Hako is een van de bekendste fabrikanten van geavanceerde reinigingsystemen. Ze richten zich op zowel binnen- als buitenreiniging en hun machines zijn multifunctioneel inzetbaar. Van machines voor gemeentelijke inzet tot in de landbouw, bouwplaatsen en afvalverwerking. Een goedwerkende, pakkende website is voor zo’n groot bedrijf erg belangrijk. MarketingKarwei is daarom aan de slag gegaan met een nieuwe website voor Nederland én België. Een belangrijk uitgangspunt was dat de website toekomstbestendig moest zijn: daarom hebben we hun nieuwe website in WordPress gebouwd. Benieuwd naar het resultaat? Lees dan snel verder!
Om een sterke, nieuwe website te bouwen, inventariseren we altijd eerst de behoeften. We stellen daarbij onder andere de volgende vragen:
– Wat beviel aan de oude site?
– Wat zijn de wensen voor de nieuwe site?
– Wat doen concurrenten en wat kunnen we daarvan leren?
Nadat we dit hebben samengevoegd in een presentatie, kijken we welke andere belangrijke punten nog meegenomen moeten worden. Voor Hako was het bijvoorbeeld belangrijk dat de website in één lijn zou blijven met het Duitse moederbedrijf.
Inmiddels is de Nederlandse website live sinds april 2021. De Belgische website volgde snel: in juni 2021 ging ook deze website in de lucht. Vanuit de Nederlandse website kon de inhoud namelijk makkelijk gekopieerd worden naar de Belgische versie. Met een handige vertaaltool hebben we er vervolgens voor gezorgd dat de website ook voor Franstalig België goed te gebruiken is. Binnen no time dus twee geheel nieuwe websites voor Hako, die passen bij wat ze online én offline willen uitdragen.
Het belangrijkste doel van de website? Het aantal conversies en contactmomenten met potentiële klanten verhogen. En dat is gelukt! Gemiddeld zijn op de Nederlandse website het aantal conversies en contactmomenten verdubbeld per maand. En voor België geldt dit ook!
Naast een nieuwe website, zijn we vanuit MarketingKarwei aan de slag gegaan met de vindbaarheid van Hako. Met Google Ads hebben we zo flinke resultaten weten te behalen. Meer lezen over deze resultaten én hoe we dit hebben aangepakt? Bekijk dan de case.