For All IT is een IT-bedrijf dat zich richt op het toegankelijk maken van technologie voor bedrijven. Ze bieden op maat gemaakte IT-oplossingen, zoals managed services, cloudoplossingen en beveiligingsoplossingen. Omdat ze zich beter wilden onderscheiden in de markt, waren ze op zoek naar manieren om hun merk opnieuw te positioneren en For All IT de frisse, moderne uitstraling te geven die het bedrijf verdient. For All IT had hiervoor behoefte aan een partner die niet alleen hun huisstijl en website op kon poetsen, maar ook kon meedenken over hun brandingstrategie en merkidentiteit.
Allereerst stond er een strategiesessie op de planning. Door het formuleren van een concrete Why, How, What wordt er een duidelijk beeld geschetst van het bedrijf. Een goede start begint namelijk met de juiste strategie!
‘Teamwork makes the Dream work’
Onze doelstelling was om meer in ‘contact te komen’ met onze doelgroep en in duidelijke taal te vertellen waar we voor staan. Met de naamsverandering, onze nieuwe huisstijl en website zijn we hier samen met Marketingkarwei in geslaagd!
Daniëlla en Nadieh hebben ons in dit traject continue een ‘spiegel’ voorgehouden en samen zijn we tot een prachtig resultaat gekomen! Zonder hun onvoorwaardelijke inzet was dit niet gelukt!
Met de lancering van onze site hebben we al onze doelstellingen ruimschoots gehaald.
– Edwin Jonkman, mede-eigenaar EMP Brandkeepers
Waarom doe je wat je doet en hoe breng je dit over naar je (toekomstige) klant? Met behulp van de strategiesessie werd een ijzersterke identiteit neergezet, die vervolgens doorgevoerd kon worden in een nieuwe huisstijl. Na het wikken en wegen tijdens de strategiesessie ontstond de volgende Why, How, What voor For All IT:
WHY
Wij inspireren bedrijven met nieuwe inzichten, zodat iedereen zich kan focussen op hetgeen waar zij goed in zijn.
HOW
WHAT
For All IT neemt alle technische en functionele uitdagingen uit handen en brengt de juiste mensen en kennis met als doel jouw organisatie op het gebied van ICT te optimaliseren.
Een pakkende huisstijl is essentieel voor een bedrijf om zich herkenbaar te maken en te onderscheiden van de concurrenten. De kernwaardes, de diensten, de mentaliteit en de drijfveer moeten visueel naar voren komen in de huisstijl van het merk.
Het nieuwe logo bestaat uit de volgende kleuren: donkerblauw, oranje, groen en lichtblauw. Het donkerblauwe straalt kwaliteit en professionaliteit uit. Oranje vertegenwoordigt het enthousiasme van For All IT. De groene kleur staat voor de toegankelijkheid die For All IT wil uitstralen. Daarnaast representeert het lichtblauwe de oplossingsgerichtheid van For All IT.
In het geval van For All IT was dit in de vorm van PowerPoint templates, LinkedIn headers, visitekaartjes, rollup banners, een animatievideo én als klap op de vuurpijl een volledig nieuwe website! Ook hierin zijn alle elementen van de huisstijl van For All IT verweven.
Door de website op de schop te nemen en de huisstijl ook hier toe te passen, krijgen de bezoekers een compleet nieuwe ervaring bij het bezoeken van de nieuwe website. Met de unieke uitstraling, nieuwe lay-out en optimalisatie van de vindbaarheid zal For All IT zich onderscheiden van haar concurrenten. Nieuwe klanten zullen aangetrokken worden én bestaande klanten zullen op een positieve manier terugkijken op hun websitebezoek. Benieuwd naar de website? Neem hier snel een kijkje!
Hoe we deze nieuwe merkidentiteit naar buiten hebben gebracht? Met een toffe animatievideo! Naast de nieuwe uitstraling worden ook de nieuwe diensten die For All IT aanbiedt getoond in de animatie video. Een video is de perfecte manier om iedereen op de hoogte te stellen van de mooie ontwikkelingen binnen For All IT!