Trainingen social media

Waarom een cursus social media?

Wil jij nieuw leven blazen in de huidige social media strategie van jouw bedrijf? Of start jij pas net met social media, maar heb je geen flauw idee waar te beginnen? Met onze trainingen social media geven wij jou een voorsprong op de concurrentie.

Social media is belangrijker dan ooit. Waar het ooit begon als een online plek waar mensen elkaar konden ontmoeten, is het steeds meer uitgegroeid tot een plek waar consumenten en bedrijven elkaar treffen. Maar waarom eigenlijk? Reden hierachter is het grote bereik van verschillende social media platformen, zoals Instagram, Facebook en LinkedIn.

Bijna iedereen heeft wel een social media account. Ga het maar eens bij jezelf na. Hoeveel mensen ken jij die nooit online zijn? Waarschijnlijk is dit op één hand te tellen. Aanwezigheid op sociale platformen vergroot hierdoor de naamsbekendheid van je bedrijf. Mits je het juist inzet natuurlijk. Daarnaast hechten zoekmachines zoals Google steeds meer waarde aan social media profielen. Als je als bedrijf veel likes, shares of reacties hebt, dan zien de zoekmachines jouw bedrijfspagina als een populair profiel. Hierdoor is de kans groter dat jij hoog komt te staan in Google. In onze cursussen social media leer jij hoe je de bekende platformen effectief in kan zetten.

Welke trainingen social media zijn er?

Training social media 1

Training Facebook & Instagram

Op zoek naar een training Facebook? Of naar een training Instagram? Bij MarketingKarwei combineren we deze gewoon. Waarom? Het zijn de twee grootste sociale mediakanalen in de wereld en tegenwoordig zijn ze nauw met elkaar verbonden. Wat je op het ene kanaal deelt, deel je met één klik op de knop ook op het andere kanaal. Ze bieden allebei eindeloze voordelen, maar welke zijn dit en hoe zet je ze in?

Training social media 2

Training LinkedIn

Heb je wel een LinkedIn-pagina, maar doe je er niet zo veel mee? Of doe je er wel al wat mee, maar zit er nog geen strategie achter? Erg zonde, want LinkedIn telde in 2020 bijna vijf miljoen Nederlandse gebruikers en is daarmee het grootste online B2B platform van ons land. Toch laten veel bedrijven hier nog kansen liggen, omdat de mogelijkheden niet optimaal benut worden. Tijdens de training LinkedIn kom je achter alle mogelijkheden van het platform.

Training social media 3

Training afspraken maken via LinkedIn

Eén van de belangrijkste mogelijkheden van LinkedIn is het verkrijgen van nieuwe leads. Dit is niet eenvoudig, maar met de juiste strategie is dit zeker mogelijk. Daarom hebben wij een training ‘afspraken maken via LinkedIn’ ontwikkeld, waarin jij slimme tips & tricks leert om meer leads vanuit LinkedIn te verkrijgen. Dit is enorm waardevol voor jou en je collega’s, aangezien het zal zorgen voor meer (potentiële) klanten.

Hoe ziet een training social media er bij MarketingKarwei uit?

We plannen een dagdeel in waarop jij en je geïnteresseerde collega’s de specifieke training social media kunnen volgen. Graag geven we de training bij jullie op kantoor, zodat we de sfeer goed meekrijgen. Op de geplande dag komen er één of twee marketeers van MarketingKarwei de cursus social media geven. Deze zal voor een deel uiteraard theoretisch zijn, maar wij vinden het belangrijk om voornamelijk interactief en praktijkgericht te trainen.

Wil je jouw kennis en die van je collega’s verbreden? Plan dan hieronder een training in.

Wat vinden onze klanten?

“Verhalen vertellen, complexe materie verwoorden & verbeelden, content maken – dat konden we al. Maar hoe kun je social advertising nog harder voor je laten werken om het verhaal zo sterk mogelijk naar buiten te brengen? Dat wisten Lisa en Kim van MarketingKarwei ons op heldere wijze uit te leggen. In hun workshop werd onze kennis opgefrist met de basics: hoe richt je een advertentieaccount goed in en hoe plaats je een pixel? Maar we kregen vooral ook de waarde van de klantreis uitgelegd, in heldere taal en met goede voorbeelden. Niet alles in één ultieme post willen stoppen, maar je verhaal helder en sprekend inrichten per fase. Op zo’n manier dat de boodschap altijd raak is; sterke content die op het perfecte moment de juiste mensen bereikt. “

– Ravestein & Zwart