Van positionering tot campagne: de lancering van Lunenburg’s nieuwe winkel in Veghel

De uitdaging

Lunenburg, een gevestigde naam in de retailsector, stond voor een spannende mijlpaal: de opening van hun nieuwe winkel in Veghel. Het doel? Niet alleen opvallen in de regio, maar ook een sterk, herkenbaar merk neerzetten dat de identiteit van Lunenburg sterk uitdraagt. Lunenburg schakelde dan ook MarketingKarwei in om hun merkstrategie te optimaliseren, naamsbekendheid te genereren en een consistente merkbeleving te creëren voor de opening van de nieuwe winkel.

“Wij werken nu alweer enige tijd samen met MarketingKarwei. Wij geven eens per maand onze prioriteiten aan. Daarmee gaat MarketingKarwei aan de slag. Ook als er tussendoor nog wat aangepast moet worden, gebeurt dat altijd heel snel!”

– Mimi Jansen & Anja Arnts, managers 24uurszorgloket

casus lunenburg mock up 2

De oplossing

Om Lunenburg’s ambities waar te maken, begonnen we met een strategische sessie samen met het hun team. Hierin brachten we o.a. hun kernwaarden, doelstellingen en unieke merkpropositie helder in kaart. Dit vormde de fundering voor een aangescherpte merkpositionering die alle communicatie en merkuitingen zou sturen.

Met inzichten uit markt- en doelgroeponderzoek ontwikkelden we een krachtig communicatieconcept en een gerichte multichannel strategie. We creëerden een 360-graden ATL-campagne, gericht op een breed publiek, met onder meer een campagnevideo, social media advertenties, een landingspagina, lokale printcampagnes en fysieke promoties. Overal waar onze doelgroep actief was, zorgden we ervoor aanwezig te zijn met gerichte, relevante communicatie die aansloot bij hun interesses en behoeften. Elk middel sloot naadloos aan op de vernieuwde merkstrategie, met een uniforme boodschap die resoneerde bij de doelgroep.

Door continue evaluatie en optimalisatie zorgden we ervoor dat de campagne niet alleen effectief was, maar ook flexibel bleef om maximaal resultaat te behalen.

> + 3.000.000 kwalitatieve impressies

> 3x lagere kosten per duizend weergave

Het resultaat

De campagne zette Lunenburg stevig op de kaart in Veghel en omstreken:

  • Meer dan 3.000.000 kwalitatieve impressies: Ruim twee keer zoveel als de benchmarks met het vastgestelde budget.
  • Een 3 keer lagere CPM (kosten per duizend weergaven) dan de benchmark, wat de kosteneffectiviteit van de strategie en de impact van de kanalen onderstreept.
  • Verhoogde betrokkenheid: Dankzij de consistente merkboodschap en strategische activaties wisten klanten Lunenburg niet alleen te vinden, maar raakten zij ook bekend met de kernwaarden en merkbelofte van het bedrijf.

Met een stevige basis in de regio en de vernieuwde positionering is Lunenburg klaar voor de toekomst – en is MarketingKarwei trots hieraan te hebben bijgedragen.

Ben jij al goed online vindbaar?