Rebranding en merkstrategie voor EMP Brandkeepers

De uitdaging

EMP Brandkeepers (voorheen EMP Grafimedia) kwam bij ons terecht, omdat het tijd was om voor een ander online imago. Daarnaast wilde ze ook meer online aanwezig willen zijn. De bestaande website, naam en logo waren verouderd en weerspiegelden niet hun DNA en karakter. Hun oude logo en huisstijl was erg grijs, terwijl ze juist hebben aangegeven om niet als grijze muis gezien te willen worden. Tijd voor iets nieuws dus.

EMP Brandkeepers is dé ketenregisseur op het gebied van offline communicatie. Zij brengen communicatiemiddelen volledig tot leven. Ze zijn ervan overtuigd dat tastbare media, zoals drukwerk, verpakkingen en promotiemateriaal, een blijvende indruk achterlaten en een waardevolle aanvulling realiseren op de digitale ervaring van deze tijd.

‘Teamwork makes the Dream work’

Onze doelstelling was om meer in ‘contact te komen’ met onze doelgroep en in duidelijke taal te vertellen waar we voor staan. Met de naamsverandering, onze nieuwe huisstijl en website zijn we hier samen met Marketingkarwei in geslaagd!

Daniëlla en Nadieh hebben ons in dit traject continue een ‘spiegel’ voorgehouden en samen zijn we tot een prachtig resultaat gekomen! Zonder hun onvoorwaardelijke inzet was dit niet gelukt!

Met de lancering van onze site hebben we al onze doelstellingen ruimschoots gehaald.

– Edwin Jonkman, mede-eigenaar EMP Brandkeepers

> Een perfect aansluitende huisstijl bij het merk.

> Een stijging van 640% websitebezoekers op de dag van livegang.

De oplossing

We zijn gestart met een diepgaande strategiesessie om het DNA en de gewenste uitstraling van het bedrijf te definiëren. Na deze sessie volgde een huisstijladvies, waarop ze enthousiast reageerden en besloten het logo officieel door ons te laten ontwerpen. Opvallend genoeg namen ze de moedige beslissing om ook van naam te veranderen, wat resulteerde in een nieuw hoofdstuk: EMP Brandkeepers. Het ontwerp van het logo integreerde naadloos met deze nieuwe identiteit. Vervolgens richtten we ons op een nieuwe website die perfect bij EMP Brandkeepers past. Tijdens dit proces schreven we nieuwe teksten, verzamelden we cases en referenties en fotografeerden we het team voor prachtige beelden die we konden gebruiken voor de nieuwe website.

De rebranding, die vanwege de naamswijziging extra complex werd, vergde verschillende aandachtspunten. Naast het ontwerpen van een nieuw logo en website, moesten we ook de overgang naar een nieuwe naam coördineren. Dit omvatte het regelen van een nieuwe URL, het omleiden van de oude website naar de nieuwe en het implementeren van nieuwe e-mailadressen voor medewerkers. Uiteindelijk werd de wereld op de hoogte gesteld van de nieuwe naam en huisstijl. Dit werd gedaan via een e-mail naar alle klanten en een social media post.

visitekaartjes redesign
rebranding resultaat EMP

Het resultaat

Na de diepgaande strategiesessies en het nieuwe huisstijl advies zijn er meerdere producten opgeleverd. Zo hebben we een nieuwe website gemaakt waarop de nieuwe huisstijl direct te zien is! Daarnaast hebben we deze website geoptimaliseerd en hebben we mensen op de hoogte gebracht van de nieuwe naam en huisstijl.

Al dit harde werken heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat EMP Brandkeepers een nieuwe naam en huisstijl heeft die perfect aansluit bij wie zij als merk zijn. Door meteen de website te optimaliseren hebben we een stijging in website bezoekers van 640% weten te realiseren bij de eerste livegang! Daarnaast hebben we een prachtige openingsscore op de verstuurde email van wel 40%.

Al met al zijn we mega trots op deze case. Wil je de website bekijken? Kijk dan op: https://empbrandkeepers.eu/

Ben jij al goed online vindbaar?