Zoekmachine adverteren MarketingKarwei

Adverteren via zoekmachines (SEA)

Zoekmachine Adverteren, ook wel Search Engine Advertisement of SEA genoemd, is de verzamelnaam voor het plaatsen van betaalde advertenties op zoekmachines. Op dit moment kennen we een aantal grote zoekmachines, waar actief op geadverteerd wordt. Dit zijn voornamelijk Google, Microsoft Bing en Yahoo.

MarketingKarwei is gespecialiseerd in het adverteren op:

Door gebruik te maken van betaalde advertenties binnen zoekmachines kun je op een effectieve manier bovenaan in de zoekmachine komen te staan. Dit zorgt ervoor dat je jouw potentiële klant op de juiste manier, op het juiste moment kan bereiken. Voor veel organisaties is zoekmachine adverteren een onmisbaar kanaal in een goede online marketingstrategie.

  • Zoekmachine adverteren is afgestemd op jouw doelstellingen en dromen
  • Met behulp van zoekmachine adverteren bereik je converterende klanten op het juiste moment
  • MarketingKarwei is een ervaren Google Ads en Microsoft Ads partner
  • Onze zoekmachineadvertentie campagnes zijn datagericht en effectief
  • MarketingKarwei is een full service online marketing bureau

+555% stijging in betaalde vindbaarheid.

Om onze doelen te bereiken, moesten we verschillende acties ondernemen. We zijn meteen begonnen met het combineren van gratis (SEO) en betaalde (SEA) vindbaarheid. Ondanks dat het twee verschillende wegen zijn, versterken gratis en betaalde zoekmachine optimalisaties elkaar enorm.

Voordelen van zoekmachine adverteren

1. (Potentiële) klanten bereiken op het juiste moment, met de juiste boodschap

2. Grip op je kosten, opbrengsten en resultaat van je marketingstrategie

3. Direct op- of afschalen voor meer resultaat op de korte of lange termijn

Onze SEA experts

Leonie Zwiers

Leonie Zwiers

Kasper klein Breteler

Kasper klein Breteler

Yvette Louwers

Yvette Louwers

Waarom is zoekmachine adverteren onmisbaar voor jouw bedrijf?

Zoekmachine adverteren is een onmisbaar onderdeel van je online marketingstrategie. Het zorgt direct voor meer omzet, online zichtbaarheid en naamsbekendheid. Zoekmachine adverteren is geschikt voor elk soort budget, omdat je elke dag kan op- en afschalen naar eigen wens. De resultaten van zoekmachine advertenties zijn goed meetbaar, en worden uitgedrukt in termen zoals Return on Investment (ROI) en Return on Ad Spend (ROAS).

Onze werkwijze

Stap 1

Nulmeting: Onze marketingstrategie begint altijd met een nulmeting. Op deze manier onderzoeken wij de huidige situatie en kijken we naar de potentiële kansen!

Stap 2

Doelen stellen: Samen met de klant stellen we haalbare doelen op voor de resultaten van de zoekmachine advertenties.

Stap 3

Campagnes opzetten: Search, Display, Performance Max campagnes opzetten voor een goede besteding van het marketingbudget

Stap 4

Meten, beheren & bijsturen: Op basis van data-gerichte analyses de campagnes beheren en bijsturen. Zo worden je campagnes blijvend beter.

Zoekmachine adverteren

Meer leren over zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren is het plaatsen van betaalde advertenties op zoekmachines, met als doel meer (potentiële) klanten te bereiken. De grootste zoekmachine die hiervoor wordt ingezet is Google. Maar liefst 93% van alle zoekopdrachten worden uitgevoerd op Google. Op mobiele apparaten kan dit getal zelfs oplopen tot 99%!

Naast Google is Microsoft Bing de grootste speler. De demografie van Microsoft Bing gebruikers verschilt ook vaak van Google-gebruikers, waardoor het in sommige branches éxtra interessant is! Google- en Microsoft Ads zijn echte performance kanalen. Wat betekent dit? Het zijn kanalen die blijvend gemeten worden, en bijgestuurd worden om zoveel mogelijk rendement te behalen. Vind je het interessant om hier zelf meer kennis over op te doen?

Merken waar we voor werken

logo-rabobank
logo-jaguar
logo-landrover
logo-porsche
logo-ser
logo-opinel
logo-iveco
logo-hytorc
logo-victorinox
logo-k3
logo-motorkleding
logo-papendal

Wij helpen klanten te vinden, boeien en te binden

Net zoals je ons hebt gevonden, kunnen we ook jouw website bovenaan in Google krijgen. Jij bepaalt zelf hoeveel uur je ons inzet én waar we jou mee mogen helpen. Dat doen we door bij jou op kantoor te werken. Dat betekent: één vast contactpersoon met vaste afspraken én een nieuwe collega erbij. Hierdoor worden we onderdeel van het team en leren we je bedrijf écht goed kennen. Dit helpt ons om zichtbare vooruitgang te boeken. We houden niet van nattevingerwerk. Dus met onze simpele methode meten we twee keer per jaar hoeveel extra omzet je verdiend hebt door een sterke vindbaarheid.

“We werken het liefst bij jou op kantoor.
Zo leren we jou en je team echt kennen.”

Waarom MarketingKarwei?

Samen
ondernemen

Jouw succes is ons
succes, en andersom.

Denken
& doen

We denken goed na
en maken verschil door
daadkrachtig te werken.

Focus op
groei

We stimuleren elkaar
om het beste uit
onszelf en uit onze
klanten te halen.

We houden zaken verrassend simpel, omdat we weten dat dat ‘gewoon’ het beste werkt. We werken regelmatig bij jou op kantoor zodat het voor jou voelt als je ‘eigen’ marketingmedewerker. Als jouw nieuwe marketing collega zorgen we ervoor dat we toekomstige klanten vinden, boeien en binden aan jouw bedrijf.

Klanten omschrijven ons als gezond commercieel, doeners en ontzettend resultaatgericht. Dit geldt ook voor onze aanpak bij zoekmachine adverteren. We bepalen sámen met de klant wat voor hen belangrijk is. Daar passen wij onze werkwijze op aan. Door goede doelen en bijpassende doelstellingen te stellen, houden wij samen met de klant een scherpe visie. Dit zorgt voor het beste resultaat!

Wij geloven in mensen die het lef hebben hun dromen na te jagen

Klanten die wij hebben geholpen met zoekmachine adverteren

Kennis maken?

Voor jou is uiteindelijk maar één ding interessant: groeien als een speer. Met meer dan 20 marketeers hebben we alles in huis om dat voor elkaar te krijgen. Of het nu gaat om het genereren van meer leads, betere posities in Google, een ijzersterke strategie of grafische designs.

Interesse? We denken het liefst nu al met je mee. Maar laten we beginnen bij het begin: het maken van een afspraak. Liever geen fysieke afspraak, maar toch alvast met ons kennismaken? Dan ontmoeten we elkaar online!