Bedrijven mogen in 2018 niet meer ongevraagd e-mailadressen van bedrijven gebruiken voor hun sales activiteiten. De privacywetgeving voor de bescherming van persoonsgegevens in de consumentenmarkt is al enige jaren geleden aangescherpt. Nu wordt dit ook aangescherpt voor B2B sales activiteiten. Bij het overtreden van deze regels kunnen boetes oplopen tot in de miljoenen euro’s, met een maximum van 4% van de wereldwijde jaaromzet.
Vanaf 2018 gelden er nieuwe regels voor het versturen van commerciële, acquisitie e-mails richting bedrijven. Wat verandert er precies voor de B2B markt?
De echte koude acquisitie “tijgers” zullen niet blij zijn met de verandering van de privacywetgeving. Gelukkig zijn er op dit moment andere manieren om leads te generen. Door gevonden te worden als potentiële klanten jou zoeken, in plaats van hen lukraak te zoeken. De klanten van MarketingKarwei doen dit door goed vindbaar te zijn in Google en de sociale kanalen slim in te zetten.
We draaien de rollen dus om door goed zichtbaar en vindbaar te zijn op het internet. Door gebruik te maken van de juiste zoektermen en content te delen waar jouw doelgroep écht interesse in heeft. Zo komen (potentiële) klanten vanzelf naar jou toe, bijvoorbeeld voor het aanvragen van een offerte. En als ze jou dan online vinden, dan triggeren we hen door pakkende teksten, goede actieknoppen en betrouwbare referenties.
De derde stap is de inzet van social media marketing. Hiermee spreek je jouw doelgroep direct aandoor actuele, interessante en relevante informatie te delen. Wederom om er voor te zorgen dat potentiële klanten jou gaan bellen, in plaats van andersom.
MarketingKarwei ziet de aangescherpte privacywetgeving niet als een bedreiging, maar als een kans. Wil je meer uitleg over de aangescherpte privacy wetgeving voor B2B Marketing? Of over het online werven van nieuwe klanten? Bel ons dan nu. Echt doen hè? Vinden we gaaf!