Marketing strategie 3

Samen jouw identiteit bepalen

Online succes begint met een sterk en herkenbaar merk. Wie ben je? En waarom bestaat jouw merk? Misschien heb je al een idee over wat je wilt uitstralen naar klanten, maar hoe zorg je ervoor dat jouw verhaal goed overkomt en opvalt ten op zichte van je concurrenten?

Onze branding specialisten bepalen samen met jou je identiteit en positionering op de markt. Een merkpositionering die écht bij je past. Het DNA van je bedrijf vatten we samen in brand book en het vermarkten van je bedrijf of product kan beginnen!

“Terug naar de kern: waarom doe je wat je doet? Het klinkt bijna onmogelijk, maar het is ons gelukt! Echt een aanrader om op deze manier de why van je organisatie scherp te stellen. Het zorgt voor teamgevoel en eenheid in het uitdragen van de boodschap van onze organisatie richting onze doelgroepen.”

– Famostar

Een eigen identiteit, met een eigen verhaal

Veel ondernemers weten wat ze doen, maar weet jij waarom je doet wat je doet? Branding heeft als doel om het verhaal van je organisatie naar boven te halen. Hoe we dat doen? In één tot twee brainstormsessies komen we samen tot een complete marketing strategie aan de hand van ons branding raamwerk. Vragen als: “Waarmee onderscheid jij je?” en “Hoe is dat nu en hoe zou je willen dat het is?” komen voorbij. Het resultaat is een merkstrategie die duidelijk gedefinieerd is. Geen lange strategische plannen, want we houden dingen graag simpel.

Daarna gaan onze designers aan de slag met de visuele identiteit. Jouw merk is meer dan slechts een logo, merknaam of slogan. We vertalen jouw verhaal in een complete huisstijl. Denk hierbij aan logo, lettertypes, kleuren en de stijlelementen voor het merk. Dat brengen we samen in een huisstijlhandboek zodat het merk in alle uitingen altijd behouden wordt. We vertalen daarna jouw strategie door naar alle digitale kanalen.  

De MarketingKarwei MarketingMiddag

De identiteit is vastgelegd en kan online verder worden uitgebouwd! Hoe raak je met je merk jouw klanten? Met advertenties, online vindbaarheid of social media? Voordat onze marketeers starten met het uitvoeren van de werkzaamheden bepalen we samen hoe we jouw merk kunnen versterken. Na het vaststellen van je merkpositionering organiseren we een MarketingMiddag. Dit is een sessie van een halve dag of avond waarin we samen tot minimaal 20 concrete en direct toepasbare ideeën komen voor de marketing van jouw bedrijf. In één middag maken we de marketingactielijst waar we vervolgens zeker een jaar mee vooruit kunnen. We prioriteren de to do’s en gaan daarna meteen met de actiepunten aan de slag.

Samen achter het échte DNA van jouw bedrijf komen?

Alles over marketing strategie

Corporate identity mix Birkigt en stadler
3 min
 | 17 feb 2022

‘Corporate identity mix’: Het imago veranderen van jouw bedrijf

Met de Corporate identity mix van Birkigt en Stadler krijgen bedrijven meer inzicht in wie zij eigenlijk zijn en hoe de doelgroep hen ziet.

Psychologie van kleur
3 min
 | 20 mei 2020

De psychologie achter de invloed van kleuren op ons brein

Kleur is iets waar we dagelijks mee te maken hebben. Benieuwd hoe jij jouw doelgroep beïnvloedt door het gebruik van de juiste kleuren? Lees dan deze blog.

Marketing strategie - why how what
5 min
 | 3 apr 2019

De kracht van een goede Why How What

Tijden zijn veranderd. Vroeger kon een bedrijf zich onderscheiden van de concurrentie door middel van de 4 P’s, maar tegenwoordig gaat dat anders...