For All IT is dé ICT-specialist die alle diensten op het gebied van IT op kan pakken. Van security tot cloud oplossingen, For All IT gaat geen enkele ICT-uitdaging uit de weg. Toen For All IT bij ons aanklopte voor de branding en promotie van dit moderne bedrijf, stonden wij in de startblokken om aan de slag te gaan. Allereerst stond er een strategiesessie op de planning. Door het formuleren van een concrete Why, How, What wordt er een duidelijk beeld geschetst van het bedrijf. Een goede start begint namelijk met de juiste strategie!
Waarom doe je wat je doet en hoe breng je dit over naar je (toekomstige) klant? Met behulp van de strategiesessie werd een ijzersterke identiteit neergezet, die vervolgens doorgevoerd kon worden in een nieuwe huisstijl. Na het wikken en wegen tijdens de strategiesessie ontstond de volgende Why, How, What voor For All IT:
WHY
Wij inspireren bedrijven met nieuwe inzichten, zodat iedereen zich kan focussen op hetgeen waar zij goed in zijn.
HOW
WHAT
For All IT neemt alle technische en functionele uitdagingen uit handen en brengt de juiste mensen en kennis met als doel jouw organisatie op het gebied van ICT te optimaliseren.
Een pakkende huisstijl is essentieel voor een bedrijf om zich herkenbaar te maken en te onderscheiden van de concurrenten. De kernwaardes, de diensten, de mentaliteit en de drijfveer moeten visueel naar voren komen in de huisstijl van het merk.
Het nieuwe logo bestaat uit de volgende kleuren: donkerblauw, oranje, groen en lichtblauw. Het donkerblauwe straalt kwaliteit en professionaliteit uit. Oranje vertegenwoordigt het enthousiasme van For All IT. De groene kleur staat voor de toegankelijkheid die For All IT wil uitstralen. Daarnaast representeert het lichtblauwe de oplossingsgerichtheid van For All IT.
Nadat de huisstijl van het merk ontwikkeld is, is het tijd voor de volgende stap: het brandbook! Het brandbook combineert het huisstijladvies en de input van de strategiesessie tot een visuele uiting van For All IT. Het brandbook is leidend in de visuele uiting van het merk in verschillende vormen.
In het geval van For All IT was dit in de vorm van PowerPoint templates, LinkedIn headers, visitekaartjes, rollup banners, een animatievideo én als klap op de vuurpijl een volledig nieuwe website! Ook hierin zijn alle elementen van de huisstijl van For All IT verweven.
Door de website op de schop te nemen en de huisstijl ook hier toe te passen, krijgen de bezoekers een complet nieuwe ervaring bij het bezoeken van de nieuwe website. Met de unieke uitstraling, nieuwe lay-out en optimalisatie van de vindbaarheid zal For All IT zich onderscheiden van haar concurrenten. Nieuwe klanten zullen aangetrokken worden én bestaande klanten zullen op een positieve manier terugkijken op hun websitebezoek. Benieuwd naar de website? Neem hier snel een kijkje!
Hoe we deze nieuwe merkidentiteit naar buiten hebben gebracht? Met een toffe animatievideo! Naast de nieuwe uitstraling worden ook de nieuwe diensten die For All IT aanbiedt getoond in de animatie video. Een video is de perfecte manier om iedereen op de hoogte te stellen van de mooie ontwikkelingen binnen For All IT!