dat de online vindbaarheid van Twenty4Bearings een stuk verbeterd is door het uitvoeren van zoekmachineoptimalisatie.