In maart 2022 zijn wij een nieuwe samenwerking aangegaan met een gevestigde naam: Zlim. Bij Zlim staat een gezonde levensstijl centraal. Zlim opende met haar nieuwe vestiging de deuren in het mooie Nijmegen. Ondanks dat Zlim al meerdere vestigingen verspreid door Nederland heeft zijn de eerste maanden van een opening essentieel. Hierdoor waren zij op zoek naar een partij die in samenwerking met Zlim een constante stroom aan aanmeldingen op kan zetten. Deze uitdaging grijpen wij maar natuurlijk al te graag aan. In de eerste twee maanden hebben wij al meer dan 70 nieuwe aanvragen weten te realiseren. Benieuwd naar welke marketingmiddelen wij ingezet hebben?
Het doel van Zlim Nijmegen was duidelijk: zoveel mogelijk mensen bereiken én overtuigen om kennis te maken met Zlim. Om deze reden hebben wij de marketingmix ingezet op diverse kanalen. Allereerst hebben wij de Google Ads campagne voor Zlim Nijmegen opgezet & geoptimaliseerd. Deze campagne is verantwoordelijk voor 8 aanvragen. Daarnaast hebben wij de algemene, landelijke campagne geoptimaliseerd voor een zo effectief mogelijke inzet.
Naast het inrichten van de advertenties voor Google Ads zijn wij ook aan de slag gegaan met diverse social media campagnes. De eerste campagne die we hebben opgezet is een campagne gericht op een maand gratis sporten. Door effectief te richten op regio Nijmegen en mooi beeldmateriaal te gebruiken heeft dit gezorgd voor 25 nieuwe aanmeldingen bij Zlim!
Als laatste hebben wij diverse campagnes opgezet voor Facebook & Instagram. De campagnes zijn ingericht op de naamsbekendheidsfase en de overwegingsfase. Hierdoor kunnen we de social media uitingen beter inrichten op de wensen van een potentiële klant.
Alle werkzaamheden bij elkaar hebben ervoor gezorgd dat er via de website van Zlim nog eens 40 nieuwe aanmeldingen zijn gekomen voor de locatie van Zlim Nijmegen. Een prachtig resultaat met een totaal aantal online aanmeldingen van 77 in twee maanden tijd!
Het credo ‘meten is weten’ was voor Zlim Nijmegen een belangrijk onderwerp. Om goed in kaart te brengen welke kosten gemaakt worden en wat de opbrengsten hiervan zijn is het belangrijk dat alles goed gemeten wordt. Hierdoor hebben wij een Google Analytics 4 account ingericht zodat de juiste onderwerpen op de website gemeten worden. Ook hebben wij aanpassingen gemaakt in de conversiemetingen van de Google advertenties. Zo wordt de data goed en duidelijk gemeten.
Deze metingen hebben wij gekoppeld aan Lookerstudio. In Lookerstudio kunnen wij op een overzichtelijke manier rapporteren wat de kosten en de resultaten van marketingcampagnes zijn geweest. Hierdoor houden wij samen met de klant overzicht over de marketingactiviteiten. Dit bewijst maar weer dat een goede marketingmix met een duidelijk meetplan de basis is voor een goede samenwerking. Hoe zorg jij ervoor dat je grip houd op je marketingactiviteiten?