Als je als bedrijf al een logo hebt, waarom dan dat logo vervangen voor een nieuwe? Je bent immers al bekend met je huidige logo; dat is hét visitekaartje van je bedrijf. Nou, daarom juist! Een sterk logo is super belangrijk. Iedereen herkent een logo namelijk in één oogopslag. Een goed logo is daarom uniek, simpel en tijdloos. Eén van onze klanten, Projectvloeren Nederland, was daarom toe aan een nieuw logo. Een logo met een frisse, moderne uitstraling die weerspiegelt wie zij als bedrijf zijn. Daar wilden wij natuurlijk graag mee aan de slag!
‘Teamwork makes the Dream work’
Onze doelstelling was om meer in ‘contact te komen’ met onze doelgroep en in duidelijke taal te vertellen waar we voor staan. Met de naamsverandering, onze nieuwe huisstijl en website zijn we hier samen met Marketingkarwei in geslaagd!
Daniëlla en Nadieh hebben ons in dit traject continue een ‘spiegel’ voorgehouden en samen zijn we tot een prachtig resultaat gekomen! Zonder hun onvoorwaardelijke inzet was dit niet gelukt!
Met de lancering van onze site hebben we al onze doelstellingen ruimschoots gehaald.
– Edwin Jonkman, mede-eigenaar EMP Brandkeepers
Om een nieuw en passend logo te maken voor Projectvloeren Nederland, is gekeken wat belangrijke woorden zijn die bij het bedrijf passen. En vooral wat het bedrijf wil uitstralen. Op basis hiervan is gezocht naar de juiste kleur en vorm van het logo.
Het nieuwe logo geeft met de oranje kleur belangrijke uitgangspunten van Projectvloeren Nederland weer; het geeft een warme en toegankelijke uitstraling. Daarnaast is de combinatie van kleur en lettertype strak en herkenbaar. Het logo wordt ingekaderd door twee zwarte blokken; net als een vloer die gelegd wordt en als puzzelstukken in elkaar past. De opzet van het logo met het gekozen lettertype is strak en tijdloos. Dit zorgt voor een herkenbaar logo, ook als het logo in het wit of zwart wordt gebruikt