Achterhaal concrete verbeterpunten voor jouw bedrijf

Waar gaat de werksessie over?
De werksessie ‘Morgen Beter Werken’ staat in het teken van het bedenken van concrete verbeterpunten voor alle bedrijfsprocessen. De kracht is dat deze verbeterpunten bedacht worden door de medewerkers, het zijn hun eigen punten. Dit zorgt voor meer betrokkenheid en draagvlak binnen het team om die punten ook daadwerkelijk toe te passen.

Wat ga je leren?
Deze werksessie draait volledig om hoe je medewerkers tegenover bepaalde bedrijfsprocessen aankijken. Het doel hiervan is dat je inzichten krijgt om knelpunten op te lossen en bedrijfsprocessen te verbeteren. Hierdoor zal je bedrijf beter functioneren en zullen je medewerkers volledig achter de aanpak staan.

Hoe ziet de werksessie eruit?

De insteek van de werksessie wordt van te voren door de directie en MarketingKarwei bepaald. De sessie van een dagdeel of avond wordt gezamenlijk geopend met de directie en de aangestelde medewerkers. Hierna worden de medewerkers uitgedaagd om 2 uur lang te discussiëren over verbeterpunten, zonder directie. Vervolgens neemt de directie weer deel aan de werksessie om de mooie lijst verbeterpunten te categoriseren. Kunnen ze er gelijk mee aan de slag of moet er nog worden bijgeschaafd?

Wat vinden onze klanten?

Terug naar de kern: waarom doe je wat je doet?

“De reden van het bestaan van je organisatie omschrijven in één zin? Het klinkt bijna onmogelijk, maar het is ons gelukt! Samen met Rick en Nannick van MarketingKarwei zijn we met onze commerciële afdelingen terug gegaan naar de kern. Waarom doen we wat we doen? Hoe doen we dat? En wat is het resultaat? Ontzettend knap om aan het eind van de sessie de why van onze organisatie op papier te hebben staan waar iedereen aan heeft bijgedragen. Het is niet iets wat alleen verzonnen is door de afdeling marketing, Rick en Nannick hebben ervoor gezorgd dat iedereen heeft bijdragen aan het formuleren van de why van Famostar- wij geloven dat veiligheid een bewuste keuze is-. Echt een aanrader om op deze manier de why van je organisatie scherp te stellen en te (her)formuleren. Het zorgt voor teamgevoel en eenheid in het uitdragen van de boodschap van onze organisatie richting onze doelgroepen. ”

– Famostar