Een succesvolle LinkedIn campagne voor de Sociaal Economische Raad.

De uitdaging

Ondersteuning bij het opzetten van impactvolle LinkedIn campagnes om grote vennootschappen te wijzen op de nieuwe wet- en regelgeving voor een evenwichtigere man-vrouwverhouding in de boardroom: dat zocht de Sociaal-Economische Raad! Een lastig vraagstuk waarbij het goed targeten met de juiste boodschap cruciaal is. Zowel om de bekendheid van de rapportagetool te vergroten, als de juiste doelgroep van stakeholders aan te spreken.

De Sociaal-Economische Raad (ook wel SER genoemd) is de belangrijkste adviesraad voor regering en parlement over sociaal-economische vraagstukken. Daarnaast faciliteren ze akkoorden en convenanten en voeren ze bestuurlijke taken uit om bijvoorbeeld medezeggenschap te bevorderen. Voor deze opdracht aan ons dus de taak om het thema ‘Diversiteitsportaal’ te promoten en grote vennoten naar de website te krijgen om uiteindelijk te rapporteren via dit portaal.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris non massa neque. Donec vel volutpat sem. Pellentesque lacinia bibendum risus, eget euismod diam tincidunt eu. Donec a pellentesque nunc, quis varius magna. Nulla sodales rutrum eros, eget placerat risus. Nulla non felis in augue pulvinar cursus. Aenean dignissim iaculis ipsum dapibus viverra. Praesent a odio et ipsum faucibus dapibus. Ut ac leo libero.

– naam, functietitel

> In de eerste maand 32.000 mensen uit de doelgroep bereikt.

> 41% lagere kosten per klik door optimalisaties.

De oplossing

Samen met de contentspecialisten van de SER zijn we bij MarketingKarwei aan de slag gegaan om ons aanvalsplan op te zetten. Zo begonnen we met een grondige doelgroepanalyse. Met een duidelijke doelgroep voor ogen, konden we namelijk gericht content creëren die relevant is voor de professionals die de SER wilde bereiken. Voor het Diversiteitsportaal waren er namelijk een aantal cruciale factoren waaraan een bedrijf moet voldoen. Door deze factoren te vertalen naar meetbare gegevens in LinkedIn, konden we zo een sterke doelgroep afbakenen.

Hierna keken we naar het type campagne: focussen we alleen op merkbekendheid, of is het verkeer naar de website krijgen net zo belangrijk? En als de campagnes lopen, welk materiaal kunnen we dan inzetten en hoe kunnen we dit optimaliseren? Door te starten met pilotcampagnes kregen we een duidelijk en goed beeld welk type campagne en advertentie nou het beste aan zou slaan bij de doelgroep.

linked in campagne SER
linked in campagne post voor de SER

Het resultaat

Met strakke designs die naadloos aansloten bij de huisstijl van de SER zetten we video- en afbeeldingscampagnes op. Met een duidelijk resultaat: zo bleek video een echte hit te zijn onder de doelgroep! We namen verschillende teksten en koppen op en bleven finetunen om bij de beste combinatie van video, tekst en actieknop te komen voor een geslaagde campagne. Een continu proces van optimaliseren dat op basis van data voor de beste prestaties zorgde! Zo hebben we sindsdien 14 succesvolle campagnes gelanceerd, waarbij we tijdens de eerste campagnemaand al 32.000 mensen uit de doelgroep hebben bereikt. Door de tussentijdse optimalisaties hierbij brachten we daarnaast de kosten per klik met 41% omlaag.

Wil jij ook je doelgroep écht bereiken?