Wij hebben goed nieuws: Google heeft deze zomer niet stilgezeten. Ze hebben namelijk de tekstadvertenties in Google Ads uitgebreid. Sinds kort hebben we de mogelijkheid om nog meer tekst in onze advertenties te verwerken. Waar adverteerders het voorheen nog moesten doen met twee koppen en één beschrijvingsregel kunnen zij nu genieten van een extra kop- en beschrijvingsregel. Dit betekent dus dat de advertenties voortaan uit maar liefst 3 kopregels en twee beschrijvingsregels bestaan. Waarom is dit goed nieuws? Op deze manier heb je de mogelijkheid nog meer informatie te geven over je bedrijf in de advertenties. Je wilt natuurlijk dat zoveel mogelijk potentiële klanten op een link klikken. Met drie kopregels is deze kans groter.
Door de uitbreiding in tekstadvertenties hebben adverteerders meer tekens om te gebruiken. Maar wat is er precies gewijzigd?
Nu er meer ruimte is voor informatie, kunnen bedrijven zich beter onderscheiden van hun concurrenten. In deze tekstadvertenties zet je bijvoorbeeld je goed scorende zoekwoorden en belangrijkste USP’s. Met goede USP’s overtuig jij je klanten van de meerwaarde van jouw bedrijf. Dat daar nu een extra kop voor is, is een kans die we graag benutten.
Nog beter is dat de twee beschrijvingen niet langer bestaan uit 80 maar 90 karakters. Het schuiven van woorden om alle informatie binnen het maximale aantal tekens te proppen is verleden tijd. Door meer informatie weten bezoekers beter wat ze kunnen verwachten als ze op een link klikken. Hierdoor wordt het bouncepercentage van je advertenties lager. Dit betekent dat betaalde websitebezoekers die op je advertentie klikken niet meteen de website weer verlaten. Het grote voordeel hiervan? Je betaalt alleen nog voor websitebezoekers die echt geïnteresseerd zijn.
Maar hoe zien die nieuwe tekstadvertenties van Google Ads er dan uit? Bekijk hieronder een voorbeeld van een advertentie van MarketingKarwei. De eerste afbeelding geeft de oude advertentie weer en de tweede de nieuwe versie. Zoals je ziet: een stuk meer tekst!
Al die nieuwe functies zijn natuurlijk super, maar wat zijn de voordelen? De belangrijkste gedachte is dat de uitbreiding ervoor zorgt dat jij je boodschap beter kunt overbrengen. Dit zal ervoor moeten zorgen dat er meer bezoekers op je link klikken en jij een grotere kans hebt om je omzet te verhogen.
Tests wijzen uit dat we 15% meer klikken kunnen verwachten. Tijdens eerdere uitbreidingen zagen adverteerders de CTR met 20% stijgen. Dat houdt in dat het percentage bezoekers dat daadwerkelijk op je advertentie klikt met 20% stijgt.
We hebben alle voordelen kort voor je op een rijtje gezet:
Aangezien deze nieuwe functie nog niet lang beschikbaar is zullen de resultaten en andere effecten nog moeten blijken. Wij kunnen in ieder geval niet wachten om veelbelovende resultaten te genereren voor onze klanten.
Ben je enthousiast geworden en wil je zo snel mogelijk aan de slag? Dat snappen wij, maar lees voordat je je advertenties gaat herinrichten onze 3 tips:
Wil jij jouw advertenties meer laten opvallen en de strijd winnen van je grootste concurrenten? Onze Google Ad(word)s experts helpen graag. Wij zien deze functies als een kans voor onze klanten om nog meer omzet binnen te harken!
Heb je een vraag of wil je een afspraak maken? Neem contact met ons op.