Al meer dan 4 decennia lang creëert Zwedak Recreatiebouw BV waardevolle herinneringen en vakanties in eigen tuin. Doordat het bedrijf meer dan 2500 zwembaden gebouwd of in onderhoud heeft, weten ze goed wat ze doen. Zwedak heeft een geheel eigen range aan exclusieve zwembaden en recreatieprojecten. Wij werken wekelijks met 2 marketeers bij en voor Zwedak. Afgelopen tijd hebben wij hen nieuwe site voor hen gebouwd. De professionaliteit en gezelligheid van het bedrijf moest ook online merkbaar worden en dat is gelukt! Benieuwd naar het resultaat? Scroll naar onder!
“Wij hebben het erg druk met zaken die voor ons prioriteit hebben, daardoor komen we niet toe aan belangrijke zaken zoals marketing. Gelukkig hebben wij onze eigen marketeer van MarketingKarwei en zij zorgt ervoor dat we ook op dat gebied een professioneel visitekaartje afleveren. We zijn bewust op zoek gegaan een marketingbureau dat goed bij ons past. Dat wil zeggen: duidelijke taal en geen gebruik van nietszeggend jargon. Dat werkt voor ons het allerbeste!”
– Marcel van Baal, Directeur
Voor het bouwen van een nieuwe site is het fijn dat we wekelijks bij Zwedak op kantoor werken, daardoor weten we precies wat hun wensen zijn voor de website. Voor de nieuwe website is het doel dat mensen contact opnemen met het bedrijf. Daar spelen de prachtige foto’s van alle gerealiseerde zwembaden een belangrijke rol. Het online fotoboek is dus één van de belangrijkste pagina’s. Bezoekers moeten daarnaast altijd de mogelijkheid hebben om in contact te komen met Zwedak. Daarom hebben we gekozen voor meerdere contactformulieren én dat het telefoonnummer altijd in beeld is. Om het gezicht achter het bedrijf te laten zien hebben we ook iedereen binnen het bedrijf op de foto gezet. Check dus vooral de over ons pagina als je benieuwd bent naar het team van Zwedak of de toffe portretfoto’s!
Voor Zwedak is het daarnaast ook van groot belang dat hun team blijft groeien, juist omdat het bedrijf ook aan het groeien is. Daarom hebben we naast de ontwikkeling van de nieuwe website ook de focus gelegd op het werven van sollicitanten. Dit hebben we gedaan door via social media een campagne op te zetten. Sinds de livegang van de nieuwe website hebben in totaal 7 waardevolle sollicitanten op de vacature gereageerd. Dat is super want in deze branche is het lastig om goede zwembadbouwers te vinden die technische ervaring hebben.
Het resultaat? Een compleet nieuwe website die volledig past bij het visuele plaatje dat Zwedak online en offline wil uitdragen. Met de gouden kleur in combinatie met een donkere kleur krijgt de website een chique karakter, maar is het niet té overdreven. Het moet namelijk wel voor iedereen toegankelijk blijven.
Het neerzetten van een mooie website is de eerste taak, maar daarnaast zetten we ons ook in om zoveel mogelijk uit de nieuwe website te halen. Voor Zwedak resulteerde onze marketingactiviteiten samen met de nieuwe website voor 16% meer websitebezoekers. Voor hen zijn het aantal contactaanvragen het belangrijkst dus daar hebben we op gestuurd tijdens de bouwfase. Vergeleken met vorige periode leverde dit 57% meer waardevolle contactaanvragen op. Vooral het aantal bezoekers dat via social op de website terecht is gekomen, is met 391% gestegen. Mede dankzij de verbeterde zichtbaarheid op social media en geplande advertenties.
De komende tijd blijven we de betaalde vindbaarheid bijsturen en zorgen we ervoor dat Zwedak in alle uitingen dezelfde professionele uitstraling krijgt die hoort bij het prachtige werk wat ze leveren!