Zoekmachine optimalisatie voor Jaguar Land Rover Kroymans

De uitdaging

Wij werken voor verschillende Jaguar Land Rover dealers om de websites te optimaliseren en lokale vindbaarheid te verbeteren. Één van de dealers is de Jaguar Land Rover dealer Kroymans in Hilversum. Onlangs zijn alle dealerwebsites van beide merken vernieuwd. Daardoor leken alle dealerwebsites op elkaar en was geen enkele site gepersonaliseerd. Kroymans wilde dit veranderen en vroeg ons om beide websites te vullen en de looks van Kroymans mee te geven. Naast het stukje website optimalisatie hebben we de vindbaarheid van de websites vergroot in de regio Hilversum en hebben we de verkopen uit internet doen laten stijgen. We leggen je hieronder uit wat we daar allemaal voor gedaan hebben.

“Wij hebben MarketingKarwei ingeschakeld om de websites van Kroymans te optimaliseren én de vindbaarheid van onze websites te verbeteren. Zij hebben hun belofte om dit te kunnen realiseren al in zeer korte tijd zeker waargemaakt.’’

– Henk van Essen, Vestigingsmanager

> 571% gratis websitebezoekers naar de Jaguar website

> 14% verkoop van auto’s via internet

> 256% gratis websitebezoekers naar de Land Rover website

De oplossing

Om de website een Kroymans look te geven hebben we de beelden aangepast en unieke teksten geschreven. Helemaal in de stijl van Kroymans. Daarvoor hebben we eerst een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. We vroegen ons af: “Welke zoekwoorden scoren goed in de regio van Hilversum?”. Zodra we dit in kaart hadden, zijn we begonnen met het schrijven van teksten. Zo werden alle bestaande pagina’s gevuld met unieke teksten die ook goed in zoekmachines scoren. Door het vullen van de website met de teksten die voor Kroymans belangrijk zijn, wordt de website steeds meer gepersonaliseerd. Dit hebben we voor zowel de Land Rover als Jaguar website gedaan.

Het hebben van een goede website is de basis, maar je wilt natuurlijk ook goed gevonden worden. Om de gratis vindbaarheid een boost te geven zijn er ook tientallen landingspagina’s en pillar pages geschreven. Hierbij focussen we op één zoekwoord en proberen we met dat zoekwoord de eerste positie in Google te bemachtigen. Google maar eens op ‘Land Rover Hilversum’ of ‘Jaguar Amersfoort’ en je komt de website van Kroymans geheid tegen!

Naast de online vindbaarheid streven we samen met Kroymans om het aantal verkopen via internet te laten stijgen. Hiervoor hebben we heatmaps geïnstalleerd zodat we het klikgedrag monitoren en inzicht krijgen in waar de aandacht van bezoekers naartoe gaat. Op basis van die uitkomsten en conversie optimalisatie technieken hebben we de website continu geoptimaliseerd. Op die manier doen we er alles aan om mensen online te overtuigen de showroom te bezoeken.

Jaguar website kroymans
Land Rover website Kroymans

Het resultaat

Meestal zijn de effecten van zoekmachine optimalisatie pas zichtbaar na een langere periode. Echter hebben we bij Kroymans binnen 5 maanden resultaten geleverd waar we echt trots op zijn. Na het personaliseren van de website en vindbaarheid optimalisaties hebben we een flinke stijging gerealiseerd bij beide websites. Het aantal gratis websitebezoekers is bij de Jaguar website met 571% gestegen. Dit zijn dus enkel de gratis websitebezoekers die we door het schrijven van extra pagina’s bereikt hebben. De zoekmachine optimalisatie voor Land Rover zorgde voor een stijging van 256% in gratis bezoekers.

Het aantrekken van zoveel mogelijk bezoekers was de eerste stap. Ons doel was ook om het aantal verkopen via internet te laten stijgen. Op beiden websites proberen we het merk zo te positioneren dat we meer bezoekers naar de showroom trekken die uiteindelijk een auto aanschaffen. Door inzicht te krijgen in welke klanten via internet bij Kroymans terechtkomen, kunnen we meten hoeveel auto’s er zijn verkocht vanuit dat kanaal. Binnen 5 maanden tijd hebben we in totaal een stijging van 14% gerealiseerd. Over die periode weten we dat er 14% meer klanten via internet bij Kroymans zijn beland en vanuit die gedachte een auto hebben gekocht. Hierbij pakken we nieuw verkochte auto’s en occasions mee.

Super om te zien dat het verbeteren van online vindbaarheid ook direct leidt tot de verkoop van meer auto’s. Ondertussen blijven we optimaliseren en groeien we elke maand weer!

Ben jij al goed online vindbaar?