Social advertising voor Nibo Stone

Nibo Stone is de specialist op het gebied van natuursteen en wij ondersteunen hen op het gebied van marketing. Zij hebben ons gevraagd een social media campagne op te zetten voor de XXL-tegels van Nibo Stone. Het doel was om bekendheid rondom de actie te creëren en het aantal verkopen te laten stijgen. Daarnaast heeft Nibo Stone een showroom in Vianen en Venlo, waar bezoekers het assortiment natuursteen live kunnen bekijken. Met de acties op social media wilden zij ook het aantal bezoekers en verkopen in de showroom vergroten. Lees hieronder hoe we dit aanpakken!

“Vorig jaar heeft Nibo Stone niets gedaan met social media adverteren. Het verschil is enorm: het aantal websitebezoekers via social media is met 1684% gestegen”

– Maurice van Nieuwenborg, Directeur

Wat hebben we bereikt?

+1684% meer websitebezoekers

+52% extra omzet via social

+35% meer showroom bezoekers

Onze werkwijze

De eerste prioriteit was om zoveel mogelijk mensen met deze actie te bereiken. Daarvoor hebben we advertenties aangemaakt op Facebook, Instagram en Pinterest. Hierdoor werd de actie dagelijks gepromoot bij de doelgroep van Nibo Stone. Voor de advertenties is gekozen voor een doelgroep van mensen tussen de 35 – 60 jaar in een straal van 60km rondom Vianen. Daarnaast is de campagne ook gericht op de Duitse provincie Nordrhein Westfalen. Om de advertenties opvallend te maken, is beeldmateriaal ontworpen dat perfect aansluit bij de huisstijl van Nibo Stone. Naast de gesponsorde advertenties zijn er ook gratis social mediaberichten ontworpen en geplaatst om meer verkeer naar de website te realiseren. Hiervoor is een speciale landingspagina ingericht. Geheel in het teken van de actie. Doordat mensen op de site terechtkomen, weten zij niet alleen iets over de actie maar ook over het assortiment. De landingspagina is ingedeeld met dezelfde banners zodat bezoekers weten dat ze op de goede pagina terecht zijn gekomen.

Het resultaat

De campagnes zorgt voor flink meer websiteverkeer, showroombezoekers en verkopen. Het aandeel bezoekers uit social media is met 1684% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Uit de resultaten via Google Analytics blijkt dat slechts 21% gelijk de website weer verlaat. Terwijl dat percentage in deze markt gemiddeld rond de 42% ligt. Dat wil dus zeggen dat niet alleen de campagne relevant is, maar ook de landingspagina waar mensen op terechtkomen. Door de online bekendheid is het aantal bezoekers in de showroom ook met 35% gestegen.

3,6% van de mensen die de advertentie zien, klikken door. Na een benchmark onderzoek concludeerden wij dat dit in deze branche goede resultaten zijn. Gemiddeld zit het klikpercentage namelijk rond 1,2%. Niet alleen zorgen de campagnes voor meer websiteverkeer, maar ook meer omzet. Door de actie via social media te promoten, levert dit 52% extra omzet op. En dat terwijl er 5% van de totale opbrengst is geïnvesteerd in de online campagnes.

Wil jij ook groeien met je bedrijf?