weinig leads blog

WEL VEEL WEBSITE BEZOEKERS MAAR WEINIG LEADS: WELKE AANPASSINGEN DOE JE ALS GROOTHANDEL?

3 min
4-6-2020
Jessie

Heb jij als groothandel veel bezoekers op je website, maar blijven de orders achter? Dan gaan wij je in deze blog helpen. Voordat we gaan kijken naar het verhogen van het aantal leads op je website is het belangrijk om te kijken welk doel je hebt met je website en wat jouw definitie is van een lead. Een samenvatting: een lead is een verkoopkans. Wordt jouw website veel bezocht, maar lukt het niet om die om te zetten tot leads? Hieronder vind je 3 stappen om dat wél voor elkaar te krijgen.

1. Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is erop gericht dat mensen gestuurd worden op het doen van een conversie. Er zijn veel technieken die inspelen op het gedrag van mensen waardoor meer bezoekers een aankoop doen.

Conversie optimalisatie is voor elke website of webshop erg belangrijk. Dit begint al bij de techniek van je website. Zorg ervoor dat je website snel is en dat de techniek goed werkt. Dit kan je checken via de Google Page Speed check. Als je score onder de 50 is, dan is het zaak om op korte termijn technische verbeteringen aan je website door te voeren.

Zorg daarnaast dat de actieknoppen goed werken, de juiste kleur hebben en op de goede plek staan. Zo zorg je ervoor dat mensen snel actie ondernemen.

Van de 1000 B2B websitebezoekers zijn er, volgens onderzoek, gemiddeld 3 die een daadwerkelijke aankoop doen. Dat is 0,3% van alle bezoekers. Voor 30 aankopen heb je 10.000 bezoekers nodig. Op basis van deze rekensom en jouw sales doelstellingen, bepaal je de doelstelling voor het aantal website bezoekers.

Meer over conversie optimalisatie lees je hier.

2. Zorg voor de juiste schrijfstijl

De manier van schrijven is heel belangrijk op je website. Wie wil je met je website aanspreken? Wil je dat de bezoekers zo snel mogelijk actie ondernemen of is het juist de bedoeling dat ze even rondkijken en later contact opnemen? Het is belangrijk om hierover na te denken en hier je schrijfstijl op aan te passen.

3. Marketing en sales combineren

Marketing en sales gaan hand in hand. Het belangrijkste is natuurlijk om interesse te wekken bij jouw potentiële klant. Zodra deze potentiële klant contact opneemt, komt deze in beeld bij jouw sales afdeling. Maar zoals we hierboven uitgerekend hebben: dit doen maar 3 van de 1.000 website bezoekers. Dit kan ook anders! Namelijk met het programma Leadinfo. Met de software van Leadinfo worden websitebezoekers herkent door middel van hun IP-adres. Door dat IP-adres te koppelen met de database van Leadinfo komt hele relevante informatie naar boven zoals welk bedrijf jouw website heeft bezocht, NAW gegevens, e-mailadressen en LinkedIn profielen. Alle benodigde informatie voor het proactief leggen van contact. Jep: we zien dus ook dat jij nu op onze website aan het lezen bent! 😉 MarketingKarwei is partner van Leadinfo en wij verzorgen een gratis demo om te kijken of Leadinfo jou helpt om jouw sales te vergroten.

Deze stappen zijn een begin om meer leads uit je huidige websitebezoekers te halen. Heb jij hulp nodig om te starten met conversie optimalisatie? Bij MarketingKarwei helpen wij je hier graag mee. We kunnen de conversie optimalisatie voor jou doen, maar we geven ook trainingen zodat je dit zelf kan doen. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!