Van gratis vindbaarheid tot social media voor Jacob Schaap

De uitdaging

We werken al meerdere jaren met veel plezier voor Jaguar Land Rover dealers door het hele land. Zo optimaliseren wij de website en verbeteren we de lokale vindbaarheid voor elk van hun dealers. Zo doen wij dit ook voor Jaguar Land Rover Jacob Schaap in Dronten. Dit is echter niet het enige wat we gedaan hebben voor Jacob Schaap. De website had nog niet de persoonlijke ‘Jacob Schaap feeling’ die in de dealership wel heel duidelijk te merken is. Met verschillende specialisten hebben we dit leuke project met beide handen aangepakt en de marketing van Jacob Schaap een make-over gegeven. Van gratis vindbaarheid tot sociale media en bedrijfsfotografie, we hebben het gedaan!

“Wij werken nu alweer enige tijd samen met MarketingKarwei. Wij geven eens per maand onze prioriteiten aan. Daarmee gaat MarketingKarwei aan de slag. Ook als er tussendoor nog wat aangepast moet worden, gebeurt dat altijd heel snel!”

– Mimi Jansen & Anja Arnts, managers 24uurszorgloket

> +239% meer websitebezoekers

> +150% meer sociale media bezoekers

> +306% meer gratis websitebezoekers

De oplossing

Om de website een echter Jacob Schaap look te geven hebben we gehele website gepersonaliseerd met nieuwe afbeeldingen, fotografie van het bedrijf en personeel en een nieuwe websitestructuur. De diensten op de website werden voorheen onderbelicht – deze zijn mooi naar voren geschoven zodat alle bezoekers gelijk weten voor welke wensen ze terecht kunnen bij Jacob Schaap. Daarna is er gekeken naar de vindbaarheid. Het begin van vindbaarheid is altijd een zoekwoordenonderzoek. Zo wordt er een overzicht gemaakt voor de belangrijkste zoekwoorden met meeste zoekvolume en worden er unieke teksten en landingspagina’s geschreven voor elke term. Deze landingspagina’s worden constant gemonitord en aangepast tot deze het gewenste doel behalen. Om eventuele hindernissen weg te halen hebben we ook het bezoekersgedrag bijgehouden, gemeten en getest. De resultaten hiervan werden doorgevoerd om op deze manier de optimale werkzaamheid van de site te garanderen. Het is natuurlijk niet alleen belangrijk om nieuwe bezoekers naar je site te krijgen, maar ook om deze bezoekers te converteren naar een aanvraag of contactopname. Gratis vindbaarheid is daarom ook een constant proces en niet iets wat je na een behaald doel weer links laat liggen.

We hebben ook de sociale media van Jacob Schaap overgenomen en voorzien van berichten voor de zichtbaarheid bij de doelgroep. Deze sociale media posts werden afgestemd met Jacob Schaap en ingepland via een content kalender. Voor alle nieuwe Land Rover modellen zijn sociale media advertenties ontwikkeld, geplaatst en bijgehouden. Ook hebben we prachtige nieuwe organische content gemaakt in de vorm van reels en fotografie. Deze reel tonen auto’s die de klant wilde uitlichten om zo aandacht te trekken voor de producten.

Webbrowser website jacob schaap
Vika Winkelinrichtingen nieuwe website mobiel

Het resultaat

Op 21 juli 2021 is de nieuwe website live gegaan. En naast dat ze intern bij Vika Winkelinrichtingen erg blij zijn met hun nieuwe website, is er ook meteen een stijging te zien in het aantal websitebezoekers en aanvragen! In augustus 2021 t/m november 2021 is het totale aantal websitebezoekers gestegen met 28% ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor. Het telefoonnummer is wel 433% meer aangeklikt dan in dezelfde periode vorig jaar en het aantal klikken op het e-mailadres is met 40% gestegen! Wij zijn heel benieuwd wat de website in het nieuwe jaar gaat opleveren. Benieuwd naar het resultaat? Neem zelf ook een kijkje: https://vikawinkelinrichtingen.nl/

Ben jij al goed online vindbaar?